αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜια Ελληνική startup βοηθά τα ξενοδοχεία να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις μέσω reporting και data analytics

Μια Ελληνική startup βοηθά τα ξενοδοχεία να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις μέσω reporting και data analytics

«Καταλάβαμε πολύ νωρίς ότι δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο για μια φυσιολογική “καμπύλη πένθους” και πως ο κενός (από πωλήσεις) χρόνος που θα δημιουργηθεί θα πρέπει να γίνει επιπλέον δυναμική στην ήδη εξελιγμένη πλατφόρμα μας». Κάπως έτσι είναι να τρέχεις ένα τουριστικό project, σε μια εποχή όπου ο τουρισμός έχει «παγώσει». ‘Η τουλάχιστον κάπως έτσι σκέφτηκαν οι άνθρωποι πίσω από την Hotellisense. Αυτό λέει ο συνιδρυτής της εταιρίας, Γιώργος Καραθανάσης, μιλώντας στο It’s Possible.

Ο ίδιος εξηγεί πως η startup που έχουν δημιουργήσει βοηθά τα ξενοδοχεία να αυξήσουν την πληρότητα και τους τζίρους τους, ενώ κάνει και την εκτίμηση του για το πως θα είναι η τουριστική σεζόν που έρχεται.

Πως είναι να «τρέχει» κάποιος μια επιχείρηση που εστιάζει στον τουρισμό, σε μια περίοδο όπου ο τουρισμός είναι «παγωμένος»; Kαι τι δυσκολίες έχει όλο αυτό;

Το να ξεκινάς μια νέα εταιρεία από το μηδέν είναι από μόνο του μια πρόκληση. Όταν αυτό συμβαίνει εν μέσω μιας παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης που έχει επηρεάσει αρνητικά, στο σύνολο της, πάνω από το 90% των επιχειρήσεων του τουρισμού, τότε μιλάμε για ένα βουνό δυσκολιών που πολλές φορές φαντάζουν αδύνατον να προσπεραστούν.

Εμείς στην Hotellisense, καταλάβαμε πολύ νωρίς ότι δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο για μια φυσιολογική “καμπύλη πένθους” και πως ο κενός (από πωλήσεις) χρόνος που θα δημιουργηθεί θα πρέπει να γίνει επιπλέον δυναμική στην ήδη εξελιγμένη πλατφόρμα μας.

Μπορεί ο τουρισμός να μοιάζει παγωμένος όμως αυτό είναι μόνο η μία όψη του νομίσματος. Μπορεί οι κρατήσεις  για τα ξενοδοχεία όλο αυτό το διάστημα να είναι ελάχιστες όμως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μετά το πρώτο 4μηνο της κρίσης, που έπρεπε να διαχειριστουν τις αλλαγές και τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα, κατάλαβαν ότι θα πρέπει να επενδύσουν εκτός των άλλων και στην τεχνολογία, για να μπορέσουν να επανέλθουν στο νέο ξεκίνημα. Η άλλη όψη του νομίσματος λοιπόν είναι η ευκαιρία που δημιουργείται σε καινοτόμες ιδέες να αναδειχθούν και να αναπτυχθούν.

Έτσι κι εμείς μέσα από τις δυσκολίες αναπτύξαμε δεξιότητες διαχείρισης κρίσεων, εστιάσαμε στην δική μας ανάπτυξη, μετατρέψαμε το μοντέλο μας για να είναι βιώσιμο και οικονομικά ελκυστικό και αναπτύξαμε επιπλέον features στην πλατφόρμα μας για να μπορέσουμε να είμαστε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά της Ελλάδας αλλα και του Εξωτερικού.

Παράλληλα με το πάγωμα του τουρισμού τον Μάρτιο του 2020, ξεκινήσαμε την συμμετοχή μας στον 2ο κύκλο του CapsuleT Accelerator , του πρώτου επιταχυντή νεοφυών επιχειρήσεων τεχνολογίας για τα Ξενοδοχεία και τον Τουρισμο. Μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Μετά από 4 μήνες εντατικών σεμιναρίων, εργασιών και συναντήσεων με την κριτική επιτροπή και τους μέντορες μας, καταφέραμε τον Ιούνιο του ίδιου έτους να αποσπάσουμε το 1ο βραβείο ,ως η καλύτερη startup τεχνολογίας για τα ξενοδοχεία και τον Τουρισμό. Κάτι που μας έδωσε μεγάλη βοήθεια για δικτύωση αλλα και νέες επαφές με πολλά ξενοδοχεία στην Ελλάδα.

Εσείς πότε ξεκινήσατε το project σας και πως προέκυψε η ιδέα;

H Hotellisense δημιουργήθηκε πριν από περίπου δυόμιση χρόνια από τον Γιώργο Σπηλιώτη, τον Δημήτρη Αντωνακάκη και εμένα,  με σκοπό την ανάδειξη και ενοποίηση του πλούτου των δεδομένων που συγκεντρώνουν στα πληροφοριακά τους συστήματα τα ξενοδοχεία. Έχοντας μεγάλη εμπειρία σε συστήματα ανάλυσης δεδομένων και data science διαπιστώσαμε το κενό που υπάρχει στην άντληση πληροφοριών από τα key systems και την χρήση τους για την λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων από τα στελέχη των ξενοδοχείων. Η πλατφόρμα της Hotellisense δίνει πραγματικά άλλη διάσταση στους όρους reporting και data analytics με εύκολη πλοήγηση και δυναμικές προσχεδιασμένες οθόνες πληροφόρησης ενώ συνδυάζει δεδομένα από πολλαπλά συστήματα.

Με αρκετή δουλειά και προσήλωση καταφέραμε να έχουμε στα χέρια μας μια πρώτη έκδοση της εφαρμογής μόλις 9 μήνες μετά από εκείνη την συνάντηση. Ταυτόχρονα ιδρύσαμε την Hotellisense για να μπορέσουμε να προωθήσουμε το προϊόν στην αγορά. Ο πρώτος πελάτης ήρθε τον Οκτώβριο του 2019 κάτι το οποίο ανέδειξε την δυναμική του προϊόντος και το σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έδινε στα ξενοδοχεία.

Ο Γιώργος Καραθανάσης

Με απλά λόγια, τι παρέχετε αυτή τη στιγμή;

Έχουμε δημιουργήσει την πιο ολοκληρωμένη cloud Πλατφόρμα Business Intelligence για την πολυδιάστατη ανάλυση ξενοδοχειακών δεδομένων.

Η εξειδίκευση στον τομέα των ξενοδοχείων μας δίνει ενα ισχυρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς ό, τι δημιουργούμε σαν λύση, βασίζεται στις ανάγκες των ξενοδόχων σήμερα.

Σκοπός μας στην Hotellisense είναι η ανάδειξη του πλούτου των δεδομένων που υπάρχουν στα key systems του ξενοδοχείου ή του ομίλου ξενοδοχείων με στόχο

1. την μείωση του χρόνου και του κόστους λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων και

2. την αύξηση του τζίρου (Room revenue και F&B revenue) και της πληρότητας.

Η πλατφόρμα μας είναι πολυδιάστατη και απευθύνεται σε:

1. Ιδιοκτήτες

2. Εμπορική διεύθυνση

3. Πωλήσεις και Μάρκετινγκ 

4. Κρατήσεις

Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα μας μπορεί να διασυνδεθεί με το PMS αλλά και με όλα τα POS που υπάρχουν στο ξενοδοχείο ή όμιλο ξενοδοχείων. Εν συνεχεία παράγει συνδυαστική, λεπτομερή και πολυδιάστατη ανάλυση των δεδομένων αυτών και την παρουσιάζει (σε πραγματικό χρόνο) με αναλυτικά γραφικά και reports ειδικά σχεδιασμένα για ξενοδοχεία δίνοντάς παράλληλα την δυνατότητα στα στελέχη, να εμβαθύνουν περαιτέρω την ανάλυση σε πολύ μεγάλη λεπτομέρεια με λίγα μόνο κλικ.

