αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Κάνεις… τον παντογνώστη»: 6 κακές συνήθειες που πρέπει να κόψεις όταν συζητάς με άλλους

«Κάνεις… τον παντογνώστη»: 6 κακές συνήθειες που πρέπει να κόψεις όταν συζητάς με άλλους

Οι συζητήσεις μας βοηθούν να καλλιεργήσουμε ουσιαστικές σχέσεις με άλλα άτομα. Στο προσωπικό ή στο επαγγελματικό πεδίο.

Αρκεί να κινηθείς σωστά. Διότι υπάρχουν μερικές συμπεριφορές που μπορούν εύκολα να διαταράξουν την ουσιαστική σύνδεση, αφήνοντας τον συνομιλητή μας να αισθάνεται υποτιμημένος. Εδώ είναι 6 κακές συνήθειες που πρέπει να κόψεις όταν συζητάς με άλλους, όπως τις διαβάσαμε στο psychology today.

1. Διακόπτεις τον άλλο

Ολοι ξέρουμε πώς είναι να μας κόβουν στη μέση της πρότασης μας. Είναι εκεί που νιώθουμε ότι ο συνομιλητής μας δεν ενδιαφέρεται για το τι έχουμε να πούμε.

Φυσικά, μερικές φορές η διακοπή μπορεί να είναι ένα μέσο για να καταλάβουμε καλύτερα – για να ενημερώσουμε έναν συνομιλητή ότι δεν τον ακούσαμε ή ότι θέλουμε διευκρινίσεις. Οι συζητήσεις στην πραγματική ζωή είναι… ακατάστατες, επομένως υπάρχει χώρος για ”επισκευή” («ωπ, συγγνώμη που διέκοψα, συνέχισε!»). Και είναι μια ευκαιρία να ”αποθηκεύσουμε” το σχόλιό μας μέχρι να έχουμε τον λόγο.

2. Τάση εντυπωσιασμού

Μπορεί να πιάσουμε τον εαυτό μας να απαντά ότι «η μέρα μας ήταν χειρότερη», «η Χ εμπειρία μας είναι πιο έντονη» και «η θέα μας πιο όμορφη». Με απλά λόγια, έτσι δείχνεις ότι μάλλον θες να εντυπωσιάσεις, αδιαφορόντας για τον άλλο.

Το να μοιραζόμαστε τις ιστορίες μας είναι ένα βασικό μέρος της σχέσης, ωστόσο βοηθάει να παρατηρήσουμε εάν το κίνητρό μας είναι να εντυπωσιάσουμε τους άλλους, να αποδείξουμε κάτι ή να καυχηθούμε. Αν συμβαίνει αυτό, μπορεί στην πραγματικότητα να αναζητούμε τον θαυμασμό, όχι τη σύνδεση.

3. Κοιτάς μόνο την θετική πλευρά

Συχνά, από την επιθυμία μας να είμαστε υποστηρικτικοί, πιέζουμε τους άλλους να κοιτάξουν τη θετική πλευρά όταν μας λένε τις δυσκολίες που βιώνουν. Ενώ η αισιοδοξία και η θετική στάση βοηθούν, δεν πρέπει να μένουμε κολλημένοι εκεί. Η ενθάρρυνση των άλλων να δουν τη θετική πλευρά δεν αναγνωρίζει τη δύσκολη πραγματικότητα που βιώνουν – και έτσι μπορεί να φαίνεται ότι ακυρώνουμε τα όσα νιώθουν. Από την άλλη πλευρά, η σύνδεση που προέρχεται από την εστίαση στα δύσκολα συναισθήματα των άλλων, μπορεί να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν το άγχος και να σας φέρουν πιο κοντά.

4. Θες πάντα να έχεις δίκιο

Μήπως θεωρείς ότι οι άλλοι πρέπει πάντα να συμφωνούν μαζί σου; Αντί να ακούτε την εμπειρία τους, αρχίζετε να ακούτε σαν να βρίσκεστε σε ένα debate, ψάχνετε για τρύπες στο επιχείρημά τους ή ψάχνετε τρόπους να προωθήσετε τη γνώμη σας. Η επιθυμία να έχεις δίκιο μετατρέπει τη συζήτηση σε μια διαμάχη. Και δεν ακους πραγματικά τον άλλο.

5. Κάνεις… τον παντογνώστη

Όταν παραθέτουμε πληροφορίες σε άτομα χωρίς να μας ζητηθεί η τεχνογνωσία μας, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τους θεωρούμε αδαείς. Αν και μπορεί να έχουμε καλές προθέσεις, το κάνουμε τον ειδικό για ένα θέμα συχνά εξυπηρετεί το δικό μας ”εγώ” παρά την σύνδεση με τον άλλο. Εάν είμαστε ενθουσιασμένοι που θα μοιραστούμε μια γνώση, μπορούμε πάντα να τσεκάρουμε πρώτα την γνώση του άλλου σε ένα θέμα (και το ενδιαφέρον του να ακούσει συμβουλές).

6. Συμβουλευτικές υπηρεσίες

Μερικές φορές οι άνθρωποι μας ανοίγονται επειδή θέλουν ειλικρινά τις προτάσεις μας, ωστόσο η αυτόκλητη παροχή συμβουλών είναι συχνά μια προσπάθεια να είσαι σωστός ή να «γνωρίζεις τα πάντα». Εάν ο συνομιλητής μας αναζητά ενσυναίσθηση και σύνδεση αντί για πληροφορίες, η παροχή συμβουλών μάλλον δεν θα ενδυναμώσει την σχέση σας.

Από την άλλη, αν ρωτήσουμε τους άλλους αν θα ήθελαν να ακούσουν τις σκέψεις μας για το πώς θα μπορούσαν να χειριστούν τις περιστάσεις τους, τότε έχουν την επιλογή να μας δώσουν ΟΚ, ωστόσο πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να τους ακούσουμε να λένε «όχι» και να τους επιτρέψουμε να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 − 5 =