αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΝαυάγησαν οι συζητήσεις της ελληνικής Astra Airlines, με τους Κινέζους επενδυτές

Ναυάγησαν οι συζητήσεις της ελληνικής Astra Airlines, με τους Κινέζους επενδυτές

Εξανεμίζονται οι πιθανότητες η Astra Airlines, της οποίας τα αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα εδώ και περίπου ένα χρόνο ως συνέπεια οικονομικών προβλημάτων, να επιστρέψει στους ελληνικούς αιθέρες. Η διοίκηση της εταιρείας με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Ιωάννη Ζλατάνη φερόταν να έχει συζητήσεις με ξένους επενδυτές, ως επί το πλείστον με κινεζική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των αερομεταφορών.

Το χαμηλό ζητούμενο τίμημα της τάξεως των περίπου 16 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή και τα χρέη της αεροπορικής, είχε αποτελέσει δέλεαρ για τους Κινέζους επενδυτές, που ξεκίνησαν συζητήσεις με την αεροπορική με σκοπό την απόκτηση μεριδίου του μετοχικού κεφαλαίου της. Στόχος των εν δυνάμει επενδυτών ήταν να μετατρέψουν την Astra σε χαμηλού κόστους αερομεταφορέα, που θα λειτουργεί σε πρώτη φάση με μισθωμένα αεροσκάφη και σε δεύτερο στάδιο –εάν και εφόσον αδειοδοτηθούν– με αεροπλάνα της κινεζικής κρατικής αεροπορικής εταιρείας Comac.

Η κρίση της COVID-19, εξάλλου, έχει ήδη αποτελέσει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την απόκτηση συμμετοχών σε ευρωπαϊκές αεροπορικές από το κινεζικό κράτος, όπως συνέβη με την εξαγορά του 12,67% της Norwegian Air από την εταιρεία μίσθωσης αεροσκαφών BOC Aviation, που ελέγχεται από επενδυτικό βραχίονα της Τράπεζας της Κίνας. Ενα αντίστοιχο μοντέλο αναδιάρθρωσης θα εφαρμοζόταν στην περίπτωση της Astra Airlines. Ωστόσο, η διαδικασία, που βρισκόταν διαρκώς αντιμέτωπη με σημαντικές αβεβαιότητες, δεν στέφθηκε με επιτυχία, σε μια αγορά όπου η ζήτηση –βάσει επιβατοχιλιομέτρων– έχει υποχωρήσει κατά 66%, ενώ οι εκτιμώμενες ζημίες του 2020 ξεπερνούν τα 70 δισ. ευρώ. 

Ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της Καθημερινής, έως το τέλος της χρονιάς αναμένεται η άδεια λειτουργίας της βορειοελλαδίτικης αεροπορικής εταιρείας να ανακληθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Και δεδομένου ότι η Astra Airlines δεν βρίσκεται σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της, είναι αντιμέτωπη με νομικές ενέργειες εναντίον της (μέτρα ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης, ασφαλιστικά μέτρα κ.λπ.).

Μένει επίσης να φανεί εάν πιστωτής της αεροπορικής καταθέσει αίτηση πτώχευσης, γεγονός που θα οδηγούσε στην εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της. Αυτά περιλαμβάνουν ορισμένα ακίνητα και τα μεγάλης παλαιότητας, άνω των 20 ετών, τέσσερα ιδιόκτητα αεροσκάφη της, δηλαδή ένα τύπου Bae-146-300, ένα δικινητήριο ελικοφόρο τούρμπο-προπ τύπου ATR72-202 και δύο δικινητήρια τούρμπο-προπ τύπου ATR42-300, τα οποία φέρουν προσημειώσεις υπέρ των τραπεζών.

Η Astra Airlines, που έχει προσωπικό 150 ατόμων, διαθέτει ενεργητικό αξίας 18 εκατ. ευρώ, με το σύνολο των υποχρεώσεων να ανέρχεται σε 16 εκατ. ευρώ. Τα ληξιπρόθεσμα χρέη της ξεπερνούν τα 6 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα περισσότερα ανήκουν στις τράπεζες, στο Δημόσιο, στον ΕΦΚΑ, στις εταιρείες handling και στο προσωπικό. Βάσει των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων για το 2018, εμφανίζει κύκλο εργασιών ύψους 18,3 εκατ. ευρώ, που ήταν μειωμένος κατά 30,1% έναντι του 2017, και κόστος πωλήσεων 15,1 εκατ. ευρώ. Για τη συγκεκριμένη χρήση, όπως και γι’ αυτή του 2017, οι ορκωτοί ελεγκτές διαπιστώνουν ότι τα ίδια κεφάλαια έχουν καταστεί κατώτερα του 1/2 του μετοχικού κεφαλαίου και συνεπώς συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των σχετικών νομοθετικών διατάξεων για σύγκληση γενικής συνέλευσης σε έξι μήνες, με αντικείμενο είτε τη λύση της εταιρείας είτε την υιοθέτηση άλλου μέτρου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen + twenty =