αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΚαταγγελία: Καφετέρια στην πλατεία της Νέας Σμύρνης έδιωξε ηλικιωμένο επειδή «απαγορεύεται να καθίσει σύμφωνα με την πολιτική του μαγαζιού»

Καταγγελία: Καφετέρια στην πλατεία της Νέας Σμύρνης έδιωξε ηλικιωμένο επειδή «απαγορεύεται να καθίσει σύμφωνα με την πολιτική του μαγαζιού»

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η καταγγελία ενός χρήστη στο Facebook, σύμφωνα με την οποία μία καφετέρια στην πλατεία της Νέας Σμύρνης έδιωξε πελάτη μεγάλης ηλικίας επειδή… απαγορεύεται να καθίσει σύμφωνα με την πολιτική του μαγαζιού.

«Πέμπτη 10/11 ώρα 11:00 κάθομαι για καφέ στην πλατεία νέας Σμύρνης. Κάθομαι σε μαγαζί που δεν έχω ξανακάτσει.

Συνειδητοποιώ ότι υπάρχει ένας ηλικιωμένος που μιλάει έντονα στη σερβιτόρα και κάτι λέει “θα φωνάξω την αστυνομία, αυτό που μου λες είναι παράνομο”. Ο διπλανός του εξίσου ηλικιωμένος προσπαθεί να τον ηρεμήσει -ουσιαστικά τον πείθει να φύγουν κ να πάνε αλλού. Αυτό κάνουν, φεύγουν, χωρίς να έχουν καν παραγγείλει.

Ρωτάω τη σερβιτόρα τι συνέβη και στερεοτυπικά αν πρόκειται για συχνό φαινόμενο (μου φάνηκε ως κάτι που είχε ξανασυμβεί, είχε μια οικειότητα ο έντονος διάλογος τους). Παίρνω την εξής απάντηση: “ξέρετε είναι πολιτική του μαγαζιού να απαγορεύει σε ηλικιωμένους να κάθονται”», αναφέρει ο πελάτης που δημοσιοποίησε το περιστατικό.

Ολόκληρη η ανάρτηση του στο Facebook:

«Πέμπτη 10/11 ώρα 11:00 κάθομαι για καφέ στην πλατεία νέας Σμύρνης. Κάθομαι σε μαγαζί που δεν έχω ξανακάτσει.

Συνειδητοποιώ ότι υπάρχει ένας ηλικιωμένος που μιλάει έντονα στη σερβιτόρα και κάτι λέει “θα φωνάξω την αστυνομία, αυτό που μου λες είναι παράνομο”. Ο διπλανός του εξίσου ηλικιωμένος προσπαθεί να τον ηρεμήσει -ουσιαστικά τον πείθει να φύγουν κ να πάνε αλλού. Αυτό κάνουν, φεύγουν, χωρίς να έχουν καν παραγγείλει.

Ρωτάω τη σερβιτόρα τι συνέβη και στερεοτυπικά αν πρόκειται για συχνό φαινόμενο (μου φάνηκε ως κάτι που είχε ξανασυμβεί, είχε μια οικειότητα ο έντονος διάλογος τους). Παίρνω την εξής απάντηση: “ξέρετε είναι πολιτική του μαγαζιού να απαγορεύει σε ηλικιωμένους να κάθονται”.

Πως λέει ο λαός μας “έμεινα με ανοικτό το στόμα”. Προφανώς και είμαι σε σοκ. Σκέφτομαι αν πρέπει να πληρώσω. Αν πρέπει να πάω μέσα να ζητήσω τον υπεύθυνο. Αν πρέπει να κάνω αυτό που κάνω τώρα -post στα SM. Πάντως απο την ώρα που συνέβη δεν έχω σταματήσει να το σκέφτομαι. Καφετέρια που διώχνει ηλικιωμένους πελάτες για τη μόστρα της. Μεταμοντέρνα ευγονική, γιατί προφανώς το μαγαζί “είναι για τη νεολαία” και κάνει ηλικιακό face control, βάζοντας τους εργαζόμενους να πουν σε κόσμο “ξέρετε δεν μπορείτε να κατσετε εδώ. Είναι πολιτική του μαγαζιού”.

Τι ακριβώς μας έχει συμβεί; Δικαίωμα του ιδιοκτήτη; Φαντάζομαι πως ναι. Και υποχρέωση της γειτονιάς μας αυτός ο άνθρωπος αν και όταν γεράσει να δει εμπράκτως τι σημαίνει συμπερίληψη των μεγάλων στην κοινωνικότητα. Μια ανθρώπινη ανάγκη απέναντι στη ματαιότητα. Εκεί που νόμιζα ότι είχα να κάνω με το κλασικό “γέρος-στριντζης” εν τέλει έγινα αυτόπτης μάρτυρας μιας λογικής νόμων της Νυρεμβέργης, για έναν καφέ.