Κάποια από τα κύρια χαρακτηριστικά μας πλεονεκτήματα είναι

  • η ενοποίηση πολλαπλών key systems των ξενοδοχείων και ο συνδυασμός της εξαγόμενης πληροφορίας,
  • Η πολύ γρήγορη προσαρμογή και δημιουργία εξειδικευμένων οθονών ανάλογα με τις ανάγκες του ξενοδοχείου,
  • Η διατήρηση των δεδομένων και της ιστορικότητάς τους ακόμα και σε περίπτωση αλλαγής των λογισμικών των key system των ξενοδοχείων (PMS, POS),
  • Η χρήση state-of-the-art τεχνολογιών και η ταχύτατη επεξεργασία του μεγάλου όγκου των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο,
  • η ταχύτατη ανάπτυξη νέων connectors για την διασύνδεση με τα περισσότερα PMS και υποσυστήματα των ξενοδοχείων,
  • η cloud υποδομή μας, η οποία δίνει την δυνατότητα στους ξενοδόχους να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Hotellisense από οποιαδήποτε συσκευή, από οπουδήποτε κι αν βρίσκονται.

Το όραμά μας είναι να φέρουμε  σε μία οθόνη όλα τα συστήματα που λειτουργεί ένα ξενοδοχείο και να μειώσουμε σημαντικά τον χρόνο που χρειάζονται τα στελέχη για να παίρνουν τις αποφάσεις τους και να δρουν.

Έχουμε ήδη αναπτύξει δύο νέα modules που θα έρθουν να πλαισιώσουν τα 5 ήδη υπάρχοντα και θα συμπεριλαμβάνουν το ERP και HR κόστος και στόχος μας είναι να είναι διαθέσιμα μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου. Παράλληλα εξετάζουμε πολλές νέες συνεργασίες με άλλες Startup στο κομμάτι της τεχνολογίας και του τουρισμού για να μπορέσουμε να παρέχουμε ένα ακόμη μεγαλύτερο φάσμα ανάλυσης και απεικόνισης της πληροφορίας.

Τι ανταπόκριση βλέπετε από τη μεριά των Ελληνικών ξενοδοχείων και πόσο έτοιμα είναι αυτά για να ενσωματώσουν τεχνολογικές λύσεις σαν τις δικές σας;

Το ξεκίνημα της δραστηριότητας μας, μας γέμισε αισιοδοξία και πολλά σχέδια για άμεση ανάπτυξη. Τα ξενοδοχεία είναι ο ζωτικός οργανισμός της δικής μας εταιρείας και η κρίση είχε ως αποτέλεσμα, τα σχέδια αυτά να μπουν στο συρτάρι για λίγο αργότερα.

 Η Covid-19 εποχή έφερε πολλές και σημαντικές αλλαγές στις ζωές ολόκληρου του πλανήτη. Έφερε όμως και κάτι που όλοι μας αποδεχόμαστε, την ανάγκη για γρήγορη προσαρμογή στην αλλαγή.

Και αν όλες αυτές οι ανάγκες για λύσεις ΒΙ φάνταζαν σαν nice to have εργαλεία που δεν απευθύνονται στις σημερινές ανάγκες των ξενοδόχων, η εποχή από μόνη της πάτησε το fast forward και μας έφερε πλέον μία ανάσα κοντά τους.

Αν και αυτη τη στιγμή στον κόσμο μόνο το 7% των ξενοδοχείων εφαρμόζουν κάποια λύση ΒΙ, η τάση τον τελευταίο χρόνο δείχνει μια αύξηση κατά 48% στις αναζητήσεις αντίστοιχων λύσεων.

