Την αλλαγή του τοπίου, σε ότι αφορά την εξάπλωση των eSports στην Ελλάδα -αλλά και σε όλη την Ευρώπη- καταγράφει νέα έρευνα που έκανε η εταιρία SuperData Research για λογαριασμό της PayPal. Η έρευνα εξέτασε τα δεδομένα σε 12 ευρωπαϊκές αγορές.
H Σουηδία είναι πρώτη σε έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα, ενώ η Γαλλία τροφοδοτεί την ανάπτυξη του κοινού. Η δημοτικότητα των ηλεκτρονικών αθλημάτων ανά την Ευρώπη ενισχύεται από ευρεία πρόσβαση στο διαδίκτυο και ιδιαίτερα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί πιστεύουν πως τα eSports είναι πιο δημοφιλή στην Ανατολική Ασία, καθώς εκεί βρίσκονται και οι περισσότεροι χρήστες του internet2. Ωστόσο, και η Ευρώπη παρουσιάζει ταχύτατη ανάπτυξη στα ηλεκτρονικά αθλήματα.
Η έρευνα δείχνει ότι η βιομηχανία των ηλεκτρονικών αθλημάτων αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς στην Ευρώπη και ότι το 2018 τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 345 εκατομμύρια δολάρια. Οι τέσσερις κορυφαίες χώρες μεταξύ αυτών που συμμετείχαν στην έρευνα είναι η Σουηδία (η πατρίδα ενός από τους πιο δημοφιλείς παίκτες των eSports, του YouTuber PewDiePie), η Ρωσία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο – τόσο ως προς τα έσοδα της αγοράς των ηλεκτρονικών αθλημάτων, όσο και του αριθμού των θεατών τους. Στη Σουηδία, τα έσοδα από τα eSports ξεπέρασαν τα 40 εκατομμύρια δολάρια το 2016.
Στην Ελλάδα, το 2016 τα έσοδα άγγιξαν τα 790.000 δολάρια και αναμένεται να φτάσουν περίπου τα 889.000 δολάρια έως το 2018.
«Τα ηλεκτρονικά αθλήματα είναι ένας τεράστιος τομέας αθλητισμού και ψυχαγωγίας για πολλούς ανθρώπους και είμαι πολύ χαρούμενος που η PayPal είναι ένας φυσικός συνεργάτης για εκατομμύρια παίκτες παγκοσμίως» δηλώνει ο Matt Komorowski, Managing Director της PayPal για την Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη και συνεχίζει: «Η ελληνική αγορά των eSports διαθέτει εξίσου μεγάλη δυναμική – εάν αναλογιστεί κανείς ότι το κοινό των ηλεκτρονικών αθλημάτων θα αποτελείται από 350.000 Έλληνες μέχρι το 2018, είναι προφανές πως πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή και βαρύτητα στην βιομηχανία αυτή. Γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να παρέχουμε απρόσκοπτες πληρωμές για κάθε συναλλαγή, είτε πρόκειται για μια πληρωμή αεροπορικών εισιτηρίων ή για το μαγικό σπαθί του νάνου στο επίπεδο 99. Γι’ αυτό στηρίζουμε τους παίκτες των eSports με ασφαλείς και άνετες πληρωμές και επίσης παρέχουμε το Πρόγραμμα Προστασίας Καταναλωτή (Buyer Protection Program) για συναλλαγές που πληρούν τις προϋποθέσεις και κατ’ επέκταση συμπράττουμε με συνεργάτες όπως η Wargaming που αποτελούν πηγή ψυχαγωγίας για εκατομμύρια φανατικούς fans των eSports».
Τα ηλεκτρονικά αθλήματα είναι για τους millennials
Οι millennials είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες γενιές καταναλωτών που δημιουργούν τάσεις σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Σύμφωνα με τη SuperData, η βιομηχανία των ψηφιακών παιχνιδιών κυριαρχείται σχεδόν αποκλειστικά από τους Millennials – τα δύο μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ που ενδιαφέρονται για τα eSports είναι μεταξύ 18-24 και 25-34 (αυτές οι κατηγορίες συνθέτουν από κοινού το 62% του κοινού). Μόνο το 10% των fans των eSports είναι άνω των 45 ετών. Στην Ελλάδα τα ηλεκτρονικά αθλήματα έχουν τους πιο πολλούς οπαδούς στις ηλικίες μεταξύ 18 και 34.
Παρότι η κατανομή των φύλων δείχνει πως οι άντρες απολαμβάνουν κατά κύριο λόγο τα ηλεκτρονικά αθλήματα (στην Ευρώπη το 84% των παικτών των eSports είναι άντρες σε σύγκριση με το 16% που είναι γυναίκες), στη Σουηδία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πολωνία, οι γυναίκες οπαδοί έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο – 24%, 22%, 22% και 19% αντίστοιχα. Το μικρότερο μερίδιο το έχουν οι γυναίκες στο Ισραήλ με ποσοστό μόλις 10%.
«Τα ηλεκτρονικά αθλήματα έχουν αναδειχθεί σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα φαινόμενα της εποχής μας και είναι υπέροχο να βρίσκεσαι στο επίκεντρό τους με την PayPal, που ήταν μέρος αυτού του ταξιδιού από την αρχή, προσφέροντας κορυφαίες υπηρεσίες στους fans» δηλώνει εκ μέρους της Wargaming ο Atila Yesildag, Senior eSports Manager, EU.
Η έρευνα της SuperData έδειξε πως περίπου 33 εκατομμύρια άνθρωποι στη Βόρεια Αμερική παρακολουθούν τακτικά ηλεκτρονικά αθλήματα, με τους θεατές ηλικίας από 18 έως 34 ετών να συγκεντρώνουν το 71% των πιο δημοφιλών τίτλων ηλεκτρονικών αθλημάτων.
Στην Ελλάδα τα ηλεκτρονικά αθλήματα επέδειξαν πάνω από 262.000 μοναδικούς θεατές το 2016 και αυτός ο αριθμός αναμένεται να ξεπεράσει τους 351.000 χρήστες έως το 2018.
Μεθοδολογία
Για την πραγματοποίηση των μετρήσεων της αγοράς των ηλεκτρονικών αθλημάτων και των στοιχείων του κοινού η SuperData συλλέγει στοιχεία απευθείας από τις ομάδες των eSports, τις πλατφόρμες streaming, τις εμπορικές συναλλαγές προϊόντων eSports και τις μελέτες για την καταναλωτική συμπεριφορά.