αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚάτι συμβαίνει στον Πειραιά: Σπάνε ρεκόρ τα εμπορευματοκιβώτια

Κάτι συμβαίνει στον Πειραιά: Σπάνε ρεκόρ τα εμπορευματοκιβώτια

Νέο ιστορικό υψηλό μήνα σημειώθηκε κατά τον φετινό Μάιο στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά. Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, μητρικής της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον ΟΛΠ, τον Μάιο διακινήθηκαν συνολικά 453,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 25,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, καταδεικνύοντας την τεράστια δυναμική που έχει αναπτύξει το σχετικό τμήμα του λιμανιού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το φετινό πρώτο πεντάμηνο του έτους (διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου), έχουν διακινηθεί συνολικά 2,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας αύξηση κατά 23,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Υπενθυμίζεται ότι το περυσινό έτος σηματοδότησε ένα ακόμα ιστορικό υψηλό για τον Πειραιά, καθώς μόνο από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινήθηκαν συνολικά 4,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 19,4% σε σχέση με το 2017. Αν μάλιστα προστεθούν και τα μεγέθη της υπολειτουργούσας Προβλήτας Ι, η οποία οδεύει προς πλήρη αξιοποίηση εφέτος, τότε εκτιμάται ότι το συνολικό περυσινό μέγεθος προσέγγισε ή και ξεπέρασε ελαφρώς τα 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 θα είναι το πρώτο έτος κατά το οποίο η Cosco είναι σε θέση να αξιοποιήσει την πλήρη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, με τη λειτουργία και της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ, η οποία θα πλαισιώσει τις υφιστάμενες και θα αυξήσει τη μηνιαία δυναμικότητα σε 600.000 κοντέινερ, από 450.000 που είναι σήμερα, ανεβάζοντας και την ετήσια δυναμικότητα σε 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, στελέχη της Cosco σε συζητήσεις τους επισημαίνουν ότι στις προθέσεις τους είναι και η κατασκευή μιας ακόμα προβλήτας για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου η ετήσια δυναμικότητα να διαμορφωθεί σε 10 εκατ. ετησίως. Εφόσον προχωρήσει και αυτή η επένδυση, η οποία υπολογίζεται σε 300 εκατ. ευρώ, τότε το συνολικό ύψος του επενδυτικού προγράμματος που φιλοδοξεί να εφαρμόσει στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο κινεζικός κολοσσός θα προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ.

Ασφαλώς, πρόκριμα για όλα τα παραπάνω αποτελεί η έγκριση του πολύπαθου επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΛΠ, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, μετά τις διαδοχικές παλινωδίες και καθυστερήσεις, θα αποτελέσει αντικείμενο της επόμενης κυβέρνησης, παρότι θα μπορούσε ήδη να βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης, ενισχύοντας περαιτέρω την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ απορρίφθηκε σε κάποια σκέλη του από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και σε κάποια άλλα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), αλλά στη συνέχεια υπήρξε παρέμβαση σε ανώτερα κυβερνητικά κλιμάκια, ώστε να δοθεί λύση. Στο πλαίσιο αυτό, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων άναψε τελικά το πράσινο φως για την ανέγερση και δημιουργία πολυτελών ξενοδοχείων στον Πειραιά, με τη διοίκηση της Cosco να εκφράζει ικανοποίηση για την εν λόγω εξέλιξη, παρότι η υποχρέωση διατήρησης της εξωτερικής όψης του κτιρίου της Παγόδας σίγουρα θα επηρεάσει τη χωρητικότητα του ακινήτου και, πιθανότατα, θα αυξήσει το κατασκευαστικό κόστος.

Πάντως, όπως όλα δείχνουν, τα περισσότερα ακανθώδη ζητήματα, όπως η δημιουργία κέντρου αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων (logistics) και η κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα, θα επιλυθούν. Εξαίρεση αποτελεί το εμπορικό κέντρο των 20.000 τ.μ. που σχεδιάζεται στον τομέα της κρουαζιέρας το οποίο, όπως όλα δείχνουν, δύσκολα θα γίνει δεκτό. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει καταθέσει το σχετικό υπόμνημα με τις απαιτούμενες βελτιώσεις και αναμένει τις σχετικές αποφάσεις. Δεν αποκλείεται βέβαια η νέα κυβέρνηση να έχει άλλες απόψεις και να κινηθεί προς την κατεύθυνση της έγκρισης και των παραπάνω επενδύσεων.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five − 2 =