αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜερικά καθημερινά tips για να κάνεις το μυαλό σου να εστιάζει σε 1 πράγμα την φορά

Μερικά καθημερινά tips για να κάνεις το μυαλό σου να εστιάζει σε 1 πράγμα την φορά

Στην εποχή της πληροφορίας, όπου η ταχύτητα είναι πολυπόθητη, o διαμοιρασμός της προσοχής σας και η εκτέλεση πολλαπλών εργασιών ταυτόχρονα, φαίνεται σαν μια σημαντική δεξιότητα που πρέπει να κατακτήσετε. Αλλά το multitasking είναι τελικά τόσο αποτελεσματικό; Μάλλον όχι. Το multitasking έχει απομυθοποιηθεί εδώ και καιρό.

Το να δουλεύεις πάνω σε πολλά tasks ταυτόχρονα, ιδιαίτερα σε εργασίες που απαιτούν προσοχή, μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερα λάθη. Επιπλέον, ενώ φαίνεται ότι κάνετε περισσότερα κατά την εκτέλεση πολλαπλών εργασιών, μπορεί να χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να ολοκληρώσετε τις εργασίες λόγω της συνεχούς εναλλαγής.

Oλοι ζούμε σε εξαιρετικά αγχωτικές καταστάσεις. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που έχουν αναγκαστεί να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της πανδημίας. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την FreshBooks, το 65% αυτών των ιδιοκτητών επιχειρήσεων ανησυχούσε για το πώς η πανδημία του COVID-19 θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις τους.

Ενώ μπορεί να μπαίνουμε στον πειρασμό να ανταποκριθούμε στις πρόσθετες επιχειρηματικές απαιτήσεις μέσω του multitasking, το πρόσθετο άγχος είναι ανθυγιεινό. Η αύξηση του στρες μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή αρτηριακή πίεση, γενικευμένο άγχος, κατάθλιψη και άλλα προβλήματα υγείας. Άρα θα μπεις σε έναν φαύλο κύκλο.

Από την άλλη, το single-tasking φαίνεται ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Και εδώ είναι μερικά από τα κέρδη που θα έχεις αν δουλεύεις εστιάζοντας σε ένα πράγμα την φορά:

Μειώνει τα λάθη
Καλύτερη μνήμη
Αυξάνει την παραγωγικότητα
Μειώνει το άγχος
Μεγαλύτερη δημιουργικότητα
Καλύτερη εστίαση
Μπορεί να αυξήσει τη συνολική ευημερία
Μειώνει την κούραση

Ίσως πιστεύεις ότι είναι εύκολο να δουλέψεις με το μοντέλο του single-tasking. Σε τελική ανάλυση, το μόνο που χρειάζεται είναι να ασχολείσαι με μια δραστηριότητα κάθε φορά, σωστά; Κι όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να κόψουν τους περισπασμούς και να συγκεντρωθούν σε ένα μόνο task. Εδώ είναι μερικά tips που θα σε βοηθήσουν.

Άνοιξε μόνο ένα tab στον browser σου

Μία παγίδα στην οποία πέφτουμε όλοι: Ακριβώς επειδή τα περισσότερα εργαλεία και προγράμματα είναι πλέον online, καταλήγουμε να ανοίγουμε… άπειρα tabs στον browser μας. Και έτσι είναι εύκολο η προσοχή σου να αποσπαστεί. Προσπάθησε να έχεις ανοιχτό μόνο ένα tab. Αυτό που αφορά την δουλειά που θες να κανεις, στην εκάστοτε χρονική στιγμή. Αν και είναι μια αρκετά απλή τεχνική για εφαρμογή, μερικοί άνθρωποι μπορεί να δυσκολεύονται περισσότερο να κλείσουν όλες τις καρτέλες τους. Μπορείτε να διευκολύνετε τον εαυτό σας να μπει στη χρήση μιας καρτέλας μειώνοντας αργά τον αριθμό των καρτελών που ανοίγετε ταυτόχρονα κάθε φορά που χρησιμοποιείτε τον browser.

Απενεργοποίησε τα push notifications

Πολλοί ιστότοποι διαθέτουν αυτό που είναι γνωστό ως web push notifications, που συνήθως σας ενημερώνουν για νέο περιεχόμενο ή προσφορές. Είναι μια σχετικά πρόσφατη εφεύρεση. Ωστόσο, μπορεί να αποσπούν την προσοχή και να ενοχλούν, ειδικά αν τα έχετε ενεργοποιημένα σχεδόν σε κάθε ιστότοπο που έχετε επισκεφτεί. Για να ενθαρρύνετε το single-tasking, πρέπει να εξαλείψετε όσο το δυνατόν περισσότερους περισπασμούς. Αυτό σημαίνει αποκλεισμό όλων των ειδοποιήσεων στον browser σας.

Η τεχνική Pomodoro

Ο Francesco Cirillo καθιέρωσε και ονόμασε αυτή τη στρατηγική. Η τεχνική απαιτεί να συγκεντρωθείτε σε μια μεμονωμένη εργασία χωρίς απόσπαση της προσοχής για 25 λεπτά πριν κάνετε ένα διάλειμμα. Ωστόσο, υπάρχουν παραλλαγές. Για παράδειγμα, μπορείτε να ρυθμίσετε ένα χρονόμετρο για 20 λεπτά ή 30 λεπτά. Αυτά τα διαστήματα «βαθιάς εργασίας» είναι γνωστά ως pomodoros. Μόλις ολοκληρώσετε ένα pomodoro, μπορείτε να ανταμείψετε τον εαυτό σας με ένα διάλειμμα πέντε λεπτών. Ωστόσο, η τεχνική Pomodoro δεν σταματά εκεί. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ολοκληρωμένη τεχνική διαχείρισης χρόνου. Αυτό περιλαμβάνει την παρακολούθηση του αριθμού των pomodoros που απαιτούνται για την ολοκλήρωση μιας εργασίας, και έτσι μπορείς να κάνεις έναν καλύτερο προγραμματισμό.

Τεχνολογία ακύρωσης θορύβου

Η χρήση ακουστικών ακύρωσης θορύβου ή ωτοασπίδων, μπορεί να βοηθήσει. Είτε εργάζεσαι μέσα σε ένα σπίτι όπου ζουν και άλλα άτομα, είτε σε ένα γραφείο, είτε δουλεύεις remote από κάποιο cafe. Εάν θέλετε να κάνετε μία εργασία αποτελεσματικά, πρέπει να ελαχιστοποιήσετε τους εξωτερικούς περισπασμούς, συμπεριλαμβανομένου του θορύβου.Η αναπαραγωγή μουσικής μέσω των ακουστικών ή των ηχείων σας μπορεί επίσης να βελτιώσει την εστίαση και την παραγωγικότητά σας.

Άσε μακριά τις ειδοποιήσεις των emails και των social media

Είναι πιθανό να… χτυπάνε όλη την ημέρα. Οι ειδοποιήσεις που αφορούν emails ή τα social media, δεν τελειώνουν ποτέ στην εποχή μας. Όταν ξεκινάς μία εργασία, βάλε τα στο mute. Μην ασχολείσαι με αυτά. Και φρόντισε να έχεις βάλει το smartphone σου στο αθόρυβο, ώστε να μην χτυπάει καμία ειδοποίηση. Θα ασχοληθείς με όλα αυτά αμέσως μόλις τελειώσεις την δουλειά σου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 − 2 =