To 2017 στην Ελλάδα έγιναν, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), 10.647 τροχαία ατυχήματα στα οποία έχασαν τη ζωή τους 732 άτομα, τραυματίστηκαν βαριά 704 και ελαφρά 12.221 άνθρωποι. Πριν από λίγες ημέρες, εξάλλου, έγινε γνωστό ότι μόνο μέσα σε τρεις ημέρες και μόνο στην Αττική η Τροχαία έδωσε 431 κλήσεις για χρήση κινητού κατά την οδήγηση. Μπορεί να συνδυασθεί η οδική ασφάλεια με τη χρήση κινητού; Αυτές τις αντιφατικές έννοιες κατάφερε να «παντρέψει» η OSeven, η ελληνική εταιρεία που επιλέχθηκε μαζί με άλλες 17 διεθνείς για να υπαχθούν στο παγκόσμιο δίκτυο της Endeavor κατά τη διεξαγωγή του διεθνούς πάνελ επιλογής του οργανισμού που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 22-24 Οκτωβρίου.
Η OSeven ασχολείται με την ανάλυση της οδικής συμπεριφοράς, αξιοποιώντας τους αισθητήρες που υπάρχουν σήμερα στα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (GPS, επιταχυνσιόμετρο, γυροσκόπιο κ.ά.) και εφαρμόζοντας προηγμένες τεχνικές μηχανικής μάθησης, ανιχνεύει τις επιθετικές συμπεριφορές στην οδήγηση, όπως είναι για παράδειγμα η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση του αυτοκινήτου, τη χρήση κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης, αλλά και την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας. Με βάση αυτές τις παραμέτρους προκύπτει μία συνολική βαθμολογία (safety score) με κλίμακα από το 0 έως 100 –με το 100 να είναι το άριστα–, βάσει της οποίας προκύπτει κατάταξη σε «πεντάστερους» οδηγούς, «τετράστερους» κ.ο.κ.
Η OSeven συμβάλλεται με ασφαλιστικές εταιρείες και από την τεχνολογική λύση που έχει αναπτύξει δημιουργείται εφαρμογή με την επωνυμία της ασφαλιστικής εταιρείας. Οι πελάτες των ασφαλιστικών εταιρειών μπορούν, «κατεβάζοντας» την εφαρμογή και ανάλογα με τα «αστέρια» που έχουν, να επιβραβεύονται για την ασφαλή οδηγική τους συμπεριφορά με εκπτώσεις στο ασφάλιστρό τους. Αυτό που διαφοροποιεί την Oseven σε σύγκριση με τις έως τώρα λύσεις τηλεματικής που εφαρμόζονταν από τις ασφαλιστικές είναι ότι δεν απαιτείται, πλέον, η τοποθέτηση κάποιας επιπλέον συσκευής στο όχημα, που αυξάνει το κόστος για επιχειρήσεις και πελάτες.
Πηγή: Καθημερινή