αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΜεγάλα επενδυτικά σχήματα ενδιαφέρονται για να αποκτήσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Μεγάλα επενδυτικά σχήματα ενδιαφέρονται για να αποκτήσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Για το 2018 οδεύει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμένα Αλεξανδρούπολης Α.Ε. (ΟΛΑ Α.Ε.), διαδικασία που προβλεπόταν να λάβει χώρα τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα αξιοποίησης περιουσίας του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο λιμένας Αλεξανδρούπολης είναι ένας από τους δέκα που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αναμένεται το προσεχές διάστημα να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης συμβούλου για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του Capital.gr, ο λιμένας Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα, καθώς εγχώρια και ξένα επενδυτικά σχήματα φέρονται να ενδιαφέρονται για την ανάληψη της παραχώρησής του.

Η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού, που αποτελεί βασική πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας από την Ασία, την Ανατολική, Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, είναι σημαντική, εάν ληφθεί υπόψη ότι ξεπερνούν τις 8.300 οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον Έβρο.

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών, η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης για τον πολυχρηστικό σταθμό και τον λιμενίσκο μικρών σκαφών του λιμανιού Αλεξανδρούπολης, ένα έργο ύψους 44,2 εκατ. ευρώ, έχουν ολοκληρωθεί. Το συγκεκριμένο έργο, που «σέρνεται» τουλάχιστον από το 2006, περιλαμβάνει την υλοποίηση:

-πολυχρηστικού κρηπιδώματος (μήκους 620μ.) με τη διαμόρφωση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης όπισθεν των κρηπιδωμάτων, με προϋπολογισμό 35 εκατ. ευρώ και

-λιμενίσκο μικρών σκαφών (αλιευτικού καταφυγίου) προϋπολογισμού 9,5 εκατ. ευρώ

Το ζητούμενο βέβαια, είναι η δημοπράτηση του συγκεκριμένου έργου και βέβαια η εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης.

Απαιτείται ακόμη η κατασκευή κύριας εσωτερικής οδού του λιμένα και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου εντός του τερματικού σταθμού Ε/Κ του λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΣΕΜΠΟ), έργα που θα αργήσουν να ξεκινήσουν.

Στην περιοχή έχουν αναπτύξει δραστηριότητες συνδυασμένων μεταφορών η γερμανική Kuehne + Nagel και η κινεζική Cosco Shipping-Agency, που εκμισθώνουν  αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στο λιμάνι, όπου συγκεντρώνονται και επαναπροωθούνται προϊόντα και εξαρτήματα προς ευρωπαϊκές και άλλες αγορές.

Παράλληλα, το λιμάνι μπορεί να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική χερσόνησο μέσω της σχεδιαζόμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 + four =