Η ανταπόκριση των ξενοδόχων είναι πλέον εντυπωσιακή. Από την αρχή του έτους έχουμε ολοκληρώσει αρκετές συμφωνίες με τις μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων της χώρας μας και αυτό είναι κάτι που μας έχει δώσει μεγάλη ώθηση για να συνεχίσουμε ακόμη πιο δυναμικά την ανάπτυξη της πλατφόρμας και των υπηρεσιών μας. Οι ξενοδόχοι και τα στελέχη τους είναι πιο έτοιμα από ποτέ να ακούσουν και να συνεργαστούν μαζι μας καθώς αντιλαμβάνονται την ανάγκη για αλλαγή, για γρήγορη προσαρμογή και αντίδραση στην μετά Covid-19 εποχή.

Η ίδια αντίδραση υπάρχει και στο εσωτερικό αλλα και στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας ότι είμαστε σε παράλληλο δρόμο αλλαγής με τον άμεσο ανταγωνισμό μας σαν χώρα. Πρόσφατα κλείσαμε τις πρώτες συμφωνίες στην Κύπρο και η συμμετοχή μας στην ITB Berlin, την μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού, μας άνοιξε τις πύλες αγορών όπως η Ισπανια, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Γερμανια όπου ξεκινήσαμε ήδη τις επαφές για νέες συνεργασίες.

Πως προβλέπετε ότι θα είναι η τουριστική σεζόν που έρχεται; Αν μπορούν να γίνουν προβλέψεις

Καθε πρόβλεψη τον τελευταίο χρόνο μπορεί να είναι τόσο ασφαλής όσο και με μια πρόβλεψη από επίσκεψη στο μαντείο των Δελφών!

Η δουλειά μας είναι η ανάλυση των δεδομένων και στην περίπτωση της φετινής τουριστικής χρονιάς, με ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχουν ασφαλείς προβλέψεις.

Σίγουρα τα δεδομένα είναι πολύ πιο θετικά από περισυ, μιας και οι διαδικασίες για τον εμβολιασμό καθώς και για την μετακίνηση πολιτών εντός της ευρωπαϊκής ένωσης δείχνουν να πηγαίνουν καλά και να είναι σε προχωρημένο στάδιο προγραμματισμού.

Το σημαντικότερο και πλέον ενθαρρυντικό δεδομένο παραμένει η διάθεση του ταξιδιώτη, που παρόλες τις συνθήκες δείχνει έτοιμος για ένα ταξίδι μέσα στους επόμενους μήνες. Μάλιστα μια πρόσφατη έρευνα της Expedia έδειξε ότι ένας στους δύο ταξιδιώτες είναι έτοιμος, ακόμη και ενθουσιασμενος για ένα ταξίδι μέσα στο καλοκαίρι! Δεδομένα που δεν αφήνουν περιθώριο για πανηγυρισμούς αλλά δημιουργούν ένα θετικό κλίμα για τα πρώτα βήματα ανάκαμψης από την μετά Covid-19 εποχή.

Εν μέσω των δυσμενών συνθηκών νομίζουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για όλα τα ξενοδοχεία, όλων των τύπων να αποκτήσουν τα εφόδια σε μια μάχη διαφορετική από άλλες χρονιές. Κάθε πληροφορία που πηγάζει από τα δεδομένα τους αποκτά μεγαλύτερη αξία και δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το σύνολο του τουρισμού. Αυτό είναι το πλεονέκτημα που προσφέρουμε σαν Hotellisense. Είναι ώρα να αποδείξουμε σαν χώρα, στους άμεσα ανταγωνιστές μας, ότι αλλάζουμε τρόπο αντιμετώπισης και έχουμε τις κατάλληλες εγχώριες λύσεις, που θα μας φέρουν μπροστά στη νέα εποχή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

six − three =