Με το βλέμμα στραμμένο στην αμερικανική αγορά, όπου πραγματοποιείται η υψηλότερη κατανάλωση αναψυκτικών σε όγκο παγκοσμίως, η ελληνική Green Cola σύστησε μέσα στο 2020 το προϊόν της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, επεκτείνοντας τώρα τις συνεργασίες της με σημαντικούς παίκτες του λιανεμπορίου. Εχοντας προετοιμάσει ήδη από το 2019 την είσοδό της στις ΗΠΑ, η Green Cola έκλεισε άλλη μια συνεργασία, η οποία θα μπορούσε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της εταιρείας στην Αμερική σε βάθος χρόνου. Πρόκειται για τη γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Whole Foods, την οποία «έπεισε» να τοποθετήσει για πρώτη φορά στα ράφια της προϊόντα τύπου κόλα. Τηρώντας τις προδιαγραφές που θέτει η Whole Foods, τρεις κωδικοί της Green Cola θα βρίσκονται από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο σε 60-65 καταστήματα που διατηρεί η αλυσίδα σούπερ μάρκετ στις βορειοανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ, δηλαδή στο Κονέκτικατ, στο Νιου Τζέρσεϊ αλλά και στη Νέα Υόρκη.
«Η Whole Foods δεν έχει καθόλου προϊόντα με κόλα. Η Green Cola είναι ουσιαστικά το μοναδικό προϊόν το οποίο πληροί τις προδιαγραφές για να μπει στα καταστήματά της, καθώς απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα προϊόν με φυσικά συστατικά. Το πρώτο εξάμηνο θα αξιολογήσουμε την πορεία του στα συγκεκριμένα καταστήματα, με στόχο στη συνέχεια να μπούμε σε όλα τα καταστήματα της Whole Foods στις ΗΠΑ», αναφέρει στην «Κ» ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας Γιάννης Χήτος. «Εάν εισέλθουμε στα περίπου 400 καταστήματα της Whole Foods, οι πωλήσεις μας στις ΗΠΑ θα φτάσουν τα 45-50 εκατ.», συμπληρώνει.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη από φέτος η ελληνική εταιρεία έχει παρουσία σε αλυσίδες λιανεμπορίου σε επτά πολιτείες των ΗΠΑ: στο Τέξας, στη Μασαχουσέτη, στο Κονέκτικατ, στο Νιου Χαμσάιρ, στο Βερμόντ, στο Μέιν και στο Ρόουντ Αϊλαντ. Στο Τέξας, μάλιστα, συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Η-Ε-Β, η οποία αριθμεί 300 καταστήματα λιανικής και έχει έσοδα 25 δισ. δολ. ετησίως. Επίσης, στη Νέα Αγγλία, όπου εμφιαλώνει σε τοπική παραγωγική μονάδα τα προϊόντα της, η Green Cola έχει παρουσία σε 82 καταστήματα της αλυσίδας Market Basket, η οποία ετησίως καταγράφει έσοδα 5,5 δισ. δολ. Αυτές οι συνεργασίες καθώς και η παρουσία της στο e-commerce της Amazon στάθηκαν ικανές για να εξετάσουν την Green Cola και άλλοι μεγάλοι retailers, όπως η Whole Foods.
Τα φυσικά συστατικά που έχουν τα προϊόντα της είναι και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ελληνικής εταιρείας. «Η νέα κατηγορία που δημιουργήσαμε και συνεχίζουμε να εξελίσσουμε αφορά αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, καθώς η παγκόσμια τάση υπαγόρευε την πτώση των αναψυκτικών με ζάχαρη και τη σταδιακή στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινές επιλογές. Η λογική μας ήταν να απενοχοποιήσουμε τα αναψυκτικά, χωρίς ωστόσο να στραφούμε σε συστατικά όπως η ασπαρτάμη και το φωσφορικό οξύ, των οποίων η χρήση έχει επικριθεί», αναφέρει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Green Cola Γιώργος Βενιέρης.
Οπως σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας, η περίοδος του lockdown δεν ήταν αρνητική, αφού στις περισσότερες αγορές εστιάζει στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου, το οποίο επέδειξε ισχυρές αντοχές την περίοδο εκείνη. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, πτώση της τάξεως του 40% είχαν οι πωλήσεις της στον κλάδο εστίασης και φιλοξενίας (horeca) καθώς και σε μικρότερα σημεία πώλησης (φούρνοι, μίνι μάρκετ).
Ωστόσο, οι απώλειες αυτές αντισταθμίστηκαν από τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, που σημείωσαν αύξηση 15%. Ως εκ τούτου, το εξάμηνο έκλεισε με αύξηση 5% στις εγχώριες πωλήσεις.
Πηγή: Καθημερινή