αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Μα όλα ελληνικά πχια;»: Γιατί η διαφήμιση της Hellmann’s προκάλεσε τις αντιδράσεις ανταγωνιστών και αλλάζει

«Μα όλα ελληνικά πχια;»: Γιατί η διαφήμιση της Hellmann’s προκάλεσε τις αντιδράσεις ανταγωνιστών και αλλάζει

Ένας ιδιαίτερος… πόλεμος έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες. Αφορμή στάθηκε η διαφήμιση της Hellmann’s την οποία ίσως έχεις δει, και έχει κεντρικό σλόγκαν «Μα όλα ελληνικά πχια;». Τρεις ανταγωνιστικές εταιρίες (Κύκνος, Παπαδημητρίου και Medifoods) θεώρησαν ότι μέσα από τον αστεϊσμό που γίνεται, παραπλανάται το κοινό. Και μπορεί αρκετοί από τους καταναλωτές να θεωρήσουν ότι όντως όλα τα προϊόντα της Hellmann’s είναι… made in Greece.

Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας έκανε εν μέρει δεκτή την προσφυγή των τριών εταιριών. Το ΣΕΕ αποφάσισε την απαγόρευση χρήσης της φράσης «μα όλα ελληνικά πια» από την επίμαχη διαφήμιση και την άμεση αντικατάστασή της. Ωστόσο δεν ζήτησε την παύση προβολής της διαφήμισης, όπως ζητούσαν οι τρεις ελληνικές εταιρείες που προσέφυγαν εναντίον της.

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου του δικηγόρου Δημήτριου Π. Μάρκου έχει ως εξής:

«Με πολύ μεγάλη υπερηφάνεια, δηλώνω την άκρατη ικανοποίηση, τόσο προσωπική όσο και για λογαριασμό των εντολέων μου (MEDIFOODS AE, ΚΥΚΝΟΣ ΑΕ, ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΕ), για τις άρτι εκδοθείσες αποφάσεις του ΣΕΕ (5504, 5505, 5506 και 5507/13-12-2019) αναφορικά με την διαφήμιση της HELLMANN’S, νέες ελληνικές γεύσεις. Για ακόμη μια φορά η επιτροπή απέδειξε την αμεροληψία της, το ήθος και το αδιάβλητο του χαρακτήρος της αρχής του ΣΕΕ.

Αισθανόμαστε δικαιωμένοι, γιατί η επιτροπή κατανόησε το αυτονόητο για εμάς! Ε, όχι, δεν «είναι όλα ελληνικά πχια» και δεν πρέπει να προβάλλονται έτσι προς άγραν πελατών. Η επιτροπή εδέχθη τον βασικό πυλώνα των ισχυρισμών μας, ο οποίος έγκειτο στην δυνατότητα παραπλάνησης, δια του αστεϊσμού και της υπερβολής, του μέσου καταναλωτή ως προς την ελληνικότητα των προϊόντων της HELLMANN’S εν γένει.

Και μπορεί τα προϊόντα της Hellmann’s νέες ελληνικές γεύσεις να παρασκευάζονται εν τέλει σε ελληνικό εργοστάσιο, όπως εμπράκτως απεδείχθη, γεγονός μάλιστα που μας χαροποίησε ιδιαιτέρως, αλλά απαγόρευσε την τελευταία μείζονα φράση από τα επίμαχα διαφημιστικά σποτ, αναγνωρίζοντας το βάσιμο και δίκαιο του ισχυρισμού μας περί της αποτύπωσης στο μυαλό του καταναλωτή της ιδέας περί ελληνικότητας όλων των προϊόντων της HELLMANN’S.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ εταιρειών δεν είναι απλά θεμιτός, αλλά αναγκαίος, ώστε άπαντες να γινόμαστε καλύτεροι σε ποιότητα και τιμές.

Εντούτοις, υπάρχουν όρια, τα οποία διασφαλίζουν την υγιή ανταγωνιστικότητα και τους κανόνες του παιχνιδιού. Εμεις το γνωρίζουμε, το ΣΕΕ το αναγνώρισε (και πάλι).
Ως εκ τούτου δεν είναι «όλα ελληνικά πχια» και δεν θα μπορούσαν να είναι! Για να είναι ελληνικά απαιτούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Εμείς τις πληρούμε στο ακέραιο! Άλλοι όχι!

Δημήτριος Π. Μάρκου
Δικηγόρος Αθηνών»

Τι απαντά η Ελαΐς – Unilever για την απόφαση του ΣΕΕ

Για δικαίωση κάνει λόγο η Ελαϊς – Unilever αναφορικά με την απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) αναφορικά με τη διαφημιστική επικοινωνία «Hellmann’s Ελληνικές Γεύσεις», τονίζοντας όμως ότι θα τροποποιήσει τη λέξη «Όλα» από την επίμαχη φράση «Μα όλα ελληνικά πχια;» σεβόμενη την απόφαση της Επιτροπής.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της Ελαϊς – Unilever:

«Σε συνέχεια της πρόσφατης απόφασης της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) αναφορικά με τη διαφημιστική επικοινωνία «Hellmann’s Ελληνικές Γεύσεις» και έχοντας πάντα ως γνώμονα την προστασία του καταναλωτή η «ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS Α.Ε.» δηλώνει τα ακόλουθα:

Η απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ), δικαίωσε την ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS A.E. για τη νέα της διαφημιστική επικοινωνία με τίτλο: «Νέες Hellmann’s με γεύση από τον τόπο σου».

Μάλιστα, με ομόφωνη απόφασή της έκρινε ότι η δημιουργική ιδέα και η εκτέλεση της επικοινωνίας έχουν εμφανώς χιουμοριστική διάθεση, μη δυνάμενες με κανένα τρόπο να παραπλανήσουν τον καταναλωτή. Παράλληλα, το γεγονός ότι τα εν λόγω προϊόντα και παράγονται στην Ελλάδα και περιέχουν ελληνικές γεύσεις δικαιολογεί επαρκώς, την αναφορά της «ελληνικότητας» στην εν λόγω επικοινωνία.

Η Επιτροπή του ΣΕΕ, έκρινε κατά πλειοψηφία ότι η διατύπωση «Όλα ελληνικά πχια;» και συγκεκριμένα, η λέξη «Όλα» είναι η ΜΟΝΗ που ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ να παρερμηνευτεί.

Από πλευράς μας, αν και θεωρούμε ότι η καμπάνια μας δε δύναται να παρερμηνευτεί από τον καταναλωτή, σεβόμενοι απόλυτα την απόφαση και κρίση της Επιτροπής, θα τροποποιήσουμε την λέξη «Όλα», ενώ η διαφημιστική επικοινωνία θα παραμείνει κανονικά στον αέρα, έως ότου ολοκληρωθεί το προγραμματισμένο πλάνο επικοινωνίας.

Έχουμε εμπιστοσύνη στα θεσμικά όργανα και στον Έλληνα καταναλωτή, τον οποίο φροντίζουμε να υπηρετούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 + 1 =