07/12/24

Ο «Κανόνας των Τεσσάρων»: Η εσωτερική τακτική που ακολουθεί η Google και «προβλέπει» αν ένας υποψήφιος πρέπει να προσληφθεί

Η Google είναι ένας από τους πιο περιζήτητους εργοδότες στον κόσμο. Αμέτρητα βιογραφικά φθάνουν εκεί κάθε χρόνο. Και χρειάζεται προσοχή, αφού τα στελέχη του τεχνολογικού γίγαντα γνωρίζουν πολύ καλά ότι μια κακή πρόσληψη μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα. Όχι μόνο στα αποτελέσματα της εταιρίας, αλλά και στο γενικότερο εργασιακό περιβάλλον. Ένας «τοξικός» υπάλληλος μπορεί να διαταράξει τις ισορροπίες.

Υπάρχει επίσης ένα ακόμα πρόβλημα: Μπορεί η διαδικασία πρόσληψης να πρέπει να γίνει με προσοχή, ωστόσο αν αυτή διαρκέσει πολύ σε διάρκεια, πάλι θα έχει κακή επίδραση. Αφού από την μια οι υπάλληλοι θα είναι σε μια μόνιμη κατάσταση «αναστάτωσης», ενώ από την άλλη οι HR Managers ξοδεύουν πολλές ώρες για αυτή τη δουλειά.

Φαίνεται όμως ότι η Google βρήκε την λύση. Όπως διαβάζουμε στο inc.com, η People Analytics Team ξόδεψε 5 χρόνια αναλύοντας δεδομένα που προέκυψαν από συνεντεύξεις και έλαβε γενικότερο feedback. Η ομάδα ήθελε να μάθει, στις πόσες συνεντεύξεις μπορεί να γίνει μια «πρόβλεψη» που να λέει ότι ο εκάστοτε υποψήφιος είναι κατάλληλος για μια θέση.

Κάπως έτσι, η Google κατέληξε στον «Κανόνα των Τεσσάρων». Αυτό λέει με απλά λόγια, ότι μια «πρόβλεψη» για έναν υποψήφιο, μπορεί να γίνει στις 4 job interviews. Με 86% ακρίβεια. Για κάθε επιπλέον συνέντευξη, αυτό το ποσοστό ανεβαίνει κι άλλο. Με αυτή την τακτική, η Google κατάφερε να μειώσει τον χρόνο που απαιτείται για να προσλάβει κάποιον, ενώ παράλληλα δεν «τρώει» και πολύ από τον χρόνο των υποψηφίων. Το σημαντικότερο: Μειώνει δραστικά τις πιθανότητες να προσλάβει έναν «τοξικό» υπάλληλο.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

4 × 5 =