αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΘες να γίνεις full-time blogger; Εδώ είναι οι κινήσεις που πρέπει να κάνεις | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Θες να γίνεις full-time blogger; Εδώ είναι οι κινήσεις που πρέπει να κάνεις | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Το έχουμε ξανά πει: Ναι, ζούμε στην εποχή που μπορείς να ξεκινήσεις το δικό σου blog/site ακόμα και από το δωμάτιο του σπιτιού σου. Με πολύ μικρό αρχικό μπάτζετ. Κάπως έτσι ξεκίνησε άλλωστε και το It’s Possible το 2016 και σήμερα διαβάζεται από 600.000+ μοναδικούς αναγνώστες το μήνα. Φυσικά είναι ένα πλήρως επαγγελματικό project που φέρνει έσοδα.

Αλλά τι πρέπει να κάνει κάποιος, για να γίνει full-time blogger; Πριν παραθέσουμε μερικά χρήσιμα tips, να σημειώσουμε ότι το blogging -σε επαγγελματικό επίπεδο- δεν είναι για όλους. Θα χρειαστεί να δουλέψεις για ένα χρονικό διάστημα χωρίς να έχεις ουσιαστικά έσοδα. Δημιουργείς μια επιχείρηση και πρέπει να αναμένεις ότι δεν θα δεις χρηματική ανταμοιβή στην αρχή- αυτό ίσως συμβεί μερικούς μήνες (ή ακόμα και ένα χρόνο) αργότερα. Το ίδιο ίσχυε και για το It’s Possible. Aλλά συνέχισα και τώρα είμαι εδώ, δουλεύω από το σπίτι (ή από κάποιο ωραίο cafe), με το δικό μου πρόγραμμα. Είναι πραγματικά πολύ ωραίο, αλλά δεν ήταν εύκολο να γίνει.

Αφου΄ τα ξεκαθαρίσαμε αυτά, πάμε να δούμε μερικά tips για όποιον θέλει να μπει σε αυτό το μονοπάτι και κάποια στιγμή να παραιτηθεί από την πρωινή δουλειά του για να γίνει πλέον full-time blogger που θα δημιουργεί περιεχόμενο όπως ακριβώς θέλει ο ίδιος. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξεκινήσουμε να χτίζουμε; Επισκεψιμότητα. Αν καταφέρεις να χτίσεις το δικό σου κοινό, τότε έχεις σημαντικές πιθανότητες να βρεις έσοδα στην συνέχεια. Εδώ είναι λοιπόν 4 βασικοί τρόποι για να φέρεις traffic στο site σου και μάλιστα χωρίς να επενδύσεις μεγάλα χρηματικά ποσά.

1# Facebook. Ένα από τα βασικότερα κανάλια- και στην περίπτωση του It’s Possible. Από εκεί προέρχεται το μεγαλύτερο κομμάτι του traffic. Η πρώτη κίνηση είναι να δημιουργήσεις μια δική σου FB Page και να ξεκινήσεις να χτίζεις ένα κοινό (αυτό πιθανότατα θα χρειαστεί ένα μικρό μπάτζετ για να τρέξει πιο γρήγορα). Πολύ χρήσιμες είναι πλέον και οι FB Ομάδες. Λειτουργούν εντελώς δωρεάν και εκεί μπορείς να δημιουργήσεις μεγάλες κοινότητες. Μην διστάσεις να κάνεις posts και σε άλλες προϋπάρχουσες ομάδες, αν έχουν θεματολογία που ταιριάζει με τη δική σου.

2# Medium. Εκεί μπορείς να βρεις άπειρα άρθρα, από διάφορους αρθρογράφους. Μπορείς και εσύ να ανεβάσεις κάποια από τα άρθρα σου, δωρεάν. Με στόχο να τα διαβάσουν αναγνώστες που δεν ακολουθούν το site σου. Και κάπως έτσι να προσελκύσεις και νέο κοινό.

3# Συνεργασίες με άλλα sites. Θα δεις σημαντικά αποτελέσματα, αν γίνει σωστή επιλογή. Προσπάθησε να κλείσεις συνεργασίες με άλλα sites, έτσι ώστε να έχετε μια «ανταλλαγή» επισκεψιμότητας. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Μπορείς, για παράδειγμα, να ποστάρεις κάποια άρθρα σου στο άλλο site, και κάπου στην μέση του άρθρου να μπαίνει ένα ενεργό link που να παραπέμπει στο δικό σου site, για όποιον αναγνώστη θέλει να διαβάσει ολόκληρο το άρθρο. Το αντίστροφο μπορεί να γίνει και για το site- συνεργάτη σου. Έτσι ώστε και οι δύο πλευρές να παίρνουν traffic. Μπορούν να υπάρξουν και άλλου είδους συνεργασίες, όπως posts μέσα από τα social media κανάλια που έχει το κάθε site.

