αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν 5,2 δισ. ευρώ για ναυπηγήσεις LNG και LPG πλοίων

Οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν 5,2 δισ. ευρώ για ναυπηγήσεις LNG και LPG πλοίων

Οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς αερίων ήταν οι μεγάλοι νικητές το 2022, μια χρονιά ρεκόρ για τις παραγγελίες πλοίων LNG , τόσο ως προς τον αριθμό των πλοίων που παραγγέλθηκαν όσο και ως προς τη συνολική αξία. Οι τιμές του 2022 ήταν τετραπλάσιες από την αξία των παραγγελιών που έγιναν το 2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 4,814 δις δολ. για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς LNG και 483 εκατ. δολάρια για πλοία LPG. Στην πρώτη θέση βρέθηκαν οι Ιάπωνες οι οποίοι επένδυσαν 7,816 δις. δολ. και 581 εκατ. δολ. αντίστοιχα.

Συνολικά, ο αριθμός των παραγγελιών όλων των τύπων νεότευκτων πλοίων για το 2022 αντανακλά τις παγκόσμιες γεωπολιτικές ανησυχίες, καθώς και μια ολοένα και πιο σημαντική πράσινη ατζέντα. Η στροφή σε καθαρότερες πηγές ενέργειας, οι ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια και η σύγκρουση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας συνέβαλαν στην αύξηση του αριθμού και της αξίας των πλοίων των εταιρειών μεταφοράς αερίου στο βιβλίο παραγγελιών.

Πιο αναλυτικά, 809 πλοία προστέθηκαν στο βιβλίο παραγγελιών της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2022, καταγράφοντας μείωση κατά 41% από τα 1.383 πλοία που παραγγέλθηκαν το 2021. Μετά την εκπληκτική αύξηση του 124% των αξιών των πλοίων που παραγγέλθηκαν το 2021, οι αξίες μειώθηκαν ελαφρά το 2022 με πτώση περίπου στο 7,4% παραμένοντας όμως σε υψηλά επίπεδα.

Οι περιβαλλοντικές πιέσεις, η συνεχιζόμενη ενεργειακή κρίση και η σύγκρουση στην Ουκρανία έχουν αυξήσει τους ναύλους, ενθαρρύνοντας τις επενδύσεις σε εταιρείες μεταφοράς φυσικού αερίου για να εξασφαλίσουν παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού ενέργειας, με εστίαση μακριά από παραδοσιακά “βρώμικα” ορυκτά καύσιμα όπως το πετρέλαιο και ο άνθρακας. Αυτό είχε αρνητική επίδραση στις παραγγελίες νεότευκτων Tanker και Bulker. Παρά την υψηλή ζήτηση για ναύλωση σε δεξαμενόπλοια, οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου έχουν εκτρέψει τις ναυπηγήσεις πλοίων μακριά από αυτούς τους κλασικούς τομείς λόγω της υψηλότερης αξίας των πλοίων σε αυτόν τον τομέα.

Οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων μειώθηκαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά από 198 το 2020 σε 159 το 2021. Στη συνέχεια, μόλις 63 το 2022, με αποτέλεσμα ένα συνολικό βιβλίο παραγγελιών το 2022 αξίας 3,4 δισ. δολαρίων, μειωμένο περίπου 60% από το 2021. Παρά τις πολύ λιγότερες παραγγελίες που έγιναν το 2022, η Ελλάδα παρέμεινε η μεγαλύτερη επενδύτρια σε αυτόν τον τομέα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 28% του συνόλου, ακολουθούμενη από τη Σιγκαπούρη με περίπου 23% των παραγγελιών και την Ιαπωνία στην τρίτη θέση με 17% των παραγγελιών.

Δεν είναι ακόμη σαφές ο τρόπος που οι παραγγελίες πλοίων τα τελευταία χρόνια θα επηρεάσουν τις ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης σε διάφορες αγορές. Ενώ τα ναύλα στα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια θα επωφεληθούν αναμφίβολα από τον περιορισμένο αριθμό πλοίων λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας για την υποβολή νέων παραγγελιών, σε συνδυασμό με έναν γηρασμένο στόλο, οι τομείς των Container πλοίων και των LNG και LPG θα δουν έναν κατακλυσμό παραγγελιών, που θα πραγματοποιηθούν σε μια περίοδο που τα κέρδη βρίσκονται σε υψηλά ρεκόρ. Ερώτημα που αναζητά απάντηση είναι το πώς αυτό θα επηρεάσει αυτούς τους τομείς, με τις παραδόσεις των πλοίων να ολοκληρώνονται σε δύο με τρία χρόνια.

Όπως αναμενόταν, η μεγάλη πλειονότητα των πλοίων που παραγγέλθηκαν το 2022 πρόκειται να ναυπηγηθούν σε ναυπηγεία στην Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία. Ο αριθμός των επιβεβαιωμένων πλοίων σε αυτές τις τρεις χώρες ανέρχεται συνολικά σε 769 με 417 στην Κίνα, 275 στη Νότια Κορέα και 77 στην Ιαπωνία. Άλλοι αξιόλογοι κατασκευαστές περιλαμβάνουν το Βιετνάμ και τις Φιλιππίνες με 31 και 9 πλοία που παραγγέλθηκαν σε αυτές τις χώρες αντίστοιχα.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen − 9 =