αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΚέρδισε την προσφυγή κατά του efood η MyMarket

Κέρδισε την προσφυγή κατά του efood η MyMarket

Νέοι μπελάδες για το efood. Υπέρ της Metro (My Market) έληξε η διαμάχη που ξέσπασε με την efood market σχετικά με τον διαφημιστικό ισχυρισμό της τελευταίας ότι παραδίδει τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ σε 15 λεπτά.

Σύμφωνα με την πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας η υπόσχεση που διατυπώνεται για παράδοση σε 15 λεπτά δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς, είναι υπερβολική, μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες εντυπώσεις, προσκρούει σε άρθρα του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και θα πρέπει να τροποποιηθεί σε όλα τα μέσα και υλικά που εμφανίζεται, προκειμένου να είναι σύμφωνος με τα οριζόμενα σε αυτόν. Η προθεσμία για την απαραίτητη τροποποίηση είναι 3 ημέρες για την τηλεόραση και τα digital υλικά, 2 ημέρες για το ραδιόφωνο και έως τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15 ημέρες, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής.

Ειδικότερα, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η διατύπωση «σε 15 λεπτά» υπόσχεται με τρόπο απόλυτο, κατηγορηματικό, χωρίς καμία επιφύλαξη ή προϋπόθεση, ότι η παράδοση θα γίνει συγκεκριμένα σε 15 λεπτά, γεγονός το οποίο μάλιστα επιβεβαιώνεται εμφατικά στο ένα από τα δύο τηλεοπτικά, με την εμφάνιση του ρολογιού που δείχνει να έχουν περάσει ακριβώς 15 λεπτά από την ώρα της παραγγελίας.

Η ξεκάθαρη αυτή υπόσχεση δημιουργεί την ανάλογη προσδοκία στους καταναλωτές, η οποία όμως (προσδοκία) θα επαληθευτεί μόνο σε ποσοστό περίπου 40% των παραγγελιών.

«Για την αξιολόγηση του διαφημιστικού ισχυρισμού «efood market, super market σε 15 λεπτά», ως προς την υπόσχεση παράδοσης σε 15 λεπτά, η Επιτροπή έλαβε υπ’ όψιν της όσα λεπτομερώς συζητήθηκαν κατά τη συνεδρίαση και ιδιαίτερα τα προσκομισθέντα από την ελεγχόμενη πλευρά στοιχεία, που αποτυπώνουν το χρόνο στον οποίο έχουν πράγματι παραδοθεί οι παραγγελίες κατά το τελευταίο 4μηνο (orders share % per delivery time group). Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, εντός 15 λεπτών έχει παραδοθεί το 42% των παραγγελιών, ενώ το 90% αυτών έχει παραδοθεί στα 30 λεπτά» σημειώνεται στην απόφαση.

Η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της απόφασης. Σημειώνεται ότι η my market προσέφυγε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας στις 5 Ιανουαρίου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × five =