αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι Έλληνες εφοπλιστές πωλούν τα «ηλικιωμένα» πλοία με… χρυσά deals

Οι Έλληνες εφοπλιστές πωλούν τα «ηλικιωμένα» πλοία με… χρυσά deals

Αγοραστές για τα “ηλικιωμένα” πλοία των στόλων τους κατορθώνουν και βρίσκουν οι Έλληνες εφοπλιστές, παρά το γεγονός ότι οι τιμές στη second hand αγορά παραμένουν στα ύψη.

Είναι ενδεικτικό ότι στο χύδην ξηρό φορτίο, οι αξίες των πλοίων έχουν “εκτοξευθεί” έως και 120% σε ορισμένες κατηγορίες, σε ετήσια βάση, όπως μεταδίδει το Capital.gr. Οι σημερινές τιμές είναι και οι υψηλότερες των τελευταίων ετών. 

Μάλιστα, ήδη ναυλομεσίτες διατυπώνουν επιφυλάξεις σχετικά με το αν οι συναλλαγές ρεκόρ, που καταγράφονται σε μεταχειρισμένο τονάζ, θα συνεχίσουν στον ίδιο ρυθμό μέχρι το τέλος του έτους.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, πολλοί πλοιοκτήτες δε βιάζονται να συνάψουν άμεσα συμφωνίες, αναμένοντας την κατεύθυνση των τιμών το επόμενο διάστημα.

Παράλληλα, στα tankers, οι τιμές είναι αυξημένες έως και 14% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020.

Μάλιστα, παρότι παρατηρείται μία ύφεση το τελευταίο διάστημα, τα επίπεδα παραμένουν ιδιαίτερα υψηλά, εν μέσω ελάχιστων εσόδων στον κλάδο, γεγονός που μειώνει τον αριθμό των deals.

Οι πωλητές “γερασμένων” πλοίων

Υπό αυτό το πρίσμα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αξιοποιούν τις συνθήκες στην αγορά και “ξεφορτώνονται” παλιά βαπόρια σε συμφέρουσες τιμές, στοχεύοντας σε ρευστότητα και ανανέωση των στόλων τους.

Βέβαια μία τέτοια διαδικασία δεν είναι άμεση και πολλά πλοία αλλάζουν ιδιοκτήτη σε αρκετά μεταγενέστερο χρόνο, απ’ όταν τέθηκαν προς πώληση.

Ένα τέτοιο deal φαίνεται πως εξασφάλισε η Aeolos Management του Φίλιπ Εμπειρίκου.

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η ναυτιλιακή πούλησε το υπερ-δεξαμενόπλοιο (VLCC), “Kos”, χωρητικότητας 305.870 dwt και κατασκευής 2001, έναντι 26 εκατ. δολαρίων, τίμημα που θεωρείται αρκετά ικανοποιητικό.

Αυτό ήταν και το παλαιότερο πλοίο της εταιρείας, η οποία, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, διαχειρίζεται επτά tankers. 

Μένοντας στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου συνδέεται με την πώληση του aframax “Minerva Nike”, χωρητικότητας 105.320 dwt και κατασκευής 2004. 

Η συμφωνία φέρεται να έκλεισε στη “ζώνη” των 14 εκατ. δολαρίων, τιμή που συμπίπτει με τα επίπεδα της αγοράς για ένα πλοίο τέτοιας ηλικίας. 

Το “Minerva Nike” ήταν ένα από τα παλαιότερα tankers της ναυτιλιακής. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, διαχειρίζεται περίπου 75 πλοία, tankers, bulk carriers και LNG carriers (Minerva Gas). 

Η τρίτη συμφωνία των τελευταίων ημερών προέρχεται από τον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα, η “low profile” FGM Chartering φέρεται να “έδωσε τα χέρια” για την πώληση του handysize “Lucky Trader”, χωρητικότητας 23.522 dwt και κατασκευής 1996, έναντι περίπου 6,73 εκατ. δολαρίων.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 − four =