αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΝέοι μπελάδες για την Uber: Αποκαλύφθηκε ότι χρησιμοποιούσε λογισμικό για να κατασκοπεύει πελάτες (και να διαφεύγει από τις Αρχές)

Νέοι μπελάδες για την Uber: Αποκαλύφθηκε ότι χρησιμοποιούσε λογισμικό για να κατασκοπεύει πελάτες (και να διαφεύγει από τις Αρχές)

Δεν έχουν τέλος από ότι φαίνεται τα προβλήματα για την Uber. Μετά την υπόθεση με τις καταγγελίες για σεξουαλικές παρενοχλήσεις στο εσωτερικό της εταιρίας, μετά το πρωτοφανές βίντεο που δείχνει τον CEO της εταιρίας, Travis Kalanick, να λογοφέρει έντονα με ταξιτζή, τώρα έρχεται ένα ακόμα «πλήγμα».

Όπως αποκαλύπτουν οι New York Times, η γνωστή εφαρμογή χρησιμοποιούσε μυστικό λογισμικό, έτσι ώστε να κατασκοπεύει τους πελάτες που έμπαιναν στα ταξί της. Το λογισμικό είχε την ονομασία Greyball, και βασικός στόχος του ήταν να… θωρακιστεί η εταιρία, από τους ελέγχους των Αρχών.

Είναι γνωστό, ότι σε πολλές χώρες στις οποίες «αποβιβάζεται» η Uber, υπάρχουν αντιδράσεις. Εκεί ακριβώς η εταιρία έκανε την «κατασκοπία» έτσι ώστε να διαπιστώνει αν οι εκάστοτε επιβάτες είναι πραγματικοί ή καμουφλαρισμένοι ελεγκτές των Αρχών. Τα δεδομένα για τους επιβάτες συλλέγονταν κυρίως -αλλά όχι μόνο- μέσω της κινητής εφαρμογής της Uber. Μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούνταν για να εντοπίζονται ανάμεσα στους επιβάτες εκείνοι που είναι ελεγκτές των αρμόδιων Αρχών, αλλά προσποιούνται τους απλούς πελάτες, προκειμένου να εντοπίσουν τυχόν παραβάσεις τής κατά τόπους νομοθεσίας για τα ταξί.

Το μυστικό λογισμικό, που συλλέγει στοιχεία γεωεντοπισμού, πιστωτικών καρτών, αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλες πηγές, επιτρέπει στην εταιρεία να παρακολουθεί τις συνήθειες των χρηστών-επιβατών, ενώ ειδικότερα εντοπίζει ποιοι επιβάτες είναι «ύποπτοι», δηλαδή πιθανώς δημόσιοι λειτουργοί σε μυστική αποστολή.

Όταν το λογισμικό υποψιαστεί ότι κάποιος ελεγκτής πρόκειται να χρησιμοποιήσει όχημα της Uber, ακυρώνει την κράτησή του ή η κλήση του πελάτη απλώς αγνοείται εξ αρχής. Μερικές φορές ο πελάτης βλέπει στην εφαρμογή του τηλεφώνου του ότι -δήθεν- δεν υπάρχει διαθέσιμο όχημα.

Μάλιστα η Uber, μετά τις αποκαλύψεις, παραδέχτηκε ότι όντως χρησιμοποιούσε (και χρησιμοποιεί ακόμα σε κάποιες χώρες) το εν λόγω λογισμικό. Ξεκαθαρίζοντας όμως από την πλευρά της, ότι οι επιλεκτικές ακυρώσεις των κρατήσεων που αναφέρουμε παραπάνω, δεν αφορούν ελεγκτές των Αρχών, αλλά απλούς πελάτες που είναι ύποπτοι ότι θα παραβιάσουν τους όρους λειτουργίας της εταιρείας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 2 =