αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΝομίζεις ότι έχεις πρόβλημα διαχείρισης χρόνου; Τελικά, ίσως δεν βάζεις τις σωστές προτεραιότητες

Νομίζεις ότι έχεις πρόβλημα διαχείρισης χρόνου; Τελικά, ίσως δεν βάζεις τις σωστές προτεραιότητες

Αν προσπαθείς να διαχειριστείς σωστά τον χρόνο σου αλλά τις περισσότερες φορές αποτυγχάνεις ίσως πρέπει να αναρωτηθείς τι κάνεις λάθος και διαβάζοντας τα παρακάτω να θυμάσαι:

Ότι και να κάνεις, πάντα θα έχεις 24 ώρες την ημέρα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και αυτό δεν μπορείς να το αλλάξεις. Δεν μπορείς να τις αυξήσεις ούτε να τις μειώσεις. Ένα δευτερόλεπτο είναι πάντα ένα δευτερόλεπτο, ασχέτως αν εσένα μερικές φορές αυτό το δευτερόλεπτο σου μοιάζει με αιώνας ή το αντίστροφο.

Ο τρόπος που σκεφτόμαστε την έννοια του χρόνου, είναι εντελώς διαφορετικός με το πώς τελικά τον αξιοποιούμε. Συχνά νομίζουμε ότι έχουμε πολύ χρόνο στην διάθεσή μας και καταλήγουμε να μην προλαβαίνουμε να κάνουμε αυτά που είχαμε προγραμματίσει.

Αν ο χρόνος σου φαίνεται ελάχιστος, τι συμβαίνει με την ενέργεια και την προσοχή σου; Αν το καλοσκεφτείς, θα διαπιστώσεις ότι και οι δύο είναι τόσο πολύτιμες όσο ο χρόνος.

Όταν καταφέρνεις να βρεις έξτρα χρόνο, τον σπαταλάς άσκοπα. Έχεις παρατηρήσει ότι όλα αυτά που πρέπει να κάνεις, γίνονται ακόμα πιο πολύπλοκα όσο ο χρόνος που έχεις στην διάθεσή σου μειώνεται; Αυτός είναι ο νόμος του Parkinson. Υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει να γίνουν σε τόσο λίγο χρόνο. Φυσικά είναι αδύνατο να τα προλάβεις όλα. Θα πρέπει να βάλεις προτεραιότητες και να αποφασίσεις τι είναι πιο σημαντικό να γίνει.

Μπορείς να διαχειριστείς τα χρήματα, τους ανθρώπους και το πρόγραμμά σου. Δεν μπορείς ποτέ όμως να διαχειριστείς τον χρόνο.

Όσοι θεωρούν ότι έχουν πρόβλημα διαχείρισης χρόνου, κατά βάση έχουν πρόβλημα διαχείρισης προτεραιοτήτων, πράγμα που σημαίνει πως έχουν και προβλήματα διαχείρισης του εαυτού τους.

Θα πρέπει να θυμάσαι πως υπερβολικά πολλές προτεραιότητες σημαίνει ότι στην ουσία δεν έχεις προτεραιότητες. Είτε μιλάμε για την προσωπική ή την επαγγελματική σου ζωή, θα πρέπει να αξιολογείς τι είναι σημαντικό και τι όχι. Πού θα πρέπει να δώσεις έμφαση και πού όχι.

Για παράδειγμα είσαι εργαζόμενος γονιός; Θα πρέπει να δίνεις προτεραιότητα σε ότι θεωρείς εσύ σημαντικό, έτσι ώστε οι δύο σου ιδιότητες να μην συγκρούονται μεταξύ τους.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα αναρωτηθείς πώς να διαχειριστείς τον χρόνο σου, σκέψου πώς θα βάλεις προτεραιότητες. Μπορείς να ρωτήσεις τον εαυτό σου:

1. Τι έχει σημασία τώρα; Οι άνθρωποι αλλάζουν και συνεπώς αλλάζουν και οι προτεραιότητές τους. Γι’ αυτό οι προτεραιότητες που είχες την περασμένη χρονιά, δεν σημαίνει ότι θα είναι οι ίδιες και φέτος.

2. Με βάση τις προτεραιότητές μου, τι μπορώ να κάνω σήμερα, αύριο και όλη την εβδομάδα;

3. Ποιες είναι οι προτεραιότητες των ανθρώπων γύρω μου; Της οικογένειάς μου, των φίλων μου, του αφεντικού ή των συναδέλφων μου; Ταυτίζονται; Σχετίζονται; Ή μήπως συγκρούονται;

4. Τι πρέπει να κάνω που είναι μέσα στις προτεραιότητές μου και τι δεν είναι;

5. Μπορώ να μοιραστώ με κάποιον τις προτεραιότητές μου, έτσι ώστε να βρω την υποστήριξη που χρειάζομαι;

Αν καταφέρεις να απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις, θα μπορέσεις να θέσεις τις προτεραιότητές σου και να διαχειριστείς τον χρόνο σου καλύτερα!

Πηγή: Thrive Global

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − 7 =