Όλα είναι θέμα οπτικής. Μπορεί δύο άνθρωποι να ξεκινήσουν από το ίδιο σημείο και να φτάσουν σε έναν εντελώς διαφορετικό προορισμό, επειδή ακριβώς βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά. Αν σου λέγαμε, για παράδειγμα, να ζωγραφίσεις τον Μινώταυρο, μάλλον δεν θα τον σχεδίαζες ως… μάγειρα σε Κρητική ταβέρνα. Κι όμως, αυτό έκανε η Έφη Γαβρήλου.
Η ίδια είχε ταξιδέψει κάποτε στο μακρινό Περού. Και εκεί προέκυψε μια ανατρεπτική ιδέα: Να δημιουργήσει ένα brand, το The Greek Imp, που θα περιέχει ρούχα και αξεσουάρ, και θα προβάλει την Αρχαία Ελλάδα… αλλιώς. Με έντονη δόση χιούμορ. Η Έφη Γαβρήλου μιλά στο It’s Possible για το δικό της story.
Η ιδέα για το project σας προέκυψε στο μακρινό Περού, όταν είδατε κάποια αντίστοιχα αναμνηστικά. Τελικά, μια ιδέα μπορεί να προκύψει παντού; Ακόμα και σε ένα ταξίδι
Είναι πιο εύκολο να προκύψει σ’ ένα ταξίδι παρά στον καναπέ σου (γέλια). Όπου υπάρχουν ερεθίσματα, γεννιούνται ιδέες. Οι ιδέες εξελίσσονται και προκύπτουν εγχειρήματα, γιατί μια ιδέα δεν είναι ποτέ αρκετή.
Τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand που έχετε δημιουργήσει;
Η The Greek Imp έχει ως αφετηρία τη χιουμοριστική προσέγγιση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Παραμερίζει το δέος που μας προκαλούν τα αφηγήματα των αρχαίων Ελλήνων και μέσω αυτών εντρυφεί στη σύγχρονη δημιουργικότητα. Έως τώρα οι συλλογές μας έχουν καταπιαστεί με τη μυθολογία και την τέχνη, συγκεράζοντάς τις με την ελληνική πραγματικότητα όπως τη βιώνουμε σήμερα. Γι’ αυτό βλέπουμε π.χ. τον Μινώταυρο ως μάγειρα σε κρητική ταβέρνα ή τον Ηνίοχο να χαζεύει την οθόνη του κινητού του.
Είναι αλήθεια, ότι γενικά δεν συναντάμε το στοιχείο του χιούμορ στα περισσότερα ελληνικά σουβενίρ που βλέπουμε στην αγορά. Εσείς κάνατε την τολμηρή επιλογή. Θεωρείτε ότι κάποιος που φτιάχνει ένα δικό του project πρέπει να κάνει επιλογές που ξεφεύγουν από την πεπατημένη οδό;
Δυστυχώς ή ευτυχώς τα “πρέπει” δεν επιβάλλονται. Ο καθένας κάνει ό,τι μπορεί και πηγαίνει όπου τον οδηγεί το μυαλό και η αισθητική του. Οι “πεπατημένες” οριοθετούνται από ένα κάποιο πλήθος που κατέληξε στο ίδιο ρεύμα. Έχουμε δει μόδες που κατανοούμε το πως επικράτησαν και άλλες που δεν μπορούμε να συλλάβουμε καν τον λόγο ύπαρξής τους. Θα κατέληγα στην κοινοτοπία ότι τελικά είναι όλα θέμα marketing.
Πόσα άτομα είστε αυτή τη στιγμή στην ομάδα, και πως προκύπτει ένα σχέδιο κάθε φορά; Φαντάζομαι γίνονται και κάποιες εσωτερικές συζητήσεις στην ομάδα
Για όλα τα project δουλεύω με εξωτερικούς συνεργάτες που επιλέγονται κάθε φορά ανάλογα με τις απαιτήσεις και το ύφος της σειράς που σχεδιάζεται. Ξεκινάμε με μια ιδέα και ψάχνουμε τον τρόπο που αυτή θα αποτυπωθεί πιο αποτελεσματικά. Πρόκειται για μια χρονοβόρα, αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδικασία με πολλά σκαμπανευάσματα. Καταλήγουμε μόνο όταν συμφωνούμε όλοι ότι φτάσαμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Τελικά δεν έχει τόση σημασία η αρχική έμπνευση όσο η συλλογική της υλοποίηση.
Το κανονικό σας επάγγελμα είναι σεναριογράφος. Τελικά, είναι πιο εύκολο να φτιάξεις ένα σενάριο ή να «τρέξεις» μια επιχείρηση στην Ελλάδα;
Εξαρτάται. Αν προτιμάς μια μοναχική διαδικασία, τότε πιο εύκολη είναι η συγγραφή ενός σεναρίου. Αν διασκεδάζεις περισσότερο με τη συναναστροφή με άλλους ανθρώπους, τότε πιο εύκολο γίνεται το επιχειρείν. Σίγουρα, πάντως, το να γράψεις ένα σενάριο είναι πιο φτηνό (γέλια).
Ποια είναι η ανταπόκριση που βλέπετε από τη μεριά του κοινού, σε ότι αφορά τα δημιουργήματα σας;
Ποτέ δεν έχουμε δει μετριοπαθείς αντιδράσεις. Το κοινό μοιράζεται το πάθος μας με την ένταση που εμείς δημιουργούμε ή δεν καταλαβαίνει καθόλου περί τίνος πρόκειται.
Τι μελλοντικά πλάνα έχετε από εδώ και στο εξής;
Ψάχνουμε διαρκώς πρωτότυπες ιδέες, τρόπους να συνδυάσουμε το παλιό με το νέο και να γνωρίσουμε στο κοινό τόσο την κληρονομιά μας όσο και τη δυναμική των νέων γενιών. Στόχος μας είναι να αποτελέσουμε έναν πυρήνα έμπνευσης και για άλλους δημιουργούς και τελικά να φτιάξουμε μια… μόδα (γέλια), μιας και έχουμε τη βαθιά πεποίθηση ότι το χιούμορ στο τέλος θα νικήσει.
*Οι φωτογραφίες των προϊόντων είναι του Δαμιανού Κάρτα ενώ η φωτογραφία πορτραίτο της Δανάης Καντζάβελου