10/02/25

Μία πρώην διευθύντρια προσλήψεων της Microsoft εξηγεί: Μην κάνετε ποτέ αυτά τα 2 λάθη στο βιογραφικό σας

Η Sabina Nawaz εργάζεται με άτομα που αναζητούν εργασία εδώ και πολύ καιρό. Ξεκίνησε την καριέρα της στη Microsoft, όπου πέρασε 15 χρόνια, πρώτα στo software engineering και μετά στο ανθρώπινο δυναμικό. Το 2005, η Nawaz άφησε την εταιρεία για να ακολουθήσει μια καριέρα στο executive coaching και από τότε βοηθά ανώτερους ηγέτες να χτίσουν την καριέρα τους. Το βιβλίο της, «You’re the Boss», που μιλά για τις παγίδες της ηγεσίας και το πώς να είσαι καλός μάνατζερ, θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο.

«Όταν ήμουν διευθύντρια προσλήψεων στη Microsoft, κοίταζα χιλιάδες βιογραφικά ετησίως», λέει η ίδια.

Είτε σε πιθανούς υποψηφίους εργασίας είτε σε executive πελάτες, η Nawaz έχει εντοπίσει δύο ‘κόκκινες σημαίες’ που συναντά πιο συχνά στα βιογραφικά.

Αποφύγετε γενικές δηλώσεις

Πρώτον, η Nawaz βλέπει ότι πολλοί υποψήφιοι χρησιμοποιούν γενικές δηλώσεις για να περιγράψουν την εργασιακή τους εμπειρία. Για παράδειγμα, «οργάνωνα πολλά πράγματα».

Αντίθετα, όταν αναλύετε την εμπειρία σας για κάθε τίτλο εργασίας, η Nawaz λέει στο CNBC ότι πρέπει να επικεντρωθείτε σε συγκεκριμένα γεγονότα που λάβατε μέρος, σε έγγραφα που γράψατε ή σε τεχνολογίες που δημιουργήσατε — ό,τι σας αφορά. Όλα αυτά δίνουν στους δυνητικούς εργοδότες μια ξεκάθαρη αίσθηση για το τι είδους του εργαζόμενος είστε και ποιες δυνατά στοιχεία θα φέρετε αν πάρετε τη θέση.

«Ο στόχος ενός βιογραφικού είναι να διαφοροποιηθείς από τους άλλους», λέει. «Όταν κάνεις γενικές δηλώσεις, δεν ξεχωρίζεις από το πλήθος».

«Ποιος ήταν ο αντίκτυπος;»

Η άλλη ‘κόκκινη σημαία’, λέει η Nawaz, είναι η έλλειψη του αποτελέσματος. Σκεφτείτε τις καθημερινές εργασίες που αναλάβατε στη δουλειά και, στη συνέχεια, σκεφτείτε, «ποια ήταν η ανταμοιβή;» λέει. «Ποια ήταν η επίδραση; Ποιο ήταν το αποτέλεσμα με αυτό το πράγμα που έκανες;».

Το “so what” σας θα πρέπει να είναι σε κάθε bullet κάτω από έναν τίτλο εργασίας.

Αν εργαστήκατε σε συγχωνεύσεις και εξαγορές, για παράδειγμα, πείτε ότι «οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές ανήλθαν σε τόσο μεγάλο ποσό σε δολάρια, είχαν ως αποτέλεσμα τον συγκεκριμένο επιχειρηματικό αντίκτυπο για την εταιρεία ή βελτίωσαν μια ανταγωνιστική θέση με άλλον τρόπο», λέει.

Το θέμα είναι να δώσετε απτές αποδείξεις των θετικών επιπτώσεων που είχε η εργασία σας.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

nineteen − five =