αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι Έλληνες εφοπλιστές είναι μπροστά σε μια ιστορική ευκαιρία, λόγω της «βύθισης» του πετρελαίου

Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι μπροστά σε μια ιστορική ευκαιρία, λόγω της «βύθισης» του πετρελαίου

Οι πετρελαϊκές κρίσεις έχουν “φτιάξει” ουκ ολίγες φορές Έλληνες εφοπλιστές στο παρελθόν. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες εβδομάδες εξαιτίας της εξάπλωσης του κορονοϊού στην αγορά του πετρελαίου είναι πρωτόγνωρη και δημιουργεί συνθήκες once in a lifetime για τους εφοπλιστές που έχουν στην κατοχή τους τάνκερ.

Η ιστορική πτώση υπό το μηδέν για το αμερικανικό αργό αλλάζει άρδην το σκηνικό στην συγκεκριμένη αγορά.

Όπως σημειώνει το News247.gr, στην νέα αυτή κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τους παραγωγούς αλλά και τους εμπόρους να ψάχνουν απεγνωσμένα για αποθηκευτικούς χώρους οι Έλληνες πλοιοκτήτες που διαθέτουν τάνκερ δέχονται το ένα τηλέφωνο πίσω από το άλλο για να ενοικιάσουν τα πλοία τους έναντι μίας καθόλου ευκαταφρόνητης αμοιβής. Συγκεκριμένα οι ναύλοι είχαν εκτοξευθεί σε πάνω από 200.000 δολάρια την ημέρα στις αρχές Απριλίου έναντι “μόλις” 120.000 δολαρίων που ήταν την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου. Το επόμενο διάστημα τα ελάχιστα δεξαμενόπλοια που θα μένουν διαθέσιμα θα παραχωρούνται έναντι αστρονομικών τιμών.

Θα πρέπει να διευκρυνιστεί ότι ελληνόκτητος στόλος μπορεί να έπεσε σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία (σ.σ. Μάρτιος 2020) κάτω από ψυχολογικό φράγμα των 4000 πλοίων, στα 3.968, όμως η χωρητικότητα τους είναι σημαντικά αυξημένη. Παράλληλα αυτό το διάστημα υπό ναυπήγηση είναι 158 πλοία συνολικής χωρητικότητας εκτοπίσματος 18,4 εκατ. τόνων. Ένα μεγάλο μέρος αυτού του στόλου αφορά τάνκερ και σούπερ-τανκερ τα οποία είναι και τα μόνα που βγαίνουν κερδισμένα από την σημερινή κατάσταση. Υπολογίζεται ότι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν σήμερα το 26% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας δεξαμενοπλοίων.

Οι πρωταγωνιστές

Ο Έλληνας εφοπλιστής με τα περισσότερα σούπερ-τάνκερς είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης μέσω της Maran Tankers η οποία διαθέτει 42 VLCC (σ.σ. Very Large Crude Carrier, δεξαμενόπλοια δηλαδή μεταξύ 160.000 και 320 μετρικών τόνων που μπορεί να φθάσουν δηλαδή και τα 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου). Ακολουθούν οι Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου με 17 VLCC, η Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση με 16 πλοία και η Navios Maritime Acquisition της Αγγελικής Φράγκου με 14 VLCC.

Στην κατηγορία Suezmax (σ.σ. η αμέσως χαμηλότερη από τα VLCC κατηγορία με χωρητικότητες από 80.000 έως 160.000 μετρικούς τόνους) πρωταγωνιστές είναι οι εφοπλιστές Γιώργος Προκοπίου (33 πλοία), Γιάννης Αγγελικούσης (15), Νίκος Τσάκος (16), Διαμαντής Διαμαντίδης (20) και Γιώργος Οικονόμου (12).

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην συγκεκριμένη αγορά έχει και η Diamond S Shipping, η οποία αποτελεί spin off της Capital Product Partners LP, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, της DSS Holdings LP, και άλλων θεσμικών επενδυτών όπως οι China Investment Corp, First Reserve Management και CarVal Investors. Η εταιρεία που προέκυψε πέρυσι τέτοιο καιρό είναι η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη στο NYSE ιδιοκτήτρια δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για πρώτη φορά στην ιστορία: Η τιμή του αργού κάτω από το 0 δολάριο/βαρέλι

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nine − 9 =