αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜία ψυχολόγος εξηγεί: 4 τρικ για να γίνετε πιο ανθεκτικοί όταν η κατάσταση γίνεται δύσκολη

Μία ψυχολόγος εξηγεί: 4 τρικ για να γίνετε πιο ανθεκτικοί όταν η κατάσταση γίνεται δύσκολη

Ζούμε σε μια γρήγορη και αγχωτική εποχή. Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο, όλοι περνάμε από δύσκολες καταστάσεις. Τι μπορείς να κάνεις σε μια τέτοια περίπτωση;

Η δρ Beth Kurland, κλινική ψυχολόγος, παραθέτει 4 τρικ για να γίνετε πιο ανθεκτικοί όταν η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη.

Επικεντρωθείτε σε αυτό που βρίσκεται ακριβώς μπροστά σας. Είναι εύκολο να χαθούμε σε σκέψεις για το τι πρόκειται να γίνει εάν γίνει εκείνο ή το άλλο. Αντί λοιπόν να σκεφτείτε ότι «έχω να περάσω μια αρκετά δύσκολη μέρα» εστιάστε πρώτα στο πρώτο δύσκολο πράγμα που έχετε μπροστά σας. Το μυαλό βέβαια έχει την τάση να ξεφεύγει και εσείς θα πρέπει να κάνετε τη δύσκολη δουλειά: να επαναφέρετε τη σκέψη σας σε αυτό που είναι πραγματικά εδώ αυτή τη στιγμή. Οι έρευνες σχετικά με την ενσυνειδητότητα δείχνουν ότι η καλλιέργεια αυτής της εστίασης στην παρούσα στιγμή δημιουργεί ανθεκτικότητα.

«Σπάσε» το πρόβλημα σε μικρότερα κομμάτια. Εάν καταμερίσουμε το βάρος σε μικρότερα κομμάτια, τότε το νευρικό μας σύστημα θα νιώσει μικρότερη απειλή. Όταν αντιλαμβάνεται την επικείμενη απειλή, ο οργανισμός μας μπαίνει σε μια αντίδραση γνωστή ως «μάχη ή φυγή» (fight-or-flight). Επομένως, εάν ένα πρόβλημα προσπαθήσουμε να το δούμε βήμα- βήμα, θα καταφέρουμε ευκολότερα να αποφύγουμε αυτή την αντίδραση. Αντί να βλέπεις το πρόβλημα σαν ένα… ολόληρο βουνό, σκέψου το μικρό βήμα που μπορείς να κάνεις σήμερα.

Σύνδεση με τους άλλους. Όταν εστιάζουμε στο «εμείς», υπάρχουν μεγαλύτερα αποθέματα ενέργειας απ’ ότι στο «εγώ». Απλώς δοκιμάστε να πείτε κάτι ευγενικό σε κάποιον σήμερα και παρατηρήστε πώς αισθάνεστε την ενέργεια στο σώμα σας. Αυτή η ενέργεια μπορεί να σας τροφοδοτήσει να αντέξετε στα δύσκολα. Σκεφτείτε πόσο αναζωογονητικό είναι όταν κάποιος σας απευθύνει μια λέξη καλοσύνης προς το μέρος σας ή σας προσφέρει μια ευγενική χειρονομία, ακόμη και αν αυτό το άτομο είναι ένας άγνωστος.

Εστιάστε στο σκοπό σας. Στην καθημερινή ζωή, το νόημα και ο σκοπός εν μέσω προκλήσεων είναι μια σημαντική ιδιότητα της ανθεκτικότητας. Σκεφτείτε κάτι μέτρια αγχωτικό που σας απασχολεί και δείτε εάν μπορείτε να επαναπροσδιορίσετε την κατάσταση. Έτσι, θα δείτε πώς η εμπειρία σας θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη ιδιοτήτων συμπόνιας, ενσυναίσθησης, εσωτερικής δύναμης, θάρρους, διορατικότητας ή σοφίας που θα μπορούσαν να βοηθήσουν να καθοδηγήσουν εσάς ή άλλους στο μέλλον με κάποιο τρόπο. Στις τεράστιες αντιξοότητες, η βοήθεια στους άλλους ή στην κοινότητα με κάποιο τρόπο θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση του πόνου των άλλων που βρίσκονταν σε παρόμοια κατάσταση.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − 18 =