αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝέοι τιμοκατάλογοι στα σούπερ μάρκετ με αύξηση τιμών

Νέοι τιμοκατάλογοι στα σούπερ μάρκετ με αύξηση τιμών

Πριν από λίγες ημέρες, ο γενικός διευθυντής της NielsenIQ Βάιος Δημοράγκας, μιλώντας στο 12ο Food Retail CEO Forum, είπε πως το πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα 2,2 δισ. ευρώ. Καθόλου άσχημα δηλαδή, αφού το ταμείο του πρώτου τριμήνου της φετινής χρονιάς ήταν 14% υψηλότερο από τις πωλήσεις που είχαν πετύχει τα σούπερ μάρκετ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Χρονιά που δεν υπήρχε η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία και πρωτίστως το ανατιμητικό κύμα λόγω των αυξήσεων στις τιμές των πρώτων υλών και των τελικών προϊόντων.

Καταναλώσαμε ή φάγαμε περισσότερο το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019; Η απάντηση είναι όχι και αυτό αποτυπώνεται στους όγκους πωλήσεων που βαίνουν μειούμενοι, λένε στο Euro2day.gr στελέχη από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών. Η ανάπτυξη των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ κατά 300 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο προήλθε από τις αυξήσεις των τιμών, σημειώνουν οι ίδιοι.

Όπως σημειώνει το Euro2day.gr, πρόκειται για ανατιμητικό κύμα το οποίο δεν έχει σταματήσει από το περασμένο καλοκαίρι, όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα με την ενέργεια, και δεν φαίνεται να ανακόπτεται άμεσα. Αντιθέτως, στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν ότι το ανατιμητικό ράλι δεν πρόκειται να σταματήσει, αν δεν αλλάξει η κατάσταση. Οι νέοι τιμοκατάλογοι, που συνεχίζουν να στέλνουν οι προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ, περιλαμβάνουν διψήφια ποσοστά ανατιμήσεων ως απόρροια και του ράλι των διεθνών τιμών βασικών πρώτων υλών.

Το φοινικέλαιο, βασικό συστατικό για συσκευασμένα προϊόντα έχει καταγράψει, μόνο τον τελευταίο μήνα, άνοδο 19,80%, ο φυσικός χυμός πορτοκάλι, τον τελευταίο μήνα, στις διεθνείς αγορές, έχει ανέβει κατά 15,67%, το γάλα 26,63%, το βαμβάκι 11,16%, το ρύζι 4,17%, το καλαμπόκι 5,43%.

Την ίδια στιγμή, διεθνείς πολυεθνικοί κολοσσοί δίνουν την τάση. Η P&G ανακοίνωσε προ ημερών στους αναλυτές ότι θα πραγματοποιήσει πρόσθετες αυξήσεις τιμών σε κατηγορίες όπως η γυναικεία φροντίδα και η φροντίδα για το σπίτι. Οι μεγάλες αυξήσεις τιμών επέτρεψαν και στη Unilever να εμφανίσει ισχυρή ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο, ενώ οι όγκοι μειώθηκαν. Η πολυεθνική θα συνεχίσει να μετακυλίει το αυξανόμενο κόστος για το υπόλοιπο του έτους όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 2 =