αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜειώθηκε η δύναμη του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου

Μειώθηκε η δύναμη του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου

O ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους εμφανίζεται μειωμένος τόσο ως προς τον αριθμό των πλοίων που τον απαρτίζουν όσο και σε όρους χωρητικότητας. Επιπλέον, μειωμένος κατά 71 πλοία είναι και ο εμπορικός στόλος που έχει υψωμένη την ελληνική σημαία.

Η μείωση του μεγέθους του ελληνόκτητου στόλου διαπιστώνεται από την Επιτροπή Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (GSCC), η οποία και δημοσίευσε την Τετάρτη για 36η συνεχή χρονιά την ετήσια έκθεση στατιστικών στοιχείων για ελληνικά ελεγχόμενα πλοία χωρητικότητας (GT) άνω των 1.000 τόνων, νηολογημένα με ελληνική και άλλες σημαίες. Ναυλομεσιτικοί κύκλοι αποδίδουν τη μείωση του ελληνικού στόλου στις πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων που έκαναν οι Ελληνες ιδιοκτήτες κατά τα πρόσφατα υψηλά της αγοράς και την επιφυλακτικότητα για νέες παραγγελίες εωσότου βρεθούν αξιόπιστες λύσεις για δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ώστε τα νέα πλοία να είναι συμβατά με τα όρια που προβλέπονται για το 2030 και το 2050.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Market Intelligence που επεξεργάστηκε το GSCC και αφορούν το δωδεκάμηνο που έληξε την 28η Φεβρουαρίου, την 1η Μαρτίου ελληνικά συμφέροντα έλεγχαν 4.113 πλοία διαφόρων κατηγοριών των οποίων η συνολική χωρητικότητα εκτοπίσματος (DWT) ανέρχεται σε 349.963.241 τόνους.

Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 27 πλοίων και χωρητικότητας 5.379.453 DWT. Τα μεγέθη αυτά περιλαμβάνουν και 194 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία σε ναυπηγεία με συνολική χωρητικότητα DWT 15.062.722 τόνους.

Ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί για μία ακόμα χρονιά ως προς τον αριθμό των πλοίων και ως προς τη χωρητικότητα και αποτελείται πλέον από 499 πλοία έναντι 570 πλοίων το προηγούμενο δωδεκάμηνο. Ο ελληνικά ελεγχόμενος στόλος είναι σήμερα νηολογημένος σε 32 διαφορετικά νηολόγια.

Η ανάλυση σημαίας δείχνει ότι οι Νήσοι Μάρσαλ κέρδισαν 57 πλοία, η Λιβερία 66 πλοία, η Κύπρος απέκτησε 4 πλοία και οι Μπαχάμες 3 πλοία. Περαιτέρω, ο Παναμάς απέκτησε 21 επιπλέον ελληνικών συμφερόντων πλοία. Από την άλλη πλευρά, μειώσεις καταγράφηκαν στον αριθμό των πλοίων με σημαία Μάλτας, Σιγκαπούρης και Χονγκ Κονγκ. Οι απώλειες για την ελληνική σημαία ανέρχονται σε 71 πλοία και 6.393.092 τόνους χωρητικότητας DWT.

Οσον αφορά το βιβλίο των παραγγελιών σε ναυπηγεία από ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, ως προς τον τύπο πλοίου, αυτή τη στιγμή υπάρχουν υπό παραγγελία 43 πετρελαιοφόρα για λογαριασμό Ελλήνων ιδιοκτητών, 3 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 64 δεξαμενόπλοια υγραερίου, 27 φορτηγά πλοία μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, 54 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 φορτηγά σκάφη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

18 − 2 =