αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΚαι τώρα τι θα απογίνουμε χωρίς likes; Το Instagram φέρνει την μεγάλη αλλαγή

Και τώρα τι θα απογίνουμε χωρίς likes; Το Instagram φέρνει την μεγάλη αλλαγή

Εδώ και αρκετούς μήνες το Instagram τεστάρει την μεγάλη αλλαγή: Την «απόκρυψη» των likes από τις αναρτήσεις. Τον Ιούλιο η εταιρία το δοκίμασε αυτό στην Ιταλία, την Ιαπωνία, τον Καναδά και διάφορες άλλες χώρες του κόσμου για να μαζέψει feedback. Τώρα το δοκιμάζει στις ΗΠΑ.

Αν η ανταπόκριση είναι και εκεί θετική, μάλλον θα δούμε την αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σημειώνεται ότι ο χρήστης που κάνει κάποια δημοσίευση θα μπορεί να δει τον συνολικό αριθμό των likes, ωστόσο όλοι οι υπόλοιποι δεν θα βλέπουν κάποιο νούμερο.

https://i.imgur.com/nXZU4As.png

Πως γίνεται όμως μια πλατφόρμα να αφαιρεί έναν από τους βασικούς πυλώνες που την έκαναν διάσημη σε όλο τον κόσμο;

Τι λέει το Instagram: Τα στελέχη της πλατφόρμας υποστηρίζουν ότι με αυτή την αλλαγή, ουσιαστικά δίνουν ένα χτύπημα… στην ματαιοδοξία των χρηστών. Λένε ότι με την συγκεκριμένη αλλαγή, θα σταματήσει η εμμονή που έχουν πολλοί απλοί χρήστες και Influencers, με τα likes. Δεν θα κυνηγούν τα likes, αλλά θα ανεβάζουν περιεχόμενο που έχει πραγματική σημασία για τους ίδιους. Ανεξάρτητα από την «ιντερνετική αποδοχή» που θα έχει αυτό.

Τι λένε οι πολέμιοι της αλλαγής: Αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η απόκρυψη των likes έχει έναν ξεκάθαρο στόχο από πλευράς Instagram. Αυτός είναι τα περισσότερα έσοδα. Αυτή την στιγμή, βλέπουμε να αναπτύσσεται ταχύτατα το λεγόμενο influencer marketing. Μεγάλα brands και εταιρίες, πληρώνουν δηλαδή τους διάφορους Influencers για να προμοτάρουν το εκάστοτε προϊόν ή υπηρεσία. Αλλά μάντεψε: Το Instagram δεν εισπράττει τίποτα από αυτό το μοντέλο. Αφού η συμφωνία γίνεται μεταξύ του διαφημιζόμενου και του Influencer.

Με την απόκρυψη των Likes, το Instagram δίνει ένα δυνατό χτύπημα στους Influencers. Αφού ένα από τα βασικά στοιχεία που δείχνουν την επιρροή ενός Influencer, είναι τα Likes που συγκεντρώνει. Αν αυτά δεν υπάρχουν, τότε αυτομάτως γίνεται πιο αδύναμος. ‘Η τουλάχιστον η δύναμη του δεν μπορεί να μετρηθεί τόσο εύκολα, έτσι ώστε να προσελκίσει διαφημιζόμενους. Έτσι οι εταιρίες πιθανότατα θα στραφούν στα Instagram Ads.

Το συμπέρασμα: Όσοι έχουν αναπτύξει την ιντερνετική τους κοινότητα ή το οποιοδήποτε project τους, βασιζόμενοι στο Instagram, θα έχουν πρόβλημα σε μια τέτοια μεγάλη αλλαγή. Αυτό φυσικά ισχύει, κατ’ αντιστοιχία, και σε άλλα social media. Για παράδειγμα, τα ΜΜΕ που αντλούν πολύ επισκεψιμότητα μέσα από το Facebook, πλήττονται κάθε φορά που το FB αλλάζει τον αλγόριθμο του και κάνει τα posts να φαίνονται λιγότερο.

Αν είσαι influencer ή έχεις ένα δικό σου project, πρέπει να πάψεις να είσαι πολύ εξαρτημένος από πλατφόρμες όπως το Instagram ή το Facebook. Γιατί πολύ απλά, αν αύριο το πρωί αυτές οι πλατφόρμες πάψουν να υπάρχουν, αυτομάτως θα… πάψεις να υπάρχεις και εσύ, σε επαγγελματικό επίπεδο. Κάτι παρόμοιο θα συμβεί και στην περίπτωση που εφαρμοστούν μεγάλες αλλαγές σαν αυτές που συζητάμε.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × 3 =