αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΜόλις… 11 χρόνια έχει διαρκέσει η δημιουργία της γραμμής τραμ προς Πειραιά

Μόλις… 11 χρόνια έχει διαρκέσει η δημιουργία της γραμμής τραμ προς Πειραιά

Τον Φεβρουάριο του 2015 έπρεπε να έχει παραδοθεί προς λειτουργία η επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά, σύμφωνα με τη σύμβαση που είχε υπογραφεί μεταξύ της Αττικό Μετρό και της τεχνικής εταιρείας «Θεμέλη» τον Ιανουάριο του 2013. Αν και έχουν μεσολαβήσει 5,5 χρόνια, παραμένει άγνωστη η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου, με τις τελευταίες εκτιμήσεις να προβλέπουν πως το τραμ στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς θα λειτουργήσει στις αρχές του 2021.

Ο διαγωνισμός για την κατασκευή της επέκτασης, με προϋπολογισμό 91,8 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε το 2009, δηλαδή πριν από 11 χρόνια. Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση και πέρασαν άλλα επτά χωρίς να έχει ολοκληρωθεί.

Η επέκταση του τραμ, συνολικού μήκους 5,4 χιλιομέτρων με 11 στάσεις, ξεκινάει από τον σταθμό του ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά, με τερματικό σταθμό την «Ακτή Ποσειδώνος». Όμως ακόμα και αν γίνει κάποιο θαύμα και δεν αλλάξουν εκ νέου τα χρονοδιαγράμματα, για να φτάσει το τραμ από το Σύνταγμα στον Πειραιά πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τρεις άλλες παρεμβάσεις.

  • Πρώτον, τα έργα μετατόπισης της γραμμής του τραμ στο τμήμα Μπάτης – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), στο πλαίσιο της εργολαβίας ανάπλασης του φαληρικού όρμου.
  • Δεύτερον, να έχουν ολοκληρωθεί οι μετρήσεις και οι παρεμβάσεις στο τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη, ώστε να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού. Η κυκλοφορία του τραμ στο συγκεκριμένο τμήμα σταμάτησε πριν από σχεδόν 21 μήνες, αλλά οι διοικήσεις της Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) χρειάστηκε περί τον ενάμιση χρόνο μέχρι να ξεκινήσει τη διαδικασία εντοπισμού και επίλυσης του προβλήματος. Από τις 19 Οκτωβρίου 2018, που σταμάτησε η κυκλοφορία του τραμ στο τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη, μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο δεν είχε γίνει σχεδόν τίποτα. Στο μεσοδιάστημα είχαν κυκλοφορήσει και σενάρια μετατόπισης της γραμμής του τραμ, ώστε να αποκαλυφθεί η κοίτη του Ιλισού, σε ένα πανάκριβο σχέδιο που τελικά δεν προχώρησε. Τώρα η γραμμή του τραμ στο Σύνταγμα έχει σκεπαστεί και λειτουργεί ως ποδηλατόδρομος(!), με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να υποστηρίζει πως πρόκειται για προσωρινή παρέμβαση που θα αποκατασταθεί όταν επιστρέψει το τραμ, σε άγνωστη ημερομηνία.
  • Τρίτον, να έχουν παραδοθεί οι πρώτοι από τους 25 νέους συρμούς της Alstom, ώστε να ενισχυθεί ο στόλος τραμ της ΣΤΑΣΥ που δεν βρίσκεται και στην καλύτερη κατάσταση σήμερα. Για την προμήθεια των συγκεκριμένων συρμών, η Αττικό Μετρό χρειάστηκε όχι έναν, ούτε δύο, αλλά τρεις διαγωνισμούς, με τον πρώτο να έχει ξεκινήσει το 2013! Ο πρώτος και ο δεύτερος διαγωνισμός ακυρώθηκαν και τελικά καρποφόρησε ο τρίτος, ο οποίος είχε προκηρυχθεί τον Φεβρουάριο του 2017 και η σύμβαση με την Alstom Transport υπεγράφη το καλοκαίρι του 2018.

Στην Αττικό Μετρό επικαλούνται, για την τελευταία καθυστέρηση στην παράδοση του τμήματος Φάληρο – Πειραιάς μια πυρκαγιά που ξέσπασε τον περασμένο Φεβρουάριο σε διατηρητέο κτίριο που βρίσκεται στην οδό Ομηρίδου Σκυλίτση. Για να ολοκληρωθούν οι εργασίες υποσταθμού και τηλεματικής, πρέπει πρώτα να δοθούν οι άδειες, ώστε να κατεδαφιστεί το κτίριο πλην της πρόσοψης που κρίθηκε διατηρητέα.

Το σίριαλ με την επέκταση προς Πειραιά και η αδιαφορία επί σχεδόν ενάμιση χρόνο για την επαναλειτουργία του τμήματος Σύνταγμα – Κασομούλη έρχονται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες απανωτών κυβερνήσεων για τη στήριξη των μέσων σταθερής τροχιάς στην πρωτεύουσα. Όταν είχε υπογραφεί η σύμβαση για το έργο, τον Φεβρουάριο του 2013, είχε γίνει γνωστό πως η Αττικό Μετρό «προωθεί τις επόμενες επεκτάσεις του δικτύου τραμ» προς Καλλίπολη (Β’ Στάδιο Επέκτασης), προς Κερατσίνι και Πέραμα (Γ’ Στάδιο), προς Αργυρούπολη (Ελληνικό – Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη) και από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως).

Προς το παρόν, οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου περιμένουν κάποια στιγμή να λειτουργήσει κανονικά η γραμμή Σύνταγμα – Πειραιάς…

Πηγή: euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × four =