αρχικηVIRALΜία ψυχολόγος εξηγεί: Πως θα κάνεις περισσότερους φίλους ως ενήλικας

Μία ψυχολόγος εξηγεί: Πως θα κάνεις περισσότερους φίλους ως ενήλικας

Η πανδημία και τα lockdowns αλλάξαν τα δεδομένα. Σίγουρα δεν μας βοήθησαν να μείνουμε σε επαφή με άλλους ανθρώπους. Έρευνες δείχνουν ότι πολλοί έχασαν φίλους μέσα σε δύο χρόνια «παύσης» και περιορισμών, με τους μεγαλύτερους να συγκεντρώνουν περισσότερες πιθανότητες να έχουν χάσει την επαφή με τους φίλους τους.

Κάποιοι ίσως το βλέπουν… θετικά. Ο περιορισμός της κοινωνικής ζωής ίσως οδηγήσει σε λιγότερους αλλά ισχυρότερους δεσμούς, λένε. Αλλά για πολλούς ανθρώπους η πανδημία ήταν απλώς μοναχική.

Και πόσες πιθανότητες έχεις να αναπτύξεις πάλι τον κύκλο σου, ειδικά αν δεν είσαι… 20 χρονών;

Είναι αλήθεια: Αν έχετε την αίσθηση ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να κάνετε φίλους ως ενήλικες από ό,τι όταν ήσασταν νεότεροι, έχετε ένα point. Το εμπόδιο δεν είναι ότι έπαψες να είσαι cool ή έγινες δύστροπος. Είναι ότι τα βασικά δομικά στοιχεία της φιλίας είναι πιο δύσκολο να τα βρεις όταν είσαι μεγαλύτερος.

«Οι κοινωνιολόγοι έχουν κατά κάποιο τρόπο προσδιορίσει τα συστατικά που πρέπει να υπάρχουν για να κάνουμε φίλους οργανικά και είναι η συνεχής απρογραμμάτιστη αλληλεπίδραση και η κοινή ευπάθεια» λέει η ψυχολόγος του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, Marisa Franco.

«Καθώς γινόμαστε ενήλικες, είμαστε σε όλο και λιγότερα περιβάλλοντα όπου παίζουν αυτά τα συστατικά».

Οι ενήλικες με δουλειές, παιδιά και πολλές άλλες ευθύνες, έχουν επίσης λιγότερο διαθέσιμο χρόνο για να κάνουν φίλους. Και η έρευνα δείχνει ότι το να κάνεις έναν περιστασιακό φίλο χρειάζεται κατά μέσο όρο 50 ώρες, ενώ οι στενές φιλίες χρειάζονται 200 ​​ώρες, όπως σημειώνει το αμερικανικό inc.com.

Αυτός ο αριθμός μπορεί να ακούγεται απογοητευτικός για τους ενήλικες που εύχονται να είχαν περισσότερους φίλους στη ζωή τους. Εδώ δεν μπορούν καν να βρουν… δύο ώρες διαθέσιμες. Τα καλά νέα: Δεν είναι αδύνατο να κάνεις φίλους ακόμα και σε μεγαλύτερη ηλικία, λέει η ψυχολόγος.

Το κλειδί είναι να μην βασίζεσαι στην τύχη και αντ’ αυτού να οργανώνεις τακτικά προγραμματισμένες ομαδικές δραστηριότητες. Μία μάζωξη σε ένα σπίτι, μία συνάντηση για ένα δείπνο έξω, μία αθλητική δραστηριότητα ή απλά ένας ομαδικός περίπατος στη φύση μπορούν να βοηθήσουν. Σίγουρα υπάρχουν κοινά ενδιαφέροντα που μπορούν να φέρουν μερικούς ανθρώπους πιο κοντά.

«Οι ερευνητές διαπιστώνουν επίσης ότι όταν αναπτύσσουμε ομάδες, οι φιλίες μας είναι πιο βιώσιμες από ό,τι αν πάμε ατομικά. Επειδή υπάρχουν πολλά σημεία επαφής. Κάποιος άλλος στην ομάδα θα μπορούσε να επικοινωνήσει με όλους μας και μετά θα κρατήσουμε όλοι επαφή». συμπληρώνει η ψυχολόγος.

Είναι επίσης σημαντικό να ξεπεράσετε την αρχική σας ντροπαλότητα και να ζητήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας νέων ανθρώπων. Αυτό μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε άβολα αλλά η Franko καθησυχάζει τους ντροπαλούς ότι αυτές οι νέες συζητήσεις είναι πιθανό να πάνε πολύ καλύτερα από ό,τι φοβάστε. «Όλοι έχουμε αυτή την τάση να πιστεύουμε ότι είναι πιο πιθανό να μας απορρίψουν, από ότι ισχύει στην πραγματικότητα», λέει.

Όλα αυτά είναι χρήσιμες πληροφορίες για όποιον αισθάνεται απομονωμένος μετά από μερικά χρόνια χάους με τον Covid. Αλλά οι φιλίες δεν είναι απλώς ένα συμπαθητικό πρόσθετο, μιας επιτυχημένης επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής. Οι φίλοι είναι ένας ισχυρός ενισχυτής της διάθεσης και καταπολεμά το στρες (ενώ η μοναξιά μπορεί να είναι τόσο επιζήμια για το σώμα σας όσο το κάπνισμα ενός πακέτου την ημέρα). Οι φίλοι μας βοηθούν επίσης να παραμείνουμε ανθεκτικοί, ανοιχτόμυαλοι και πιο έξυπνοι καθώς μεγαλώνουμε. Μην εγκαταλείπετε, λοιπόν. Προσπαθήστε να κάνετε νέους φίλους για να αντικαταστήσετε αυτούς που μπορεί να έχετε χάσει τα τελευταία δύο χρόνια. Δεν θα συμβεί αβίαστα όπως όταν ήσασταν 7 ετών (ή 17). Αλλά με λίγο προγραμματισμό και θάρρος, είναι κάτι παραπάνω από εφικτό. Η ψυχική και σωματική σας υγεία θα ωφεληθεί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 − 5 =