αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟι Έλληνες αγόρασαν οκταπλάσιες ποσότητες σε αντισηπτικά μαντιλάκια- Αγοράζουν και ζυμαρικά… για μήνες

Οι Έλληνες αγόρασαν οκταπλάσιες ποσότητες σε αντισηπτικά μαντιλάκια- Αγοράζουν και ζυμαρικά… για μήνες

Σχεδόν οκταπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο καταγράφηκαν στα αντισηπτικά μαντιλάκια κατά την εβδομάδα που ανακοινώθηκαν τα πρώτα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα, γεγονός που εξηγεί σε σημαντικό βαθμό για ποιο λόγο είναι είδος σε έλλειψη τις τελευταίες ημέρες. Την ίδια ώρα φαίνεται πως οι Ελληνες καταναλωτές θα έχουν αποθέματα ρυζιού και ζυμαρικών για πολλούς μήνες ακόμη, ενώ τα στοιχεία για τις πωλήσεις αλεύρων δείχνουν ότι μάλλον ετοιμάζονται να ξεκινήσουν να ζυμώνουν ψωμί. Οι συμπεριφορές αυτές, πάντως, της υπεραποθεματοποίησης τροφίμων μακράς διαρκείας και αντισηπτικών προϊόντων δεν αποτελεί εν προκειμένω χαρακτηριστικό μόνο των Ελλήνων καταναλωτών, αλλά σχεδόν παγκόσμιο φαινόμενο.

Τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI Hellas για το πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ την εβδομάδα των πρώτων κρουσμάτων στην Ελλάδα, δηλαδή από τις 24 Φεβρουαρίου έως την 1η Μαρτίου 2020, είναι εξόχως αποκαλυπτικά. Το διάστημα αυτό συνέπεσε με την εβδομάδα προ της Καθαράς Δευτέρας, αλλά οι πωλήσεις που εκτοξεύτηκαν σε δυσθεώρητα ύψη δεν αφορούσαν ούτε τον χαλβά ούτε τον ταραμά, ούτε βεβαίως τα ντολμαδάκια σε κονσέρβα. Κατ’ αρχάς καταγράφηκε αύξηση πάνω από 100% σε 12 κατηγορίες προϊόντων, ενώ από τη θεαματική αύξηση των πωλήσεων στις 54 βασικές κατηγορίες προϊόντων τα σούπερ μάρκετ έβαλαν στα ταμεία τους –υπό τη μορφή μεικτού τζίρου– και μόνο από τις 54 αυτές κατηγορίες 24,2 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Συγκεκριμένα, οι 54 κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις το εξεταζόμενο διάστημα έκαναν τζίρο 60,91 εκατ. ευρώ, έναντι 36,71 εκατ. ευρώ πέρυσι, αύξηση δηλαδή κατά 65,9%.

Ανάρπαστα τα μαντιλάκια

Οι 10 υψηλότερες, ποσοστιαία, μεταβολές πωλήσεων ως προς την αξία σε σύγκριση με την εβδομάδα από 25 Φεβρουαρίου έως 3 Μαρτίου 2019 καταγράφηκαν στα ακόλουθα είδη: αντιβακτηριακά μαντιλάκια κατά 670%, αντισηπτικά τζελ (297%), κρεμοσάπουνα (286,3%), όσπρια (187%), μακαρόνια (176%), ρύζι (172,3%), έτοιμα γεύματα (162%), καθαριστικά κουζίνας και μπάνιου (160%), άλευρα (153%) και αφρόλουτρα (123%). Ακολουθούν οι χλωρίνες (104%), τα πλαστικά γάντια (103%), τα χαρτομάντιλα (98%), πελτές (94,4%) –προφανώς για τα πολλά μακαρόνια και τα όσπρια–φαγητό σε κονσέρβα (92,3%) αλλά και ντομάτα πασάτα (84,4%), προφανώς ως εναλλακτική του πελτέ. Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι πωλήσεις αντισηπτικών προϊόντων έχουν γίνει και από άλλα κανάλια, όπως είναι τα φαρμακεία και τα πολυκαταστήματα, όπως η αλυσίδα Jumbo, πωλήσεις οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στα παραπάνω στοιχεία.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen − 9 =