Φυσικά δεν πρόκειται να αφήσω ποτέ ούτε ευρώ στο συγκεκριμένο μαγαζί. Φυσικά θα το συζητήσω με όλους τους φίλους της γειτονιάς και τις συλλογικότητές της. Αν στο εν λόγω μαγαζί δεν πατήσει ψυχή για ένα μήνα μετά θα συνεχίσει να διαλέγει ποιος θα κάτσει και ποιος όχι;

Πήρα ένα πολύ χρήσιμο μάθημα του τι σημαίνει “μάχη με τον φασισμό κάθε μέρα”. Στα πιο απλά, στα πιο ασήμαντα».

Λίγες ώρες αργότερα, ήρθε η σχετική ανακοίνωση μέσα από την επίσημη Facebook Page του cafe-bar, Rusty Grail. Το μαγαζί επιβεβαιώνει ότι το περιστατικό όντως συνέβη και ζητά συγγνώμη. Ωστόσο, όπως λέει, το περιστατικό προέκυψε με ευθύνη του νέου υπεύθυνου στο μαγαζί. «Πριν Λίγες μέρες, προσλαβαμε έναν ανθρωπο σαν πρωινο Υπευθυνο στο μαγαζί μας ο οποιος απο οτι φανηκε η νοοτροπία του ήταν να κρατάει μία εικόνα όπως αυτός πίστευε ότι θα ήτανε καλυτέρα για αυτον χωρις να γνωριζει την περιοχη μας παρα το οτι του ειχα εξηγησει οτι εδω στη νεα σμυρνη ειμαστε ενωμενοι σαν ανθρωποι και αγαπημενοι» σημειώνει το μαγαζί, λέγοντας παράλληλα ότι ο εν λόγω υπάλληλος απομακρύνθηκε μετά το επίμαχο περιστατικό.

Ολόκληρη η απάντηση του μαγαζιού:

«Καλησπέρα σας, με τεραστια εκπληξη διαπιστωσα ενα περιστατικο που συνεβει χθες στο μαγαζι μας.

Πριν πω οτιδηποτε θελω να πω πρωτα ένα τεράστιο συγνώμη.

Αυτό που συνέβη Ειναι απαραδεκτο και σε καμια περιπτωση δεν συναδει με την ηθικη του μαγαζιου.

Πριν Λίγες μέρες, προσλαβαμε έναν ανθρωπο σαν πρωινο Υπευθυνο στο μαγαζί μας ο οποιος απο οτι φανηκε η νοοτροπία του ήταν να κρατάει μία εικόνα όπως αυτός πιστεύε ότι θα ήτανε καλυτέρα για αυτον χωρις να γνωριζει την περιοχη μας παρα το οτι του ειχα εξηγησει οτι εδω στη νεα σμυρνη ειμαστε ενωμενοι σαν ανθρωποι και αγαπημενοι .

Εκανα μεγάλο λάθος που δεν τον έλεγξα να δω ποιες ήταν οι εντολές που είχε δώσει. Επειδη ημουν εκτος λογω covid δεν ειχα εικονα

οι κατευθυνσεις που είχε δώσει δε συνάδουν με την ηθικη του μαγαζιού. Αν είναι δυνατόν !!δεν υπάρχει καμία τέτοια διάθεση από το κατάστημα μας. Αυτός ο άνθρωπος απομακρύνθηκε με το που έμαθα το περιστατικό. Θελω να σας ζητησω και πάλι ένα τεράστιο συγνώμη και όποτε θέλετε μπορείτε ελέγξτε το κατάστημα να δείτε ότι δεν υπάρχει τέτοια διαθεση Αλλά προς θεού είναι δυνατόν είναι δυνατόν να πει σε κάποιους ανθρώπους οτι η στρατηγική του καταστήματος ειναι να μην κάθονται ηλικιωμένοι

μα ειναι δυνατον να πω κατι τετοιο ειναι εντελως ανηθικο

δεν έχει καμία πραγματικη υπόσταση σε κανένα τομέα χιλια συγνώμη δεν υπάρχει περίπτωση να ξανά ακουστεί το κατάστημα μας για κάποιο τέτοιο περιστατικό και πάλι συγνώμη ειλικρινά».

Πάντως χρήστες του ίντερνετ παρατήρησαν ότι αντίστοιχη καταγγελία για διάκριση σε βάρος ηλικιωμένου πελάτη είχε γίνει και τον περασμένο Ιούνιο:

https://www.alfavita.gr/sites/default/files/2022-11/01_0.png

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 − one =