4# Linkedin. Πολύ θεωρούν ότι το Linkedin είναι απλά μια πλατφόρμα… για να αναρτήσεις το βιογραφικό σου. Λάθος. Το Linkedin είναι η μεγαλύτερη επαγγελματική κοινότητα. Και πρέπει να την αξιοποιήσεις. Δημοσίευσε περιεχόμενο. Ακόμα και σε καθημερινή βάση. Αυτό μπορείς να το κάνεις είτε μέσα από το προσωπικό σου προφίλ, είτε δημιουργώντας μια Linkedin Page για το site σου (το θεωρώ απαραίτητο έτσι κι αλλιώς). Λόγω και του πιο επαγγελματικού χαρακτήρα που έχει η πλατφόρμα, μπορείς να προσεγγίσεις πιο εξειδικευμένο κοινό.

Πως θα έχεις έσοδα

Αν το πλάνο πάει καλά, και μετά από μερικούς μήνες -με συνέπεια και δουλειά- έχεις καταφέρει να χτίσει το δικό σου κοινό, ήρθε η ώρα να πας στο επόμενο level. Να αναζητήσεις δηλαδή έσοδα. Να σημειώσουμε εδώ ότι για να έχεις έσοδα με επίσημο τρόπο, πρέπει να κάνεις έναρξη επαγγελματικής δραστηριότητας- με όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις που συνεπάγεται αυτό. Σε οτι αφορά το πρακτικό σκέλος του project δεν χρειάζεται να αλλάξεις πολλά- μπορείς π.χ. να συνεχίσεις να το τρέχεις δηλώνοντας ως έδρα το σπίτι σου, γλυτώνοντας από επιπλέον έξοδα για γραφεία κλπ.

Πάμε τώρα να δούμε αυτό που αναρωτιούνται πολλοί. Πως μπορείς να έχεις έσοδα από ένα blog/site; Οι τρόποι είναι αρκετοί. Εδώ είναι 5 βασικοί τρόποι για να έχεις έσοδα:

1# Google Ads
Οι γνωστές διαφημισούλες της Google. Απλά κάνεις την αίτηση σου στην Google, παρέχεις τον χώρο που θες, και κάθε μήνα μπαίνει ένα χρηματικό ποσό στον λογαριασμό σου. Το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με το πόσοι χρήστες κάνουν κλικ πάνω στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο blog σου.

2# Affiliate προγράμματα
Διαφημίσεις που σε πληρώνουν με βάση τις πωλήσεις. Υπάρχουν και ελληνικές εταιρίες που παρέχουν τέτοια προγράμματα. Συνήθως βέβαια τα έσοδα είναι μικρά από αυτό το μοντέλο.

3# Πούλα online προϊόντα ή υπηρεσίες
Μπορείς να πουλάς π.χ. e-books ή online μαθήματα. Έχεις το κοινό, έχεις το προϊόν ή την υπηρεσία, και «συνδέεις» όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

4# Banners για διαφημιζόμενους
Banners σαν αυτά της Google, αλλά χωρίς κάποιον ενδιάμεσο εδώ. Απευθείας συμφωνίες με διαφημιζόμενους. Είναι μια τακτική που μπορεί να σου φέρει καλά έσοδα. Και χωρίς να επηρεάζεται το «καθαρό» περιεχόμενο σου. Αρκεί βέβαια να καταφέρεις να κλείσεις τα deals. Να σημειώσουμε εδώ ότι αν έχεις καλή επισκεψιμότητα, είναι πιθανό να σε αναζητήσουν οι ίδιοι οι διαφημιζόμενοι πριν το κάνεις εσύ.

5# Sponsored- πληρωμένο περιεχόμενο
Αυτή είναι μια τακτική που δεν χρησιμοποιούμε στο It’s Possible. Ωστόσο υπάρχει στην αγορά γενικότερα. Και μπορεί να σου φέρει καλά έσοδα. Τα δεδομένα απλά: Μια εταιρία σε πληρώνει για να παράξεις το περιεχόμενο που θέλει, και αυτό να δημοσιευτεί στο blog σου.

Αυτά για αρχή. Και… καλή τύχη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − ten =