αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΚι όμως, υπάρχει ένα ηλεκτρικό «Smart» των 5.000 ευρώ

Κι όμως, υπάρχει ένα ηλεκτρικό «Smart» των 5.000 ευρώ

Τα ρωσικά αυτοκίνητα δεν φημίζονται για τον μοντερνισμό τους. Απλοϊκά, ανθεκτικά, παραδοσιακά, «σκυλιά», αλλά σύγχρονα δεν τα λες – με την εξαίρεση του Aurus Senat, που ούτως ή άλλως είναι μια κατηγορία μόνο του για τα δεδομένα της Ρωσίας. Άλλη μία, θέλει να αποτελέσει το Zetta EV.

Το φιλόδοξο project αποσκοπεί στο να γίνει το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο. Για την ακρίβεια, ο όρος «αυτοκίνητο» μπαίνει σε εισαγωγικά, καθότι το Zetta ταξινομείται ως «αυτοκινούμενο όχημα» και συγκαταλέγεται στην ίδια κατηγορία με τις «γουρούνες» (ATV). Για τον λόγο αυτό, καταφέρνει να παρακάμψει πολλές νόρμες ασφαλείας με πρώτη και καλύτερη αυτή των crash test. Εξ ου και το χαμηλό κόστος εξέλιξης, που οδηγεί στην ανάλογη τιμή των 450.000 ρουβλίων (5.163 ευρώ). Βέβαια, το όλο εγχείρημα δεν κόστισε λίγο.

Μόνο λόγω πανδημίας, η νεότευκτη εταιρία χρειάστηκε οικονομική ενίσχυση 100 εκατομμυρίων ρουβλίων (1,1 εκατ. ευρώ), όπως δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας της Ρωσίας, Denis Manturov. Άλλα τόσα θα χορηγηθούν μέσα στη χρονιά, προκειμένου να αρχίσει η παραγωγή. Βλέπουμε λοιπόν, πως το project «φθηνότερο ηλεκτροκίνητο στον κόσμο» χαίρει της αμέριστης στήριξης του κράτους.

Παρά την εξαιρετικά χαμηλή τιμή του, το Zetta είναι μια καθόλα σύγχρονη κατασκευή. Διαθέτει 4 μικρούς ηλεκτροκινητήρες –έναν ανά τροχό-, ενσωματωμένους στις πλήμνες. Η απόδοση φτάνει τους 46 ίππους και σε συνδυασμό με την μπαταρία ιόντων-λιθίου των 10 kWh, χαρίζουν μια αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 200 χλμ. Οι Ρώσοι έχουν στα πλάνα τους και κορυφαία έκδοση με μπαταρία 32 kWh και απόδοση 98 ίππων, αυτονομίας έως 500 χλμ. και κόστος λίγο πάνω από 7.000 ευρώ (607.300 ρούβλια). Το βάρος διατηρείται πολύ χαμηλά, μεταξύ 550 και 700 κιλών (αναλόγως μπαταρίας και εξοπλισμού), ενώ η τελική ανέρχεται στα 120 χλμ./ώρα.

Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει στο τέλος του 2020 και έχει δυναμικότητα 15.000 κομματιών ετησίως, εκ των οποίων τα 10.000 προορίζονται για εξαγωγές σε Καζακστάν, Αφρική και Μέση Ανατολή. Κι αυτό γιατί, πολύ απλά, οι Ρώσοι δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με τα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2019, σε ολόκληρη την ρωσική επικράτεια (πληθυσμός κοντά στις 145.000.000) πουλήθηκαν μετά βίας 353 αυτοκίνητα του είδους! Best sellers τα Jaguar i-Pace και Nissan Leaf, με 131 μονάδες έκαστο, ακολουθούμενα από 81 Tesla (46 Model X, 22 Model 3 και 13 Model S).

Πηγή: autogreeknews.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eleven + 6 =