αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜια ψυχολόγος του Harvard εξηγεί: Αν βλέπεις αυτά τα 3 σημάδια στον εαυτό σου, έχεις ήδη γίνει… χαλί και σε πατάνε οι άλλοι

Μια ψυχολόγος του Harvard εξηγεί: Αν βλέπεις αυτά τα 3 σημάδια στον εαυτό σου, έχεις ήδη γίνει… χαλί και σε πατάνε οι άλλοι

Αν προσπαθείς να ευχαριστείς τους πάντες, το τίμημα μπορεί να είναι μεγάλο- ειδικά για την ψυχική σου υγεία.

Οι άνθρωποι που θέλουν συνεχώς να ευχαριστούν τους άλλους, είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στην επαγγελματική εξουθένωση, λέει η Debbie Sorensen, κλινική ψυχολόγος που έχει εκπαιδευτεί στο Χάρβαρντ.

«Τείνουν να είναι πολύ ευγενικοί άνθρωποι, κάτι που τους κάνει πολύ πιο δύσκολο να θέτουν όρια, να μην αναλαμβάνουν υπερβολική δουλειά ή να επενδύουν συναισθηματικά στη δουλειά τους», λέει η Sorensen στο CNBC.

Ερευνα έχει δείξει ότι το να είστε ευγενικοί, φιλικοί και υποστηρικτικοί στη δουλειά, είναι όλα σημαντικά χαρακτηριστικά που μπορούν να σας βοηθήσουν να είστε πιο παραγωγικοί και πιο χαρούμενοι στη δουλειά σας.

Η διαφορά, εξηγεί η Sorensen, είναι ότι όσοι λένε «ναι σε όλα» τείνουν να δυσκολεύονται να θέσουν όρια, κάτι που μπορεί να είναι «πραγματικά εξουθενωτικό» και να οδηγήσει σε «χρόνιο στρες», προειδοποιεί.

Εάν αναλαμβάνετε συχνά περισσότερες ευθύνες από όσες μπορείτε να διαχειριστείτε, επειδή φοβάστε μήπως απογοητεύσετε κάποιον, είναι πιθανό να φτάσετε στο χείλος της επαγγελματικής εξουθένωσης.

Πως θα καταλάβεις ότι έχεις μπει σε έναν τέτοιο φαύλο κύκλο; Η Sorensen λέει ότι υπάρχουν τρία σημάδια που πρέπει να προσέξετε:

– Λες «ναι» σε κάθε αίτημα για βοήθεια, ακόμα κι αν αυτό διακόπτει τη δουλειά σου

– Αγνοείς τα συναισθήματά σου όταν γίνεται ή λέγεται κάτι που σε αναστατώνει επειδή φοβάσαι πιθανή σύγκρουση

– Συμφωνείς σε μη ρεαλιστικά deadlines

Το να ευχαριστείς τους άλλους συνεχώς δεν είναι απλώς επικίνδυνο για την καριέρα σου επειδή μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση. Μπορεί επίσης να σε κάνει να χάσεις τις δικές σου ανάγκες και τους επαγγελματικούς σου στόχους.

«Όταν βάζεις συνεχώς τις ανάγκες των άλλων πάνω από τις δικές σου, γίνεται πολύ πιο δύσκολο να επικεντρωθείς στη δουλειά σου και να προχωρήσεις στην καριέρα σου», λέει η Sorenson.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − nineteen =