αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΚάν’ το όπως η Amazon: Οι δύο φίλες που σου παραδίδουν τα ρούχα που θέλεις, σε 1 ώρα στο σπίτι σου

Κάν’ το όπως η Amazon: Οι δύο φίλες που σου παραδίδουν τα ρούχα που θέλεις, σε 1 ώρα στο σπίτι σου

Όταν θέλεις να αγοράσεις ένα ρούχο από ένα κατάστημα στην Ελλάδα, συνήθως πρέπει να ξεκινήσεις από το σπίτι σου, να πας στο κατάστημα, και να πάρεις το προϊόν που θες. Πως θα σου φαινόταν, αν μπορούσε να γίνει το αντίστροφο; Δηλαδή, να επιλέξεις το ρούχο που θες, και αυτό να έρθει στο σπίτι σου, μέσα σε 1 ώρα. Είναι ένα μοντέλο που ακολουθεί η Amazon στις ΗΠΑ, όπου παραδίδει ταχύτατα τα εκάστοτε προϊόντα στους πελάτες της. Κι όμως, μια τέτοια τακτική ακολουθεί και ένα ελληνικό κατάστημα ρούχων.

Το It’s Possible επισκέφθηκε το φυσικό κατάστημα της Amorada Styling Services στο Παλαιό Φάληρο.  Εκεί συνάντησε τις δύο ιδρύτριες, Μαρίνα Καραμολέγκου και Άννα Μαρκοπούλου. Οι ίδιες εξηγούν τι ακριβώς υπηρεσίες προσφέρουν, πως καταφέρνουν να παραδίδουν ρούχα μέσα σε 1 ώρα, ενώ μιλούν και για το πως θα θέλανε να είναι το project τους σε ένα χρόνο από σήμερα.

Έχετε ξεκινήσει το project σας πρόσφατα. Ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις και τα πράγματα που έχετε δει στην πράξη;

Μαρίνα Καραμολέγκου: Εγώ είμαι ορθοδοντικός, άρα προέρχομαι από έναν χώρο που είναι πολύ «σταθερός» και «συγκεκριμένος». Δημιουργώντας μια νέα επιχείρηση, δεν περίμενα ότι θα υπάρχουν τόσες δυσκολίες σε ότι αφορά την διαδικασία μέχρι να φτάσει ένα ρούχο στο κατάστημα. Μιλάω για πράγματα που είναι εντελώς πρακτικά, όπως οι παραλαβές ρούχων. Τώρα που έχουν περάσει περίπου 4 μήνες από τότε που ξεκινήσαμε, το έχω συνηθίσει κάπως. Αλλά μου είχε κάνει αρχικά μεγάλη εντύπωση το πόση ασυνέπεια μπορεί να υπάρχει σε αυτό το κομμάτι. Η Άννα νομίζω ότι ήταν λίγο πιο υποψιασμένη.

Άννα Μαρκοπουλου: Η αλήθεια είναι ότι όσο υποψιασμένος και να είσαι, είναι περίεργο να βλέπεις ότι κάποιος κωλυσιεργεί. Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, να απαντάμε σε μηνύματα πελατών άμεσα, και κάποιες φορές δημιουργούνται μικρό-προβλήματα χωρίς να είναι δική μας ευθύνη. Από εκεί και πέρα, οτιδήποτε καινούργιο κάνεις είναι δύσκολο. Θέλει ψάξιμο και τρέξιμο. Νομίζω όμως ότι το αποτέλεσμα σιγά- σιγά μας ανταμείβει.

Σε ότι αφορά τα ωράρια και τον ελεύθερο χρόνο τι γίνεται;

Μαρίνα Καραμολέγκου: Ποιος ελεύθερος χρόνος; Μην ξεχνάτε ότι είμαστε μια υπηρεσία που έχει 24ωρο service, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο. Προσφέρουμε την υπηρεσία την ώρα που την έχει ανάγκη κάποιος πελάτης. Άρα λοιπόν δεν υπάρχει ελεύθερος χρόνος.

Άννα Μαρκοπούλου: Νομίζω ότι η φράση «ελεύθερος χρόνος» δεν υπάρχει πλέον στο λεξιλόγιο μας. Μιλάμε και για μια επιχείρηση που ουσιαστικά είναι στο στήσιμο αυτή τη στιγμή, άρα χρειάζεται συνεχής προσπάθεια.

