αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΚλείνει και τυπικά το deal Public- Media Markt. Τι αναμένεται να δούμε μετά

Κλείνει και τυπικά το deal Public- Media Markt. Τι αναμένεται να δούμε μετά

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την τυπική ολοκλήρωση της συμφωνίας μεταξύ Public και Media Markt με στόχο τη δημιουργία ενός νέου ισχυρού retailer στην αγορά λιανικής πώλησης οικιακών-καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο, τον έλεγχο του οποίου θα έχει κατά πλειοψηφία (75%) ο Όμιλος Olympia, μέτοχος της Public.

Όπως αναφέρει το Capital.gr, ο φάκελος για την έγκριση της συμφωνίας έχει κατατεθεί από τις αρχές Ιουλίου στις υπηρεσίες της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Οι πρόσφατες αλλαγές στην ηγεσία της Αρχής προκάλεσαν σχετική καθυστέρηση στην εξέταση του φακέλου, όπως και σε σειρά άλλων συμφωνιών, ωστόσο εκτιμάται πως αποτελεί θέμα χρόνου η ολοκλήρωση της διαδικασίας. Προνοώντας, η διοίκηση της Olympia είχε τοποθετήσει χρονικά τη λήψη των εγκρίσεων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο τέταρτο τρίμηνο του έτους.

Μόλις ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, θα μεσολαβήσει μια περίοδος τουλάχιστον δύο εβδομάδων για τη διευθέτηση των νομικών εκκρεμοτήτων μεταξύ των δύο μετόχων, Olympia και MediaMarktSaturn.

Ακολούθως και παράλληλα με την εταιρική ενοποίηση, θα εκκινήσει και η λειτουργική ενοποίηση με στόχο την όσο το δυνατόν πιο άμεση μετάβαση στην επόμενη ημέρα του νέου σχήματος που αθροιστικά θα έχει τζίρο άνω των 450 εκατ. ευρώ, παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο και 67 φυσικά και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα.

Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η νέα εταιρεία θα εξετάσει περαιτέρω ευκαιρίες επέκτασης σε Ελλάδα και Κύπρο, μεταξύ άλλων με την ανάπτυξη σημείων πώλησης, αρχικά shop-in-shops στην Κύπρο.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα δύο brands (Public και MediaMarkt) και τα δίκτυα καταστημάτων (περιλαμβάνουν διαφορετικά formats, η επιφάνεια των οποίων ποικίλει από 100 τ.μ. έως και 4.000 τ.μ.) θα διατηρηθούν ως έχουν, λειτουργώντας συμπληρωματικά.

Η αξιοποίηση της συμπληρωματικότητας των χαρτοφυλακίων των δύο αλυσίδων θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, ενώ η νέα εταιρεία θα ενδυναμώσει την ψηφιακή τεχνογνωσία και των δυο brands, δίνοντας έμφαση στο ολοκληρωμένο πολυκαναλικό εμπόριο, όπως έχει γίνει γνωστό.

Στελέχη της αγοράς αναφέρουν πως με τη συμφωνία αυτή επανακαθορίζονται οι ισορροπίες της αγοράς και διευρύνονται οι επιλογές που προσφέρονται στους καταναλωτές από άποψη χαρτοφυλακίου προϊόντων, σημείων πώλησης, τιμών και υπηρεσιών.

Υπενθυμίζεται πως στην νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί, Olympia και MediaMarktSaturn εισφέρουν τις Public και Media Markt, ενώ στο μετοχικό κεφάλαιο ο Όμιλος Olympia (μέτοχος της εταιρίας Public) θα έχει πλειοψηφική συμμετοχή με 75% και ο Όμιλος MediaMarktSaturn (μέτοχος της Media Markt) θα ελέγχει το 25%.

Πέρυσι, ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. (Public) ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241 εκατ. το 2017 (+6,4% σε σχέση με το 2017). Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανήλθαν σε 9,1 εκατ., έναντι 3,4 εκατ. το 2017.

Αντίστοιχα, η MEDIA SATURN Ηλεκτρονικά Ελλάς ΑΕ για τη χρήση 2018 (1/10/2017 – 30/9/2018) εμφάνισε κύκλο εργασιών στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2017, στα 186,6 εκατ. ευρώ και ζημιές προ φόρων 16,7 εκατ. ευρώ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 + five =