Το 1999, ο Μπιλ Γκέιτς έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Business @ the Speed of Thought». Στο εν λόγω βιβλίο, ο ιδρυτής της Microsoft κάνει 15 προβλέψεις, οι οποίες εκείνο το διάστημα ίσως να φαίνονταν υπερβολικές.
Όμως, όπως επεσήμανε ο επιχειρηματίας Markus Kirjonen στο ιστολόγιό του, οι προβλέψεις του Γκέιτς αποδείχθηκαν τελικώς «έντονα προφητικές».
Δείτε παρακάτω τι είπε ο δισεκατομμυριούχος ηγέτης της Microsoft πριν 20 χρόνια και βγήκε αληθινός:
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ ΤΙΜΩΝ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα αναπτυχθούν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες σύγκρισης τιμών, οι οποίες θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν τις τιμές σε πολλαπλούς ιστότοπους, καθιστώντας εύκολη την εύρεση του φθηνότερου προϊόντος σε όλους τους κλάδους».
Η πραγματικότητα: Μπορείτε εύκολα πλέον να αναζητήσετε ένα προϊόν στο Google ή την Amazon και να λάβετε διαφορετικές τιμές για το ίδιο προϊόν, ενώ υπάρχουν διάφορα sites όπως το NexTag και το PriceGrabber που είναι ειδικά σχεδιασμένες για συγκρίσεις τιμών.
ΚΙΝΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι άνθρωποι θα μεταφέρουν μικρές συσκευές που θα τους επιτρέπουν να παραμένουν σε επαφή και να κάνουν ηλεκτρονικές συναλλαγές από όπου και αν βρίσκονται. Θα μπορούν να διαβάζουν την επικαιρότητα, να ελέγχουν τις πτήσεις που έχουν κάνει κράτηση, να λαμβάνουν πληροφορίες από τις χρηματοπιστωτικές αγορές και γενικότερα να κάνουν τα πάντα με αυτές τις συσκευές».
Η πραγματικότητα: Με τα smartphones και τα smartwatch μπορούμε να κάνουμε πλέον τα πάντα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι άνθρωποι θα πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, θα προγραμματίζουν τα οικονομικά τους και θα μπορούν να επικοινωνούν με τους γιατρούς τους, ηλεκτρονικά».
Η πραγματικότητα: Η τεχνολογία δεν κατάφερε να αλλάξει την υγειονομική περίθαλψη όπως η Uber τη μεταφορά, ωστόσο υπάρχουν sites που διευκολύνουν την εύρεση ενός γιατρού, ενώ μπορείτε επίσης να πραγματοποιήσετε εύκολα πληρωμές μέσω ιστότοπων όπως το PayPal και το Venmo.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΒΟΗΘΟΣ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Στο μέλλον θα υπάρχουν προσωπικοί εικονικοί βοηθοί που θα συνδέουν και θα συγχρονίζουν όλες σας τις συσκευές με έξυπνο τρόπο, είτε είναι στο σπίτι είτε στο γραφείο. Επίσης θα μπορούν να ελέγχουν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τις ειδοποιήσεις σας και θα σας παρουσιάζουν τις πληροφορίες που χρειάζεστε».
Η πραγματικότητα: Το Google Now, ένας έξυπνος βοηθός που «τρέχει» σε κινητές συσκευές, διαθέτει τις παραπάνω δυνατότητες. Παράλληλα, έξυπνες συσκευές όπως η Nest συλλέγουν δεδομένα από τις καθημερινές σας συνήθειες και μπορούν για παράδειγμα να ρυθμίσουν αυτόματα τη θερμοκρασία του σπιτιού σας. Επιπλέον, υπάρχει μία σειρά από φωνητικά ελεγχόμενες συσκευές, όπως η Echo του Amazon και το Google Home, τα οποία μπορούννα διαβάσουν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε εσάς, καθώς και να σας καθοδηγήσουν μέσω των συνταγών που υπάρχουν στο διαδίκτυο όταν μαγειρεύετε.
ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Ιδιωτικοί ιστότοποι θα σας επιτρέπουν να συζητάτε με τους φίλους και την οικογένειά σας, καθώς και να σχεδιάζετε εκδηλώσεις».
