αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε 3ημερα Σαββατοκύριακα στην εταιρία μας»: Μία manager εξηγεί τι έγινε μετά

«Ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε 3ημερα Σαββατοκύριακα στην εταιρία μας»: Μία manager εξηγεί τι έγινε μετά

Η 4ημερη εργασία κάνει όλο και πιο έντονη την παρουσία της. Με πολλές εταιρίες -ή χώρες ολόκληρες- να κάνουν τις δοκιμές τους. Η Buffer μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι μέσα στους πρωτοπόρους. Πρόκειται για μια social media company με 84 άτομα προσωπικό. Εφαρμόζει remote εργασία από το 2015, ενώ είναι γνωστή για τη διαφάνεια στους μισθούς (δημοσιεύει τις αμοιβές όλων online) και άλλες επιλογές ευελιξίας στο χώρο εργασίας, από τότε που ιδρύθηκε από τον Joel Gascoigne, μια δεκαετία πριν δηλαδή.

Όταν χτύπησε η πανδημία, ο Gascoigne είδε ότι οι εργαζόμενοι ήταν αγχωμένοι και έδωσε σε όλους τριήμερα Σαββατοκύριακα για τον μήνα Μάιο 2020. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα μηνιαίο πείραμα έχει πλέον γίνει μια μόνιμη πολιτική. Και στο τέλος του 2021, μια έρευνα εργαζομένων έδειξε ότι το 91% των εργαζομένων ήταν πιο χαρούμενοι και πιο παραγωγικοί με μια τετραήμερη εβδομάδα εργασίας.

Βέβαια η μετάβαση δεν ήταν εύκολη. Εδώ είναι 4 ζητήματα που προέκυψαν και η εταιρία έπρεπε να λύσει.

Εύρεση χρόνου

Πρώτα από όλα έπρεπε να καταλάβουμε πώς ο καθένας θα έκανε τη δουλειά του εγκαίρως, λέει στο CNBC η Hailley Griffis, επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Buffer. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα, οι περισσότερες ομάδες λειτουργούσαν με τη νοοτροπία ότι θα έβγαζαν τον ίδιο όγκο εργασίας σε μικρότερο χρονικό διάστημα, αλλά συνειδητοποίησαν ότι δεν ήταν βιώσιμο. Για να έρθουν όλοι πιο κοντά σε μια τετραήμερη εβδομάδα εργασίας 32 ωρών, έπρεπε να αλλάξουν τον τρόπο εργασίας τους. Οι ομάδες μείωσαν τα meetings (τα εβδομαδιαία μάρκετινγκ check-in της Griffis άλλαξαν σε μηνιαία), μεταφέρθηκαν σε εργαλεία ασύγχρονης επικοινωνίας όπως τα Threads, και όλοι προσάρμοσαν τις προσδοκίες για το πόσο χρόνο θα χρειαζόταν για να τηρηθούν τα εκάστοτε deadlines. Απαιτούσε μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας, ξεκινώντας από τους ανώτερους leaders, λέει η Griffis.

«Μπαίνοντας σε projects γνωρίζοντας ότι έχουμε τέσσερις ημέρες αντί για πέντε, το συνηθίζεις».

Έπειτα έρχεται ένα άλλο πρόβλημα: Οι άνθρωποι μήπως εργάζονται κρυφά τις Παρασκευές για να ολοκληρώσουν όλη τη δουλειά τους; Σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες, το 73% των εργαζομένων λέει ότι εργάζεται με βάση το «μικρότερο πρόγραμμα», είτε πρόκειται για τετραήμερη εβδομάδα είτε για πέντε μικρότερες ημέρες. Το υπόλοιπο 27% των εργαζομένων λέει ότι εργάζεται κατά μέσο όρο τεσσερισήμισι ημέρες, προσθέτοντας λίγες ώρες την πέμπτη ημέρα για να καλύψουν τις γρήγορες εργασίες ή τα email.

Η κενή ημέρα

Μια άλλη μεγάλη πρόκληση για όλους, ήταν να καταλάβουν ποια μέρα πρέπει να είναι κενή. Στην αρχή, η Buffer έδωσε σε κάθε ομάδα τη δική της επιλογή. Η ομάδα της Hailley Griffis πήρε off την Τετάρτη: «Ποτέ δεν εργάζεσαι περισσότερο από δύο ημέρες συνεχόμενες. Είναι πραγματικά εκπληκτικό», λέει. Ωστόσο, στην πορεία είδαν ότι αυτό δεν λειτουργεί, καθώς πολλές ομάδες έπρεπε να έχουν συνεργασία με άλλα τμήματα, και αυτό ήταν αδύνατο αν οι άλλοι είχαν ρεπό την Χ ημέρα. Έτσι αποφασίστηκε όλη η εταιρία να έχει ρεπό τις Παρασκευές- συν το ΣΚ φυσικά.

Ποιοι κάνουν rotation

Οι υπάλληλοι της Buffer έχουν όλοι ρεπό την Παρασκευή με μια εξαίρεση: Το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Προσφέρουν υποστήριξη πελατών επτά ημέρες την εβδομάδα, λέει η Griffis, πράγμα που σημαίνει ότι αυτοί οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να εργάζονται σε 4ημερες εβδομάδες, αλλά κάνουν ένα rotation για να καλύψουν όλες τις ημέρες. Έχοντας αυτό κατά νου, η εταιρεία προσέλαβε πρόσθετο προσωπικό για το τμήμα πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προκειμένου να διατηρήσει την 7ημερη κάλυψη, αλλά να εξακολουθεί να παρέχει στους εργαζομένους μια μικρότερη εργάσιμη εβδομάδα.

Το δέσιμο της ομάδας

Σύμφωνα με την έρευνα του 2021 που έκανε η Buffer, το 84% των εργαζομένων μπόρεσε να ολοκληρώσει την εργασία που τους ζητήθηκε μέσα στη νέα τετραήμερη εβδομάδα. Η παραγωγικότητα της εταιρείας παρέμεινε σταθερή, αλλά οι managers διαπίστωσαν ότι το δέσιμο των εργαζομένων δέχτηκε πλήγμα. Όπως αποδεικνύεται, όταν η Buffer μείωσε τα meetings, μείωσε επίσης τον επίσημο και άτυπο χρόνο για κοινωνικοποίηση μεταξύ των εργαζομένων. Τώρα, πρέπει να είναι πιο στοχευμένοι και να δημιουργήσουν χώρο για να έρθει κοντά η ομάδα, λέει η Griffis. Έτσι, κάνουν virtual social events, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να συνδεθούν πέρα από τις επαγγελματικές συναντήσεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 + ten =