αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Μα καλά, θα φτιάξεις site για μόλις 3.000 άτομα;» | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

«Μα καλά, θα φτιάξεις site για μόλις 3.000 άτομα;» | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Η παρέα μας γίνεται όλο και μεγαλύτερη όσο περνά ο καιρός. Οι αριθμοί του Νοεμβρίου 2018 είναι χαρακτηριστικοί: Το It’s Possible συγκέντρωσε 91.222 μοναδικούς αναγνώστες (ρεκόρ για τέταρτο συνεχόμενο μήνα) και 190.122 προβολές σελίδας, σύμφωνα με τα στοιχεία των Google Analytics (αναλυτικά εδώ).

Οι αριθμοί εδώ έχουν τη σημασία τους. Αντιστοιχούν σε ανθρώπους. Και κάθε φορά που τους βλέπω, δεν σας κρύβω ότι το μυαλό μου γυρνά στις συζητήσεις που είχαν γίνει πριν το site βγει στον ιντερνετικό αέρα τον Σεπτέμβριο του 2016, από το δωμάτιο του σπιτιού μου στην Καλλιθέα.

Οι περισσότεροι πόνταραν στην αποτυχία. Αυτό είχα δει τότε, στις συζητήσεις που είχα κάνει με φίλους, συναδέλφους ή ανθρώπους της αγοράς. Κάποιοι έλεγαν ότι δεν είναι καλοί καιροί για νέα media, κάποιοι άλλοι τόνιζαν ότι «τέτοια sites υπάρχουν ήδη» άρα γιατί να φτιαχτεί ένα ακόμα, ενώ υπήρχαν και εκείνοι που απορούσαν το πως μπορεί να «τρέξει» ένα ενημερωτικό site έχοντας από πίσω μόνο ένα άτομο, σε ότι αφορά το περιερχόμενο.

Ανάμεσα στις συζητήσεις και τις συναντήσεις που είχα κάνει την περίοδο λίγο πριν βγει το It’s Possible στον «αέρα», δεν θα ξεχάσω το εξής: Μια συζήτηση που είχα κάνει με στελέχη ελληνικής τράπεζας (ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για το κομμάτι της καινοτόμου επιχειρηματικότητας, όχι κάποιον CEO). Αυτοί λοιπόν λίγο- πολύ μου είχαν πει: «Μα καλά, θέλεις να φτιάξεις site για μόλις 3.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα; Τόσοι ασχολούνται με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα». Και όταν τους ρώτησα πως είναι τόσο σίγουροι για τον συγκεκριμένο αριθμό, μου είχαν απαντήσει: «Έχουμε κάνει έρευνες εμείς και ξέρουμε».

Δεν ξέρω πόσοι ασχολούνται με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα στην χώρα μας. Δεν τους έχω μετρήσει. Ούτε έχω κάποια σχετική έρευνα στα χέρια μου. Σε κάθε περίπτωση όμως, εκείνα τα τραπεζικά στελέχη δεν μπορούσα να καταλάβουν κάτι (το οποίο κι άλλοι δεν καταλάβαιναν): Ότι η καινοτόμος επιχειρηματικότητα και οι startups, μπορούν να «αγγίξουν» ένα μεγάλο κομμάτι από το ευρύ κοινό. Δεν ενδιαφέρουν μόνο τους σκληροπυρηνικούς και τους εξειδικευμένους.

Ναι, οι startups μπορούν να είναι mainstream.

Σήμερα, περίπου 2 χρόνια μετά, αυτό έχει γίνει αρκετά πιο ξεκάθαρο. Βλέπουμε mainstream sites να ασχολούνται με startups, καινοτομίες και ανθρώπους που έχουν φτιάξει κάποιο δικό τους project. Και πολύ καλά κάνουν. Βλέπουμε mainstream τηλεοπτικές εκπομπές να ασχολούνται εκτενώς. Και πολύ καλά κάνουν. Όλοι αυτοί βοηθούν έτσι ώστε το «μήνυμα» να φτάσει σε όσα περισσότερα μάτια και αυτιά γίνεται.

Αυτός ήταν και ο στόχος του It’s Possible από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του. Να φτάσει το «μήνυμα» σε πολλούς, και όχι να «εγκλωβιστούμε» μέσα σε ένα δωμάτιο 10 ατόμων. Στόχος ήταν να δημιουργήσει μια «μεγάλη συζήτηση» στην οποία όλοι έχουν θέση. Οι νέοι επιχειρηματίες, οι παλαιότεροι, οι startuppers, εκείνοι που έχουν ένα project σε κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο ή εκείνοι που έχουν ξεκινήσει στην επαρχία. Μέσα στην συζήτηση έχουν θέση ακόμα και οι YouTubers ή οι Bloggers. Έχουν θέση όλοι όσοι έχουν ξεκινήσει ένα δικό τους εγχείρημα. Ο οποιοσδήποτε έχει να πει μια ενδιαφέρουσα ιστορία.

Για το τέλος, αφήνω κάτι πιο αισιόδοξο, από εκείνην περίοδο λίγο πριν το site βγει στον αέρα. Εξάλλου (θέλω να πιστεύω ότι) είμαι αισιόδοξος. Σε εκείνο το χρονικό διάστημα λοιπόν, είχα μιλήσει και με ανθρώπους που το έβλεπαν θετικά όλο αυτό που είχα στο μυαλό μου και με παρότρυναν να κάνω το βήμα. Υπήρχαν, δηλαδή, αυτοί που μου έλεγαν «Ναι, κάντο! Μπορεί να πάει καλά» ή «κάντο, και τι έχεις να χάσεις; 26 χρονών είσαι». Σήμερα είμαι 28- έχω μεγαλώσει λιγάκι. Και το συμπέρασμα είναι λίγο πιο σαφές: Όταν έχεις κάτι στο μυαλό σου, είναι καλύτερο να το κάνεις, ακόμα κι αν αρκετοί πιστεύουν ότι θα αποτύχει. Και στο κάτω-κάτω, αν χρειάζεται να ακούσεις κάποιους, άκου αυτούς που είναι αισιόδοξοι και σου λένε να πάρεις το ρίσκο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

6 − three =