αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜια startup από την Καβάλα «αποτυπώνει» τα έργα καλλιτεχνών πάνω σε μεταξωτά μαντίλια

Μια startup από την Καβάλα «αποτυπώνει» τα έργα καλλιτεχνών πάνω σε μεταξωτά μαντίλια

Είναι αλήθεια ότι οι νέοι καλλιτέχνες δεν έχουν πολλά κανάλια επικοινωνίας στη διάθεση στους, έτσι ώστε να κάνουν γνωστή την δουλειά τους. Αυτό το πρόβλημα αποφάσισε να λύσει η Βασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη. Με έναν… απρόσμενο τρόπο. Η ίδια έφτιαξε την πλατφόρμα MANTILITY. Εκεί μπορούν διάφοροι καλλιτέχνες να παρέχουν τα έργα τους, και αυτά να «αποτυπωθούν» πάνω σε μεταξωτά μαντίλια. Κάπως έτσι, το «μήνυμα» τους θα φτάσει σε περισσότερο κόσμο. Πρόκειται ουσιαστικά για μια ιδιαίτερη ιντερνετική γκαλερί.

Η ιδρύτρια μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε αυτή η ιδέα, πως είναι να τρέχεις ένα business project με έδρα την Καβάλα, ενώ περιγράφει και το πως είναι πλέον μι εργάσιμη ημέρα της.

Με τι ασχολούσασταν πριν, και πώς προέκυψε η ιδέα για την πλατφόρμα σας;

Για 13 χρόνια ήμουν στέλεχος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και συγκεκριμένα υπεύθυνη του τομέα Ανάπτυξης μιας μεγάλης Δημοτικής Επιχείρησης. Παράλληλα, συμμετείχα σε ομάδες συγγραφής μελετών και υλοποίησης αναπτυξιακών έργων για άλλους μεγάλους δημόσιους οργανισμούς. Τα τελευταία 6 χρόνια, δουλεύοντας ως business architect, αναλάμβανα να «υλοποιώ ιδέες» και να οργανώνω καινοτόμες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για τρίτους.

Η Τέχνη ακμάζει καθημερινά μέσα από διαφορετικές τεχνοτροπίες, νέες συλλήψεις και δημιουργικούς ανθρώπους. Το design αποτελεί για την πλειοψηφία των ανθρώπων τρόπο ζωής και αντίληψης της καθημερινής αισθητικής, αλλά και του ονείρου. Το ίδιο και για μένα. Έχοντας την τύχη και τη χαρά να έχω πολλούς φίλους από τον χώρο των τεχνών και της δημιουργικής βιομηχανίας εν γένει, απογοητευόμουν από τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην πρόσβαση σε κανάλια προβολής και διανομής των δημιουργιών τους. Παράλληλα, η ένδυση αποτελεί έναν επίσης δημιουργικό χώρο έκφρασης και συνδέεται άρρηκτα με τις τέχνες, δη στον σύγχρονο κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό, ελκυόμουν ιδιαίτερα από εκείνα τα αντικείμενα ένδυσης τα οποία αντικατοπτρίζουν την πραγματική ποιότητα χωρίς να χάνονται στο πέρασμα του χρόνου που επιβάλλει η σύγχρονη γρήγορη μόδα.

Ωστόσο, η ιδέα ξεκίνησε ένα βράδυ συζητώντας με φίλους για τη δυναμική του Ελληνικού Design και για τον συνδυασμό της τέχνης με τη μόδα με επίκεντρο τον σεβασμό στον σχεδιαστή και το έργο του (κάτι που χάνεται ίσως στις αλυσίδες γρήγορης μόδας).

Κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησε η MANTILITY! Με βασική αποστολή (την αποκαλώ «Κίνημα MANTILITY») να δημιουργηθεί μια διαδικτυακή γκαλερί μαντιλιών που θα αποτελεί ένα βήμα έκφρασης σχεδιαστών και προώθησης πρωτότυπων έργων, προσφέροντας μεταξωτά μαντίλια προσιτής πολυτέλειας. Στην ομάδα της MANTILITY αντιλαμβανόμαστε τα μαντίλια μας ως έναν ευγενή αγγελιαφόρο του μεταξιού και ως «καμβάδες» για ταλαντούχους καλλιτέχνες να αφηγηθούν ιστορίες και συναισθήματα και να δημιουργήσουν μοναδικά τεχνουργήματα μόδας που θα συντροφεύουν ιδανικά τις καθημερινές στιγμές των ανθρώπων που θα τα φορούν.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσει κάποιος μια επιχειρηματική προσπάθεια, από μια λίγο μικρότερη πόλη όπως η Καβάλα;

Είναι αρκετά δύσκολο, λόγω της έλλειψης πρόσβασης σε πόρους και επιχειρηματικά δίκτυα που σου προσφέρει μια μεγαλύτερη πόλη. Η τεχνολογία μπορεί να βοηθάει, αλλά πάντα χρειάζεται φυσική διασύνδεση και επαφή. Ωστόσο, με λίγη περισσότερη δουλειά και χρόνο μπορεί κάποιος να δημιουργήσει ένα ισχυρό τοπικό δίκτυο προμηθευτών, συνεργατών και καναλιών διανομής, ακόμη και στις μικρές πόλεις.