Είναι και επιλογή. Όταν θες να κάνεις κάτι και να πετύχεις, δεν σου λείπει ο ελεύθερος χρόνος.

Τι είναι αυτό ακριβώς που έχετε δημιουργήσει; Δεν είναι ένα κλασικό μαγαζί με ρούχα

Άννα Μαρκοπούλου: Είναι ένα μαγαζί με γυναικεία ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, ενώ επιπλέον παρέχουμε υπηρεσίες styling. Και μπορούμε να παραδώσουμε το ρούχο που θέλεις στην πόρτα σου, μέσα σε μια ώρα. Η ιδέα πίσω από αυτό, προήρθε από το γεγονός ότι στην εποχή μας οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ελεύθερο χρόνο. Εμείς λοιπόν κάνουμε την εξυπηρέτηση πιο εύκολη και γρήγορη.

Ποιες περιοχές περιλαμβάνει το «σε 1 ώρα» και πως γίνεται πρακτικά; Τι θα γίνει, για παράδειγμα, αν σας καλέσει κάποιος… από τον Μαραθώνα και σας ζητήσει να του στείλετε ένα ρούχο

Μαρίνα Καραμολέγκου: Έχουμε κανονικά μηχανάκι ντελίβερι, και όταν γίνεται μια παραγγελία τηλεφωνικά ή online, ξεκινά από εδώ και έρχεται στο σπίτι σου. Πολλές φορές που έχει υπάρξει ανάγκη, έχω κάνει και εγώ ή η Άννα παραδόσεις. Σε ότι αφορά τις περιοχές, εννοείται ότι μπαίνουν κάποια γεωγραφικά όρια. Στον Μαραθώνα δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε σε 1 ώρα.

Εξυπηρετούμε περιοχές που είναι σε απόσταση μέχρι 1 ώρα. Ακόμα και στην Κηφισιά μπορούμε να φτάσουμε μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα. Πάμε άνετα σε περιοχές όπως το Κέντρο της Αθήνας, τον Χολαργό ή το Ψυχικό. Και φυσικά σε όλα τα Νότια Προάστια.

Άννα Μαρκοπούλου: Αν μια κυρία μένει λίγο πιο μακριά και δεν μπορούμε να είμαστε εκεί σε μια ώρα, κατόπιν συνεννόησης μπορεί να βρεθεί μια λύση, για το πως και πότε θα παραλάβει το προϊόν της.

Οι πελάτισσες σας πως το υποδέχτηκαν όλο αυτό; Είναι αλήθεια ότι δεν το βλέπουμε συχνά σε καταστήματα ρούχων

Μαρίνα Καραμολέγκου: Η αλήθεια είναι ότι τώρα έχει αρχίσει και γίνεται περισσότερο. Οι πελάτισσες το βλέπουν πολύ θετικά και έχουν ενθουσιαστεί.

Άννα Μαρκοπούλου: Όλοι ενθουσιάζονται με την ιδέα. Ακόμα και ο κόσμος που έρχεται εδώ στο μαγαζί και τους το λέμε, τους βλέπουμε ότι αμέσως θα ζητήσουν το τηλέφωνο μας και μια κάρτα, για να το έχουν στα υπόψη. Η υπηρεσία αυτή μπορεί να είναι χρήσιμη ακόμα και για ένα δώρο που θέλεις να κάνεις, ακόμα και την τελευταία στιγμή.

Πως επιλέγονται τα ρούχα που έχετε στο μαγαζί σας; Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα κριτήρια;

Μαρίνα Καραμολέγκου: Σαφώς υπάρχει συνεχής ενημέρωση. Η βιοτεχνία της μόδας είναι τεράστια, άρα στηρίζεσαι σε κάποιο στιλ που σου αρέσει, και σε κάποιους σχεδιαστές. Πάνω σε αυτά πατάς και παίρνεις τα αντίστοιχα ρούχα. Σύμφωνα και με τις κολεξιόν που παρουσιάζονται κάθε σεζόν. Τα ρούχα που βλέπετε τώρα π.χ. έχουν επιλεχθεί τουλάχιστον 2 μήνες πριν. Φυσικά κοιτάς και τις ανάγκες των πελατών.

