αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜασούτης: Υπερδιαπλασιασμός στα ταμειακά διαθέσιμα, και πάνω από 10.000 εργαζόμενους

Μασούτης: Υπερδιαπλασιασμός στα ταμειακά διαθέσιμα, και πάνω από 10.000 εργαζόμενους

Ανοδικά μεν αλλά κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς κινήθηκαν οι επιδόσεις, σε επίπεδο πωλήσεων, της αλυσίδες σούπερ μάρκετ Μασούτης. Την ίδια στιγμή τα ταμειακά της διαθέσιμα υπερδιπλασιάστηκαν ξεπερνώντας τα 65 εκατ. ευρώ από 29,793 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019 (+119%), ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της έσπασε το φράγμα των 10.000 υπαλλήλων αγγίζοντας τα 10.027 άτομα από 9.612 το 2019 (+4,3% ή αύξηση 415 άτομα) ενώ ο αριθμός των καταστημάτων της ενισχύθηκε με δύο σημεία με αποτέλεσμα το δίκτυο της να αριθμεί 333 καταστήματα σούπερ μάρκετ και cash & carry.

Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 6,3% στα 882,466 εκατ. ευρώ, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή κινείται κάτω από τις επιδόσεις του κλάδου. Σύμφωνα με τη Nielsen οι πωλήσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ παρουσίασαν πέρυσι αύξηση κατά 9,7% -ήταν η μεγαλύτερη την τελευταία 15ετία- ή 10,4% σύμφωνα με την IRI.  Πάντως τα μικτά κέρδη της Μασούτης αυξήθηκαν 9,7% στα 217,294 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 14,7% στα 22,136 εκατ. ευρώ, τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 60,082 εκατ. ευρώ (+4,6%) και τα καθαρά κέρδη στα 9,925 εκατ. ευρώ από 8,262 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, όπως έχει ανακοινώσει, διέθεσε το 30% των ετήσιων κερδών της, σε εργαζόμενους πρώτης γραμμής για τη συμβολή τους στη λειτουργία της κατά τη διάρκεια του 2020 και των lockdowns. Το μέρισμα που διανέμει είναι 3,97 ευρώ ανά μετοχή ή 2 εκατ. ευρώ, ενώ οι αμοιβές στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου αγγίζουν τα 3 εκατ. ευρώ. 

Για τη φετινή χρονιά, η διοίκηση της αλυσίδας, παρόλο που οι συνθήκες δεν επιτρέπουν τη διενέργεια αξιόπιστων και αντικειμενικών προβλέψεων, όπως αναφέρει στις οικονομικές της καταστάσεις, στοχεύει στη διατήρηση των EBITDA σε επίπεδα άνω των 60 εκατ. ευρώ και επίτευξη καθαρής κερδοφορίας ώστε να ενισχυθούν τα ίδια κεφάλαια και η ρευστότητα της εταιρείας. Ενώ στον εμπορικό τομέα έμφαση δίνεται στην πολιτική τιμών. 

Αναφορικά με το ηλεκτρονικό της κατάστημα (e- shop) αυτό διαφέρει αρκετά από τα αντίστοιχα ανταγωνιστών της, αφού η αλυσίδα Μασούτης επιχειρεί να φτιάξει ένα marketplace. Διότι εκτός από τα προϊόντα που υπάρχουν στα καταστήματά της και τα οποία οι καταναλωτές της μπορούν να τα προμηθευτούν με ένα κλικ από το e-shop της έχει φροντίσει, μέσω συνεργασιών, να διαθέτει και διαρκή καταναλωτικά αγαθά. Ήδη έχει συνεργασίες με το you.gr του ομίλου Quest, τη Βιοκαρπέτ, τα Cook – Shop, τη BAG Stores, τη Vita4you και τα brands in a box. 

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο