αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜια 26χρονη από τη Χίο έφτιαξε το δικό της brand και εξάγει 14 είδη αρωματικών φυτών και βοτάνων

Μια 26χρονη από τη Χίο έφτιαξε το δικό της brand και εξάγει 14 είδη αρωματικών φυτών και βοτάνων

«Αν αρχίσει κάθε νέος να αφήνει τον τόπο του, τότε θα τον αφήσει και αυτός», είναι το μότο μιας 26χρονης αγρότισσας, η οποία αγάπησε τη γη και τα αρώματά της και επέλεξε να επενδύσει στον τόπο της, τη Χίο, και την καλλιέργεια αρωματικών φυτών. Η Αργυρώ Κουτσουράδη από το χωριό Χαλκειός της Χίου ήθελε με τη δραστηριότητά της να αναδείξει τον πλούτο του τόπου της, αλλά και να περάσει σε όλους το μήνυμα ότι Χίος δεν σημαίνει μόνο μαστίχα. Η 26χρονη αγρότισσα κατάφερε μέσα σε τέσσερα χρόνια να παράγει 14 διαφορετικά είδη αρωματικών φυτών και βοτάνων, σε εκτάσεις 25 στρεμμάτων, και να δημιουργήσει τη δική της αγροτική επιχείρηση με το όνομα «Myrovolos organics».

Τα προϊόντα της έχουν κερδίσει την κοινωνία της Χίου, επτά πόλεις της Ελλάδας, αλλά και τις αγορές της Γερμανίας, ενώ έχει βραβευτεί από το Επιμελητήριο της Χίου ως καινοτόμος επιχείρηση.

Ένα μάθημα στο πανεπιστήμιο ήταν αρκετό, ώστε η Αργυρώ να ανακαλύψει τη μαγεία των αρωματικών φυτών, αλλά και να σχεδιάσει το επιχειρηματικό της πλάνο. «Η αγάπη μου για τα αρωματικά φυτά ξεκίνησε με την επιλογή ενός μαθήματος κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στη Γεωπονική στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης. Έπειτα, ταξίδεψα στη Γαλλία, στο πλαίσιο του Erasmus, για να ασχοληθώ με μία έρευνα στην ιατρική στην κατηγορία των αρωματικών φυτών, ενώ για περισσότερη εξειδίκευση συνέχισα τις σπουδές μου σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας με αντικείμενο τα αρωματικά φυτά», αναφέρει στην «Ύπαιθρος Χώρα» η Αργυρώ.

Αν και της δόθηκε η ευκαιρία να παραμείνει για δουλειά στη Γαλλία, εκείνη επέλεξε να επιστρέψει στον τόπο της και να αρχίσει το 2015 να καλλιεργεί αρωματικά φυτά σε οκτώ αναξιοποίητα στρέμματα, τα οποία διέθετε η οικογένειά της.

«Μου δόθηκε τότε η ευκαιρία να μείνω στο εξωτερικό, δεν ήθελα όμως να αφήσω τη δυνατότητα να γυρίσω στον τόπο μου και να αξιοποιήσω τη χλωρίδα της Χίου, η οποία ήταν ανεκμετάλλευτη.

Η οικογένειά μου δεν είχε καμία σχέση με την αγροτική παραγωγή, παρά μόνο μερικά στρέμματα, με τα οποία και ξεκίνησα.

Ήξερα, όμως, ότι για να βγω στην αγορά θα έπρεπε να τα αυξήσω. Έτσι, λοιπόν, βρήκα συγχωριανούς, οι οποίοι μου παραχώρησαν τα ανεκμετάλλευτα χωράφια τους, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο το κόστος της επένδυσης, φτάνοντας σήμερα τα 25», τονίζει η 26χρονη αγρότισσα, η οποία με μεγάλη ευγνωμοσύνη αναφέρει ότι οι γονείς της ήταν εκείνοι που τη στήριξαν σε όλους τους τομείς, ενώ ήταν απολύτως θετικοί από την αρχή για την ενασχόλησή της με την καλλιέργεια αρωματικών φυτών.

