αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜια ψυχολόγος λέει ότι οι πετυχημένοι άνθρωποι χρησιμοποιούν 4 τρικ για να δουν διαφορετικά τις αποτυχίες

Μια ψυχολόγος λέει ότι οι πετυχημένοι άνθρωποι χρησιμοποιούν 4 τρικ για να δουν διαφορετικά τις αποτυχίες

Είναι αλήθεια: Σε κανέναν μας δεν είναι ευχάριστο να αποτυγχάνει σε κάτι. Θέλουμε πάντα να πετυχαίνουμε την «μεγάλη νίκη», την καλύτερη βαθμολογία, να παίρνουμε την καλύτερη απόφαση, να βγάζουμε τα περισσότερα χρήματα.

Αλλά όπως εξηγεί η ψυχολόγος Dr. Jenny Wang σε άρθρο της στο CNBC, είναι χρήσιμο να δούμε διαφορετικά την αποτυχία. Οι άνθρωποι συνήθως προσεγγίζουν την αποτυχία με μία «νοοτροπία ανάπτυξης» ή μία «fixed νοοτροπία».

Μια fixed νοοτροπία λέει ότι όλοι διαθέτουμε συγκεκριμένες δεξιότητες και ταλέντα και ότι όση προσπάθεια και να καταβάλουμε, δεν μπορούμε να αλλάξουμε αυτές τις δυνατότητες. Οι άνθρωποι με αυτό τον τρόπο σκέψης αποδίδουν κάθε εμπόδιο ή αποτυχία στην ανικανότητα κάποιου.

Η νοοτροπία ανάπτυξης λέει ότι όλοι έχουμε απεριόριστες δυνατότητες ανάπτυξης και εξέλιξης. Λέει ότι αν προσπαθήσεις ακόμα περισσότερο, έχεις πιθανότητες να πας στο επόμενο επίπεδο. Η αποτυχία είναι απλώς ένα pitstop όπου ανεφοδιάζεσαι για το ταξίδι σου και ανακατευθύνεις την προσέγγισή σου.

Ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύετε την αποτυχία καθορίζει εάν θα συνεχίσετε να να προχωράτε και να κάνετε τη δουλειά ή αν θα τα παρατήσετε.

Οι πετυχημένοι άνθρωποι προσπαθούν να βαδίζουν στον δεύτερο δρόμο. Και να έχουν μια νοοτροπία ανάπτυξης, απέναντι στην αποτυχία. Μπορείτε να το κάνετε και εσείς. Δοκιμάστε το μόνοι σας: Σκεφτείτε μια τρέχουσα κατάσταση στην οποία πιστεύετε ότι έχετε αποτύχει και, στη συνέχεια, ακολουθήστε τα παρακάτω τέσσερα βήματα:

1. Διαχειρίσου την ντροπή

Αναρωτηθείτε πώς αυτή η αποτυχία έχει δημιουργήσει μια ντροπή για εσάς. Επιβεβαιώνει μια αρνητική πεποίθηση που έχετε για τον εαυτό σας;

Εάν δεν έχετε μιλήσει σε κανέναν για αυτήν την ντροπή, σκεφτείτε να μιλήσετε με κάποιον που εμπιστεύεστε και σας κάνει να αισθάνεστε ασφαλείς.

Εάν έχετε ήδη μοιραστεί την ιστορία σας με έναν συμπονετικό ακροατή, υπενθυμίστε στον εαυτό σας πώς νιώσατε όταν μοιραστήκατε την κακή εμπειρία σας. Και σκεφτείτε από ποια ντροπή ή αμηχανία σας απάλλαξε η συζήτηση.

2. Δες την αποτυχία αλλιώς

Κάντε στον εαυτό σας αυτές τις ερωτήσεις:

-Πώς θα μπορούσατε να επαναπροσδιορίσετε αυτήν την αποτυχία υπό το φως μιας νοοτροπίας ανάπτυξης;
-Με ποιους τρόπους μπαίνεις στον πειρασμό να επικεντρωθείς σε μια fixed νοοτροπία για αυτήν την εμπειρία;
-Είναι η fixed νοοτροπία χρήσιμη για να σας οδηγήσει στους στόχους σας;
-Τι είναι δυνατό να συμβεί, αν εστιάσετε στο πώς σας βοήθησε αυτή η αποτυχία;

3. Δες πόσο σημαντική είναι η προσπάθεια

Χωρίστε τον στόχο σας σε μικρά, εφικτά και απτά βήματα. Παρατήρησες μια σπίθα στον στόχο σου — μία περιέργεια, ενθουσιασμό ή ενδιαφέρον που μπορεί να σε τροφοδοτήσει, αντί να τροφοδοτηθείς από τον φόβο της αποτυχίας;

Καθώς ξεκινάτε τη δράση για να ξεπεράσετε την αποτυχία, από τι είδους ενέργεια παρακινείστε;

Αφιερώστε χρόνο για να αξιολογήσετε τι συνέβη μετά την πρώτη σας μικρή, απτή ενέργεια. Τι είδους σχόλια λάβατε; Αποδεχτείτε τα σχόλια ως δώρο και όχι ως κριτική για την αξία σας.

4. Επανέλαβε

Χρησιμοποιήστε αυτήν την άσκηση κάθε φορά που χρειάζεται να επεξεργαστείτε μια αποτυχία ή μια οπισθοδρόμηση. Όσο περισσότερο το κάνετε, τόσο πιο εύκολα θα ξεπερνάτε την κάθε αποτυχία.

Θυμηθείτε, η αποτυχία μπορεί να είναι ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας, να κατανοήσετε τα εμπόδια, και να συνεχίσετε την προσπάθεια σας ακόμα πιο δυναμικά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × 2 =