αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΟι Έλληνες στρέφονται στα ακριβά κινητά- Τι δείχνουν οι αριθμοί

Οι Έλληνες στρέφονται στα ακριβά κινητά- Τι δείχνουν οι αριθμοί

Η ελληνική αγορά smartphones «έτρεξε» το 2023 με ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 17% με τους Έλληνες να δείχνουν προτίμηση σε πιο «ακριβά» έξυπνα τηλέφωνα.

Στελέχη της αγοράς τεχνολογίας που επικαλείται το Euro2day.gr εκτιμούν ότι η αξία των πωληθέντων smartphones στην Ελλάδα άγγιξε τα 826 εκατ. ευρώ, αυξημένη 17% σε σχέση με το 2022, όταν είχε διαμορφωθεί στα 706 εκατ. ευρώ.

Η αύξηση στην αξία δεν αποδίδεται στην αύξηση των πωληθέντων συσκευών. Και αυτό γιατί πωλήθηκαν 1,98 εκατ. συσκευές από 1,9 εκατ. το 2022, μια αύξηση περίπου στο 4%. Από τα στοιχεία της αγοράς προκύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν πιο ακριβά μοντέλα κάτι που αποδίδεται και στις επιλογές που έχουν στην πληρωμή μέσω εναλλακτικών μεθόδων.

Τα στοιχεία της αγοράς δείχνουν ότι Samsung, Apple και Xiaomi αποτελούν το top 3 της ελληνικής αγοράς με μερίδιο κοντά στο 95% όσον αφορά στην αξία των πωληθέντων κινητών. Αλλά και όσον αφορά τον αριθμό των κινητών το ποσοστό τους φτάνει το 90% δείχνοντας ότι αποτελούν την πρώτη επιλογή των Ελλήνων.

Με βάση την αξία των πωληθέντων συσκευών το 2023, στην πρώτη θέση βρέθηκε η Apple με ένα μερίδιο της τάξεως του 40%, αυξημένο κατά 4% από το 36% του 2022. Η Samsung είναι στη δεύτερη θέση με 38%, έχοντας μειώσει το μερίδιό της από το 2022 που είχε διαμορφωθεί στο 40%. Η Xiaomi είναι στην τρίτη θέση με μερίδιο στο 14,5%, ενώ σε αυτό το μερίδιο πρέπει να προστεθεί και το 2% του δεύτερου brrand Xiaomi, της Poco, η οποία παρέμεινε σταθερή.

Από τους άλλους «παίκτες» στην ελληνική αγορά οι μόνοι κατασκευαστές με μερίδια κοντά ή λίγο πάνω από το 1% είναι η realme (με 1,4%), η TCL και η Motorola.

Όσον αφορά στα μερίδια της αγοράς των smartphones, η Samsung παρέμεινε «ηγέτης» όσον αφορά στον αριθμό των τεμαχίων που πωλήθηκαν με μερίδιο κοντά στο 41%, παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 43% που σημείωσε το 2022. Η Xiaomi είναι στη δεύτερη θέση αυξάνοντας το μερίδιο της στο 29% από 28% το 2022. Το ποσοστό αυτό δεν περιλαμβάνει το δεύτερο brand της Xiaomi στην ελληνική αγορά, το Poco, που παρέμεινε σταθερό στα επίπεδα του 2,5%.

Ο τρίτος «παίκτης» η Apple, αύξησε το μερίδιό της στο 16% το 2023 από 13% που ήταν το 2022, άνοδος που αποδίδεται από στελέχη της αγοράς σε παραγγελίες που δεν είχαν παραδοθεί στο τέλος του 2022 και στην μείωση των τιμών στις συσκευές iphone.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 + 16 =