Άννα Μαρκοπούλου: Προσπαθούμε να έχουμε ρούχα για όλες τις ηλικίες, περιλαμβάνοντας πολλά στιλ και μεγέθη. Πιάνουμε ένα ευρύ φάσμα. Μπορεί να έρθει σε εμάς να ψωνίσει μια κοπέλα 18 ετών ή μια γυναίκα 50 ετών.

Τώρα μέσα στην κρίση, ακούμε πολλούς καταστηματάρχες να υποστηρίζουν ότι «περνούν δύσκολα». Εσείς πως πήρατε την απόφαση να ανοίξετε το δικό σας μαγαζί, παρά το κακό οικονομικό περιβάλλον;

Μαρίνα Καραμολέγκου: Κάθε τι που κάνεις είναι ένα ρίσκο. Αν δεν προσπαθήσεις, δεν θα ξέρεις που μπορείς να φτάσεις. Οκ, η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες, αλλά από την άλλη δεν μπορείς να μείνει άπραγος.

Άννα Μαρκοπούλου: Εμείς είμαστε και λίγο διαφορετικοί από τους παραδοσιακούς καταστηματάρχες. Ψάχνουμε κάθε ημέρα να βρούμε νέες ιδέες και νέους τρόπους για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες. Δεν είμαστε απλά μέσα σε ένα κατάστημα όλη ημέρα, περιμένοντας τους πελάτες να έρθουν σε εμάς. Εμείς προσπαθούμε να μπούμε στο σπίτι τους. Να τους εξυπηρετήσουμε την ώρα που τους βολεύει, όπως τους βολεύει. Φυσικά και εμείς αγχωνόμαστε για το πως θα πάει το όλο εγχείρημα. Αλλά προσπαθούμε συνεχώς να έχουμε κάτι καινούργιο.

Έχετε βάλει στο παιχνίδι και τα social media. Καταρχήν πόση ώρα σας «τρώει» αυτό και τι αποτελέσματα περιμένετε;

Μαρίνα Καραμολέγκου: Αν κάποιος δεν μπορεί να δει τα προϊόντα από το σπίτι του, τότε πως θα του παρέχουμε υπηρεσίες στο σπίτι του; Ζούμε στην εποχή που όλοι έχουν Facebook και Instagram. Πρέπει λοιπόν και εμείς να προσαρμοστούμε στο παρόν.

Άννα Μαρκοπούλου: Δεν είναι βέβαια τόσο εύκολο. Πρέπει να έχεις κάποιες συγκεκριμένες γνώσεις για να μπορείς να το διαχειριστείς αυτό. Εννοώ το διαφημιστικό κομμάτι των social media. Ευτυχώς ήταν κάτι που το έκανα στην προηγούμενη δουλειά μου, έχω κάνει και κάποια σεμινάρια, οπότε ξέρω να το κάνω σωστά.

Πως θα θέλατε να είναι το project σας σε 1 χρόνο από σήμερα; Θα θέλατε, για παράδειγμα, να βαδίσετε στον δρόμο των μεγάλων αλυσίδων;

Μαρίνα Καραμολέγκου: Όχι, με τίποτα δεν θα θέλαμε να γίνουμε π.χ. Zara. Αυτές οι αλυσίδες είναι μιας άλλης λογικής. Είναι πολυεθνικές. Εμάς το project μας έχει το προσωπικό στοιχείο, και ερχόμαστε σε άμεση επαφή με τους πελάτες. Δεν είναι κάτι «ψυχρό». Σε 1 χρόνο από σήμερα θα ήθελα η Amorada να είναι σε όλα τα σπίτια, οι πελάτες να μας βλέπουν σαν έναν δικό τους άνθρωπο και οι υπηρεσίες μας να τους ευχαριστούν. Θα ήταν ωραίο να αναπτυχθούμε και να δημιουργήσουμε και νέες θέσεις εργασίας.

Άννα Μαρκοπούλου: Σε 1 χρόνο από τώρα θα ήθελα να έχει αγαπήσει το εγχείρημα μας ο κόσμος, και να μπορέσουμε να ανοίξουμε καταστήματα ακόμα και στα πιο Βόρεια ή στο Μαραθώνα ή οπουδήποτε. Και να είναι τα ρούχα σε 15 λεπτά στο σπίτι του πελάτη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − seven =