Με απλά λόγια, τι κάνει η πλατφόρμα σας;

Η MANTILITY φιλοδοξεί να καταστεί η πρώτη διαδικτυακή γκαλερί που σε συνεργασία με Έλληνες σχεδιαστές θα δημιουργεί, θα παράγει και θα εμπορεύεται υψηλής ποιότητας μεταξωτά μαντίλια.

Διαφορετικοί σχεδιαστές και καλλιτέχνες από ποικίλες κατηγορίες του Design (ζωγράφοι, αρχιτέκτονες, γραφίστες, κεραμίστες, σκηνογράφοι, καλλιτέχνες graffiti) παρέχουν στην γκαλερί τα έργα τους ώστε να «περαστούν» σε μεταξένιο καμβά. Κατόπιν, η MANTILITY τα τυπώνει ψηφιακά επάνω σε μαντίλια διαφόρων διαστάσεων (90Χ90εκ, 45Χ45εκ, 70Χ200εκ) τα οποία παράγονται στο Σουφλί από 100% υψηλής ποιότητας (6A/5Α) μετάξι! Το κάθε σχέδιο MANTILITY διατίθεται αυστηρά σε 200 μαντίλια, αριθμημένα και υπογεγραμμένα από τον εκάστοτε σχεδιαστή και με την εξάντλησή του δίνει τη σειρά του σε νέα σχέδια και νέους καλλιτέχνες να προσθέσουν τις δικές τους δημιουργίες στη γκαλερί της MANTILITY.

Η εταιρεία παραλείπει τα πολύ υψηλά mark up των πολυτελών σημάτων μόδας και προσπαθεί να προσφέρει προϊόντα υψηλής αξίας και περιορισμένης έκδοσης σε προσιτές τιμές μέσα από μια «απευθείας στον καταναλωτή» προσέγγιση (ηλεκτρονικό κατάστημα, ψηφιακό μάρκετινγκ και πληθοπορισμός μέσα από το δίκτυο των καλλιτεχνών συνεργατών).

Πώς είναι μια τυπική εργάσιμη ημέρα σας και πόσες ώρες εργασίας χρειάζονται για να «τρέξει» σωστά το νέο project σας;

Το project αυτό «κρύβει» από πίσω του 2,5 χρόνια προετοιμασίας και πολλούς ανθρώπους να δουλεύουν για την καμπάνια crowdfunding που μόλις πριν λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε. Αυτή την περίοδο που διανύουμε είμαστε στο στάδιο της παραγωγής και παράδοσης των προϊόντων στους ανθρώπους που στήριξαν την πρωτοβουλία στην πλατφόρμα Indiegogo. Έτσι, αυτή την περίοδο θα την ονόμαζα «one woman show», κι αυτό γιατί όλες οι διαδικασίες και οι εργασίες τόσο σε επίπεδο προετοιμασίας όσο και σε επίπεδο υλοποίησης γίνονται κατά 90% από εμένα.

Οπότε η τυπική εργάσιμη ημέρα είναι μια ολόκληρη ημέρα εκτός από λίγες ώρες ύπνου.

Σε τι φάση είναι αυτή τη στιγμή το project σας και ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Το project ακόμη «λειτουργεί» στο πλαίσιο των απαιτήσεων και των βημάτων μιας καμπάνιας crowdfunding. Όπως προανέφερα, τώρα είμαστε στη φάση της παραγωγής των πρώτων μαντιλιών, της κατασκευής των κουτιών και των συμπληρωματικών υλικών (κάρτες, περιτυλίγματα, κλπ), του ποιοτικού ελέγχου όλων αυτών, αλλά και στην οργάνωση των αποστολών. Αυτή είναι η πιο δύσκολη φάση της καμπάνιας γιατί αποτελεί το τελευταίο της στάδιο και προετοιμάζει την παράδοση του προϊόντος στον αγοραστή.

Τα επόμενα βήματά μας είναι η ανατροφοδότηση από τους πρώτους «MANTILITY Collectors» και η ακόλουθη εσωτερική αξιολόγηση, η νέα φωτογράφιση των προϊόντων, η ανάπτυξη της δικής μας διαδικτυακής πλατφόρμας – e-shop, η ολοκλήρωση και το λανσάρισμα των νέων συνεργασιών, και η οργάνωση της νέας καμπάνιας μάρκετινγκ. Η διαδικτυακή μας πλατφόρμα, η οποία και αποτελεί προτεραιότητα αυτή την στιγμή, θα έχει ολοκληρωθεί πιθανότατα μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 − six =