Μετά από δύο χρόνια καλλιέργειας, η Αργυρώ πέρασε και στην τυποποίηση με το όνομα «Myrovolos organics». «Ήθελα ένα όνομα το οποίο να προβάλλει την καταγωγή του προϊόντος, αλλά και το είδος της καλλιέργειας, καθώς έχει πιστοποιηθεί ως βιολογική. Περάσαμε στην τυποποίηση, όταν πλέον είχαμε παραγωγή, ενώ εντάχθηκα στο πρόγραμμα νέων αγροτών, το οποίο ήταν ένα σημαντικό βοήθημα για τη δημιουργία του εργαστηρίου μας. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με τον σχεδιασμό της ετικέτας, την εύρεση της κατάλληλης συσκευασίας και το όλο εγχείρημα πήρε μπρος στις αρχές του 2017, όταν και βγήκαμε στην αγορά», τονίζει η Αργυρώ.

Αν και η πορεία της τέσσερα χρόνια μετά την έχει δικαιώσει για την επιλογή της, το ξεκίνημα, η εύρεση πελατών και το στήσιμο του δικτύου ήταν μια δύσκολη υπόθεση. Η 26χρονη αγρότισσα ξεκίνησε να χτυπά την πόρτα τον τοπικών καταστημάτων με δείγματα των προϊόντων της στο χέρι, ώστε ο κόσμος να τα δοκιμάσει και να τα γνωρίσει. «Ήθελα πρώτα να εδραιωθεί το προϊόν σε τοπικό επίπεδο και μετά να προχωρήσει σε άλλες περιοχές. Γιατί πρέπει πρώτα να ξέρεις τι βγάζει o τόπος σου και μετά να πάει και αλλού. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους επαγγελματίες και στους καταναλωτές της Χίου, γιατί από την πρώτη στιγμή αγκάλιασαν το προϊόν μου και, μάλιστα, το αγκάλιασαν τόσο που έρχονταν οι ίδιοι να το ζητήσουν, ώστε να μπει στα καταστήματά τους. Ήταν πολύ θετικοί από την αρχή. Έπαιξε βέβαια και ρόλο η ποιότητα, αλλά και η συνολική εικόνα του προϊόντος. Με τη συγκεκριμένη βοήθεια η επιχείρησή μας έχει στήσει ένα πολύ καλό brand name για το νησί και όλο αυτό έφερε τον Νοέμβριο του 2018 τη βράβευση της επιχείρησής μου για την καινοτομία της από το επιμελητήριο της Χίου», αναφέρει η Αργυρώ.

Εξαγωγές

Η επιχείρηση «Myrovolos organics» κατάφερε να επεκταθεί και πέρα από τα τοπικά σύνορα, δίνοντας τα προϊόντα της σε Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κοζάνη, Ξάνθη, Κρήτη και Ναύπλιο, ενώ έχει καταφέρει να κάνει και τις πρώτες της εξαγωγές στη Γερμανία. Η Αργυρώ εξηγεί ότι «οι εξαγωγές στη Γερμανία ήρθαν από ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στη χώρα αυτή και οι οποίοι δοκίμασαν το προϊόν και τους άρεσε η ποιότητά του».

Επόμενα σχέδια

Η αύξηση των εκτάσεων που καλλιεργεί ανάλογα με τη ζήτηση των καταναλωτών εντάσσεται στα επόμενα σχέδια της 26χρονης αγρότισσας, ωστόσο, κύριος στόχος της είναι η δημιουργία ενός καινοτόμου προϊόντος που να θυμίζει τη Χίο.

 

Παρακάτω μπορείτε να την δείτε και σε ένα παλιότερο βίντεο

 

Πηγή κειμένου: ypaithros.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − 12 =