αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Ξεκίνησα να πληρώνω τους εργαζομένους μου για να αποτύχουν. Εδώ είναι τα χρήσιμα συμπεράσματα που έβγαλα»: Ένας CEO εξηγεί

«Ξεκίνησα να πληρώνω τους εργαζομένους μου για να αποτύχουν. Εδώ είναι τα χρήσιμα συμπεράσματα που έβγαλα»: Ένας CEO εξηγεί

Συχνά, ακούμε μεγάλους επιχειρηματικούς leaders να λένε ότι πρέπει να «αποτύχεις γρήγορα» έτσι ώστε να φτάσεις στην μεγάλη επιτυχία. Με απλά λόγια, εννοούν ότι όσο πιο γρήγορα κάνεις τολμηρές επιλογές και πειραματισμούς, τόσο πιο γρήγορα θα ωριμάσεις επαγγελματικά. Ακόμα κι αν το πρώτο project σου αποτύχει, οι γνώσεις που θα έχεις λάβει θα σε βοηθήσουν να πας παρακάτω, πιο έτοιμος. Και έτσι θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις στην 2η ή 3η προσπάθεια σου.

Δεν είναι τυχαίο, ότι πολλοί κορυφαίοι επιχειρηματίες που βλέπουμε σήμερα, είχαν σημειώσει αρκετές αποτυχίες, στα πρώτα βήματα τους. Ο CEO και Co-Founder της Virta Health, Sami Inkinen, αποφάσισε να εφαρμόσει ένα τέτοιο τολμηρό μοντέλο εντός της εταιρίας του. Και να κάνει κάτι πρωτοφανές: Να πληρώσει τους εργαζομένους του… για να αποτύχουν.

Όπως εξηγεί σε άρθρο του στο inc.com, αυτό στο οποίο στόχευε φυσικά, δεν ήταν να δει αποτυχίες. Αλλά ήθελε να ωθήσει τους εργαζομένους του στο να κάνουν πειραματισμούς και να ρίχνουν πολλές νέες ιδέες στο τραπέζι. Ήθελε να δει ασυνήθιστες πρωτοβουλίες να γίνονται πραγματικότητα. Έτσι ξεκίνησε να δίνει μετρητά χρήματα, σε όσους υπαλλήλους της εταιρίας ήταν πιο ενεργοί σε αυτό το κομμάτι. Ακόμα κι αν το τελικό αποτέλεσμα μια ιδέας, δεν ήταν πετυχημένο.

Μέσα από αυτή την τακτική, ο Sami Inkinen κατέληξε και σε μερικά χρήσιμα συμπεράσματα. Καταρχήν είδε τους τρεις τρόπους με τους οποίους οι αποτυχίες σε βοηθούν να βελτιώσεις την εταιρία σου συνολικά. Καταρχήν, λέγοντας «ναι» στην αποτυχία, χτίζεις τις σωστές αξίες εντός της εταιρίας σου. Για να φτάσεις στην επιτυχία, ειδικά σε μια νέα καινοτόμο αγορά, χρειάζεται να κάνεις πολλές δοκιμές. Αν δεν είσαι ανεκτικός στις αποτυχίες, δεν θα φτάσεις στην επιτυχία.

«Μπορεί να χρειαστούν 10 προσπάθειες για να φτάσεις στην σωστή απάντηση» λέει ο CEO.

Δεύτερον, πρέπει να εστιάσεις συγκεκριμένα στους επικεφαλής της εταιρίας σου. Ειδικά αυτοί, πρέπει να καταλάβουν πρώτοι από όλους, ότι η αποτυχία είναι ένα κομμάτι του δρόμου προς την επιτυχία. Μην θεωρείτε δεδομένο ότι οι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με αυτή την έννοια. Χρειάζεται να εκπαιδεύσεις κατάλληλα τους ηγέτες σου, έτσι ώστε να είναι ανοιχτοί σε τολμηρούς πειραματισμούς. Τρίτον, οι αποτυχίες μπορούν να χρησιμέψουν έτσι ώστε να «αποκλείσεις» όλα όσα δεν δουλεύουν στην πράξη. Έτσι τα project σου θα γίνουν καλύτερα και πιθανότατα πιο απλά. Οι πελάτες σου θα τα αγαπήσουν.

Οι δύο τύποι αποτυχίας που πρέπει να αποφύγεις με κάθε κόστος

Για να μην τα ωραιοποιούμε όλα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν είναι όλες οι αποτυχίες καλοδεχούμενες. Όπως εξηγεί ο Sami Inkinen, υπάρχουν δύο τύποι αποτυχίας που πρέπει να αποφύγεις με κάθε κόστος.

-Αργή αποτυχία: Το να ξοδέψεις μήνες για να συνειδητοποιήσεις ένα λάθος, που θα μπορούσε να εντοπιστεί μέσα σε μερικές ώρες ή ημέρες, ίσως τελικά να «σκοτώσει» την εταιρία σου. Σχεδίασε, κάνε δοκιμές, λάβε αποφάσεις, και προχώρα μπροστά. Είπαμε: Πρέπει να αποτύχεις γρήγορα.

-Κρίσιμη αποτυχία: Ναι, είναι καλοί οι πειραματισμοί. Αλλά δεν χρειάζεται να πάρεις ρίσκα που θα μπορούσαν να καταστρέψουν την εταιρία σου μέσα σε μια νύχτα, αν δεν σου «βγουν». Για παράδειγμα, η εταιρία του Sami Inkinen, δραστηριοποιείται στο πεδίο της υγείας, και όπως λέει δεν θα ρίσκαρε με τίποτα την υγεία των ασθενών.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − four =