αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Καταποντισμός» για το e-shop της Metro- Τι λένε οι αριθμοί

«Καταποντισμός» για το e-shop της Metro- Τι λένε οι αριθμοί

Η Seiyu, ο ιαπωνικός βραχίονας της Walmart, δοκιμάζει την παράδοση των παραγγελιών με drones. Πιο «παραδοσιακή» είναι η ολλανδική start up Picnic, που «σήκωσε» το 2017 από επενδυτές 100 εκατ. ευρώ δημιούργησε πέντε νέα κέντρα διανομής, απέκτησε επιπλέον 2.000 ηλεκτρικά οχήματα και έφτιαξε 70 hub. Η Picnic, που αναπτύσσεται πλέον και στη Γερμανία, είναι το πρώτο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ που προσέφερε δωρεάν παράδοση στις Κάτω Χώρες.

Το κόστος παράδοσης αποτελεί άλλωστε βασικό ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη του e-grocery σύμφωνα με μελέτη της Oliver Wyman. Η έρευνα έδειξε ότι πάνω από το 46% των Γερμανών καταναλωτών που δεν ψωνίζουν σήμερα μέσω των online super market θα το έκαναν αν δεν υπήρχαν χρεώσεις παράδοσης.

Την ίδια στιγμή η Tesco διερευνά την τεχνολογία για ένα αυτοματοποιημένο κατάστημα μέσω της Trigo Vision, η Raley χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιστοποιήσει την τιμολόγηση των παραγγελιών, ενώ σύμφωνα με διεθνείς μελέτες η Target, η Walmart και η Kroger θα είναι οι κύριοι οδηγοί των πωλήσεων παντός καναλιού.

Στην Ελλάδα από την άλλη πλευρά η αγορά του e-grocery αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει επιδείξει την καινοτομία εκείνη που «κουβαλούν” άλλες αγορές όπως είναι π.χ. η ολλανδική. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα σούπερ μάρκετ υπάρχει κόπωση. Ένα εξ αυτών είναι και το ηλεκτρονικό κατάστημα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Metro.

Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της NET SPIRIT, συγγενής εταιρεία της Metro, ο τζίρος της υποχώρησε πέρυσι κατά 18,78% στα 2,386 εκατ. ευρώ, λόγω της οικονομικής ύφεσης και του ανταγωνισμού που υφίσταται ο χώρος στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία αναφέρεται στις οικονομικές της καταστάσεις.

Τα μικτά αποτελέσματα μειώθηκαν κατά 36,27% σε 387.475 ευρώ ενώ οι ζημιές υποχώρησαν στα 357.519 ευρώ από ζημιές 561.226 ευρώ το 2017. Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση της εταιρείας εστιάζει στην ανάπτυξη των πωλήσεων της σε νέες αγορές.

Πέρυσι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Convert, άγγιξαν τα 28,5 εκατ. ευρώ, 47,5% υψηλότερες σε σχέση με το 2017.

Ωστόσο η διείσδυση του online καναλιού στην κατανάλωση ειδών σούπερ μάρκετ είναι κάτω από το 1%, όταν στην Ισπανία είναι 2%, στην Ολλανδία 3%, στις ΗΠΑ 4%, στην Ιαπωνία 5% στη Μεγάλη Βρετανία 8%, στη Γαλλία 6% και στην Κίνα στο 7%.

Πηγή: capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =