αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΚαι η Google αντιμέτωπη με υπόθεση παραβίασης προσωπικών δεδομένων- Ποιο ήταν το «κόλπο»

Και η Google αντιμέτωπη με υπόθεση παραβίασης προσωπικών δεδομένων- Ποιο ήταν το «κόλπο»

Αντιμέτωπη με δύο νέες σοβαρές προκλήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ βρίσκεται η Google, καθώς κατηγορείται για παράκαμψη της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων, ενώ οι αμερικανικές αρχές ετοιμάζονται να αρχίσουν έρευνα κατά της Google για δυνητική παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας.

Οι κανονιστικές αρχές και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού εστιάζουν όλο και περισσότερο στον τεράστιο όγκο προσωπικών δεδομένων που συλλέγουν η Google και άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες των Financial Times, η εταιρεία στην οποία ανήκει το πρόγραμμα περιήγησης στο Ιντερνετ, Brave, έδωσε στοιχεία στην ιρλανδική κανονιστική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων κατηγορώντας την Google ότι χρησιμοποιεί κρυφές ιστοσελίδες που τροφοδοτούν διαφημιστικές εταιρείες με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της Google, παρακάμπτοντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία, που προβλέπει ότι πρέπει να έχει προηγηθεί η συγκατάθεση του χρήστη. Η Brave κατηγορεί την Google πως «εκμεταλλεύεται προσωπικά δεδομένα (χρηστών) χωρίς επαρκή έλεγχο ή ενδιαφέρον για την προστασία προσωπικών δεδομένων», σύμφωνα με τους FT. Η ιρλανδική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, η οποία εποπτεύει τη δραστηριότητα της Google στην Ευρώπη, ερευνά κατά πόσον η εταιρεία χρησιμοποιεί ευαίσθητα δεδομένα που δείχνουν τη φυλή, την κατάσταση της υγείας και τις πολιτικές προτιμήσεις των χρηστών, με σκοπό την αποστολή σε αυτούς στοχευμένων διαφημίσεων.

Ο Τζόνι Ράιαν, υψηλόβαθμο στέλεχος της Brave, είπε παρουσιάζοντας τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ότι ανακάλυψε τις κρυφές ιστοσελίδες καθώς προσπαθούσε να καταγράψει με ποιον τρόπο γίνονταν τα προσωπικά του δεδομένα αντικείμενο διαπραγμάτευσης στη διαφημιστική πλατφόρμα της Google. H πλατφόρμα που ονομάζεται Authorized Byers (εξουσιοδοτημένοι αγοραστές) είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο δημοπρατήριο διαφημίσεων σε πραγματικό χρόνο, όπου πωλείται διαφημιστικός χώρος σε ιστοσελίδες. Ο Ράιαν ανακάλυψε πως η Google τον είχε μαρκάρει με πρόγραμμα ανίχνευσης ταυτότητας, το οποίο έστελνε στοιχεία σε τρίτες εταιρείες που εισέρχονταν μέσω κωδικού σε κρυφές ιστοσελίδες. Αυτές οι ιστοσελίδες δεν είχαν περιεχόμενο, αλλά είχαν μοναδική διεύθυνση Ιντερνετ που τις συνέδεε με τη δραστηριότητα του Ράιαν στο Ιντερνετ. Χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα ανίχνευσης της Google, το οποίο βασίζεται στον προσδιορισμό της τοποθεσίας όπου βρίσκεται ο χρήστης και στον χρόνο της περιήγησης στο Ιντερνετ, οι διαφημιστικές εταιρείες αποκτούν τη δυνατότητα να αντιστοιχίσουν το προφίλ του Ράιαν που διέθεταν οι ίδιες με προφίλ από άλλες εταιρείες και να του στείλουν στοχευμένες διαφημίσεις.

Ο Ράιαν λέει ότι εντόπισε έξι διαφορετικές ιστοσελίδες που έστελναν το πρόγραμμα ανίχνευσης ταυτότητας σε τουλάχιστον έξι διαφημιστικές εταιρείες έπειτα από μόλις μία ώρα περιήγησης στο Ιντερνετ χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα περιήγησης Chrome της Google. «H πρακτική είναι κρυφή με δύο τουλάχιστον τρόπους: ο βασικότερος είναι ότι η Google δημιουργεί ιστοσελίδα την οποία ο χρήστης δεν βλέπει ποτέ, είναι κενή, δεν έχει περιεχόμενο, αλλά επιτρέπει… σε τρίτα μέρη να κατασκοπεύσουν τον χρήστη χωρίς αυτός να το γνωρίζει», είπε ο Ράιαν, σύμφωνα με τους FT. «Δεν γνώριζα πώς συνέβαινε αυτό. Αν συμβουλευόμουν το ιστορικό επισκέψεων του προγράμματος περιήγησης στο Ιντερνετ, πάλι δεν θα αντιλαμβανόμουν κάτι», πρόσθεσε. Εκπρόσωπος Τύπου της Google δήλωσε πως η εταιρεία δεν έχει εξετάσει λεπτομερώς τις πληροφορίες που έχει δώσει ο Ράιαν στην κανονιστική αρχή και πως συνεργάζεται με τις αρχές στο πλαίσιο ερευνών στην Ιρλανδία και τη Βρετανία. Το πείραμα του Ράιαν επανέλαβε, κατόπιν εντολής της Brave, ο αναλυτής Ζακ Εντουαρντς, διευθυντής της εταιρείας τεχνικών συμβούλων Victory Medium.

​​​​​​Ο Εντουαρντς προσέλαβε εκατοντάδες ανθρώπους ώστε να διαπιστώσει ποια ήταν η συμπεριφορά των προγραμμάτων της Google στη διάρκεια ενός μήνα. Σύμφωνα με τους FT, ανακάλυψαν ότι ο ανιχνευτής ταυτότητας ήταν όντως μοναδικός και πως τον χρησιμοποιούσαν διάφορες διαφημιστικές εταιρείες, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικές οι στοχευμένες διαφημίσεις τους. Σύμφωνα με στελέχη μάρκετινγκ που μίλησαν στους FT, παρέχοντας η Google στις διαφημιστικές εταιρείες τόσο λεπτομερή στόχευση για τις διαφημίσεις τους, θα μπορούσε να έχει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων εταιρειών που έχουν πλατφόρμες δημοπράτησης διαφημιστικού χώρου.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, περισσότεροι από 30 υπουργοί Δικαιοσύνης πολιτειών ετοιμάζονται να ανακοινώσουν στις 9 Σεπτεμβρίου έρευνα κατά της Google για δυνητική παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters. Οι υπουργοί Δικαιοσύνης των πολιτειών αναμένεται να υποστηρίξουν ότι οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες διαθέτουν τόσο μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων των χρηστών τους, ώστε δύσκολα μπορούν να τις ανταγωνιστούν εταιρείες που εισέρχονται στην αγορά. Τον Ιούλιο, το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης είχε ανακοινώσει ότι αρχίζει έρευνα κατά μεγάλων ψηφιακών εταιρειών προκειμένου να διαπιστώσει αν παραβιάζουν την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × two =