αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρώτοι στον κόσμο στις αγορές αλλά και στις πωλήσεις πλοίων- Τι λένε οι αριθμοί

Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρώτοι στον κόσμο στις αγορές αλλά και στις πωλήσεις πλοίων- Τι λένε οι αριθμοί

Οι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του έτους έως τις αρχές Νοεμβρίου είναι πρώτοι στον κόσμο στις αγορές, αλλά και στις πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο οίκος Allied και παραθέτει το Capital.gr, οι “Greeks” αγόρασαν 223 πλοία και πλήρωσαν 4.859,6 δισ. δολάρια και πούλησαν 200 πλοία και εισέπραξαν 4.538,5 δισ. δολάρια. Με άλλα λόγια, το συνολικό ποσό που κατέβαλαν στους πωλητές και εισέπραξαν από τους αγοραστές ανέρχεται στα 9.398,1 δισ. δολάρια.

Η αγορά δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να “κλέβει την παράσταση”, καθώς ο δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI) βρίσκεται στις 1.823 μονάδες, αυξημένος κατά 5% σε εβδομαδιαία βάση, στο υψηλότερο επίπεδο από τα μέσα Οκτωβρίου 2019, ενώ και ο Baltic Exchange Clean Tanker Index (BCTI) κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα και έκλεισε στις 1.227 μονάδες, οριακά μειωμένος κατά 0,4% σε εβδομαδιαία βάση. Αντίθετα με τα δεξαμενόπλοια, οι αξίες των φορτηγών πλοίων υποχώρησαν.

Οι υγιείς ναύλοι στην αγορά υγρού φορτίου έχουν ευνοήσει και τις αγοραπωλησίες πλοίων, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, ενώ άλλοι ναυλομεσίτες συνδέουν την εξέλιξη αυτή και με την κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά εν όψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου από την Ε.Ε. και G7. Ένας ακόμα παράγοντας που ίσως βοηθά τη διατήρηση των υψηλών αξιών των δεξαμενόπλοιων είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα στα ναυπηγεία. Καθώς το orderbook των tankers είναι χαμηλό και οι εκτιμώμενες ημερομηνίες παράδοσης πλοίων για παραγγελίες που πραγματοποιούνται σήμερα έχουν μεταφερθεί από το 2025 και αργότερα, οποιαδήποτε αγορά δεξαμενόπλοιου δεν καθορίζει μονάχα τον στόλο μιας εταιρείας σήμερα, αλλά έως έναν βαθμό και για τα επόμενα έτη.

Περίπου 630 δεξαμενόπλοια άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια του έτους, σημαντικά περισσότερες συναλλαγές από τις 420 της ίδιας περιόδου το 2021, υπολογίζει ο Xclusiv. Από το σύνολο των φετινών συναλλαγών, οι 218 αφορούσαν MR tankers, από τα οποία τα 92 ήταν άνω των 15 ετών. Την ίδια στιγμή, άλλαξαν χέρια 125 chemical tankers φέτος, από 85 το 2021. Στη τρίτη θέση της κατάταξης βρίσκονται τα Aframax/LR2 tankers με 120 συναλλαγές το 2022, με τα 74 πλοία από αυτά να είναι μεγαλύτερα των 15 ετών.

Ο μοναδικός τύπος δεξαμενόπλοιου με μειωμένες συναλλαγές το 2022 ήταν τα VLCCs, καθώς, εντός του 2022, 68 άλλαξαν χέρια, μειωμένα κατά τέσσερα συγκριτικά με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο για τις αγοραπωλησίες των δεξαμενόπλοιων ήταν οι 129 συναλλαγές για παγοθραυστικά από την αρχή του έτους έως σήμερα, έναντι 69 πέρυσι.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 + 15 =