Η πραγματικότητα: Δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν ήδη το Facebook για να δουν τι κάνουν οι φίλοι τους και να προγραμματίσουν διάφορες εκδηλώσεις, ενώ τα Snapchat, Instagram, WhatsApp και Messenger, καθώς και άλλα μικρότερα κοινωνικά δικτύα, επιβεβαιώνουν την παραπάνω πρόβλεψη του Γκέιτς.
ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Το λογισμικό που θα γνωρίζει πότε έχετε κλείσει ένα ταξίδι, θα χρησιμοποιεί τις πληροφορίες αυτές για να σας προτείνει δραστηριότητες για τις διακοπές σας. Επιπλέον, θα έχει τη δυνατότητα να σας παρουσιάζει εκπτώσεις, προσφορές και φθηνότερες τιμές για όλα τα πράγματα που θέλετε να λάβετε μέρος».
Η πραγματικότητα: Ταξιδιωτικές ιστοσελίδες όπως η Expedia και το Kayak παρουσιάζουν προσφορές που βασίζονται σε προηγούμενα δεδομένα αγορών σας, ενώ η Google και το Facebook μπορούν να παρουσιάσουν διαφημίσεις με βάση την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Επίσης, η Airbnb εκτός από τη διαμονή, προσφέρει εξειδικευμένες συμβουλές για τον προορισμό σας, δίνοντας την ευκαιρία στους ταξιδιώτες να νιώσουν σαν ντόπιοι.
ΕΞΥΠΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι συσκευές θα γνωρίζουν τις τάσεις των αγορών σας και θα εμφανίζουν διαφημίσεις προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις σας».
Η πραγματικότητα: Απλά παρατηρείστε τις διαφημίσεις που σας παρουσιάζονται στο Facebook ή στη Google. Οι περισσότερες υπηρεσίες διαφήμισης στο διαδίκτυο έχουν αυτή τη δυνατότητα, και μπορούν να στοχεύουν στους χρήστες με βάση το ιστορικό τους, το προσωπικό ενδιαφέρον και τα πρότυπα αγορών.
ONLINE ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΗΣΗ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Ομοίως, οι άνθρωποι που αναζητούν εργασία θα είναι σε θέση να βρουν ευκαιρίες απασχόλησης στο διαδίκτυο δηλώνοντας το ενδιαφέρον, τις ανάγκες και τις εξειδικευμένες δεξιότητές τους.».
Η πραγματικότητα: Ιστότοποι όπως το LinkedIn επιτρέπουν στους χρήστες να ανεβάζουν το βιογραφικό τους και να βρουν θέσεις εργασίας με βάση τα ατομικά τους ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους.
LIVE TV
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Στο μέλλον οι τηλεοπτικές εκπομπές θα είναι συνδεδεμένες με συναφείς ιστότοπους που θα συμπληρώνουν αυτό που παρακολουθείτε».
Η πραγματικότητα: Σχεδόν κάθε τι εμπορικό που υπάρχει στις μέρες μας, μπορεί να σας μεταφέρει στην ιστοσελίδα του στο διαδίκτυο. Επίσης, οι χρήστες του διαδικτύου μπορούν να ακολουθήσουν μία επιχείρηση στο Twitter και να προσθέσουν έναν QR κώδικα στο Snapchat.
ONLINE ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Άνθρωποι από όλον τον κόσμο θα μπορούν ανοίγουν μία συζήτηση και να σχολιάζουν στο διαδίκτυο ζητήματα που τους επηρεάζουν, όπως η τοπική πολιτική, η ασφάλεια μιας χώρας κλπ».
Η πραγματικότητα: Οι περισσότεροι ιστότοποι ειδήσεων έχουν τμήματα σχολίων όπου οι άνθρωποι μπορούν να έχουν ζωντανές συζητήσεις, ενώ πολλοί ιστότοποι διαθέτουν φόρουμ μέσα στα οποία οι χρήστες μπορούν να ρωτήσουν και να απαντήσουν σε ορισμένες ερωτήσεις. Το Twitter και το Facebook έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις συζητήσεις.
Πηγή: Fortune Greece