αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Θα μπορούσα εύκολα να εργάζομαι από ένα Ελληνικό νησί», λέει ο CTO της Dell και εστιάζει στους digital νομάδες

«Θα μπορούσα εύκολα να εργάζομαι από ένα Ελληνικό νησί», λέει ο CTO της Dell και εστιάζει στους digital νομάδες

Πολλές είναι οι χώρες που διεκδικούν μια θέση στον χάρτη… των digital νομάδων μέσα στην covid εποχή. Ακόμα περισσότερες είναι αυτές που θέλουν να λειτουργήσουν ως «κέντρα» για τέτοιους remote εργαζομένους στην μετά lockdown εποχή. Η Ελλάδα θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο μέσα σε αυτό το νέο τοπίο. Και δεν το λέμε μόνο εμείς.

«Μπορώ με ευκολία να σκεφτώ πως θα εργάζομαι από ένα νησί στην Ελλάδα. Είναι μια πολύ όμορφη χώρα. Ως εργοδότης με ενδιαφέρει επίσης το ταλέντο και όχι η χώρα στην οποία βρίσκεται κάποιος εργαζόμενος. Είναι σημαντικό στη χώρα αυτή να υπάρχουν υποδομές δικτύωσης και ένα ευρύτερο οικοσύστημα τεχνολογίας που να επιτρέπει την εργασία από απόσταση» δήλωσε ο John Roese, ο Chief Technology Officer (CTO) της Dell Technologies, απατώντας σε ερώτηση της Καθημερινής για τις προοπτικές της Ελλάδας ως χώρας προσέλκυσης αλλοδαπών εργαζομένων αλλά και εταιρειών από τον χώρο της τεχνολογίας και όχι μόνον. 

«Πριν από την πανδημία, το 20% των εργαζομένων μας απασχολούνταν από απομακρυσμένες από τα γραφεία μας τοποθεσίες. Μετά την πανδημία, περιμένουμε πως το ποσοστό αυτό θα είναι στο 50%. Κάλλιστα ένας αριθμός από αυτούς θα μπορούσε να είναι στην Ελλάδα» συμπληρώνει το στέλεχος της Dell.

Πριν μερικές ημέρες γράφαμε εδώ στο It’s Possible για το πλάνο που μπορεί να μετατρέψει την Αστυπάλαια σε ένα «κέντρο» για digital νομάδες. Συγκεκριμένα, η Deloitte κατά την διάρκεια online event, υποστήριξε ότι η Αστυπάλαια θα μπορούσε να γίνει ένα τέτοιο νησί, παρουσιάζοντας μάλιστα και ένα σχέδιο προς αυτή την κατεύθυνση.

Το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του νησιού εστιάζει σε τέσσερις βασικούς τομείς:

-Βελτίωση και ανάπτυξη υποδομών (μεταφορές, υγείας, εκπαίδευσης, αθλητικών εγκαταστάσεων κ.τ.λ.)

-Ενίσχυση τοπικής οικονομίας με αξιοποίηση ΑΠΕ, ενίσχυση επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, ενίσχυση πρωτογενούς τομέα κ.τ.λ.

-Προστασία περιβάλλοντος και αειφορία (μείωση ενεργειακής κατανάλωσης, αναβάθμιση δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης και ανακύκλωσης κ.α.)

-Ψηφιακή αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός (περαιτέρω αναβάθμιση τηλεπικοινωνιακών υποδομών, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και ψηφιακών μέσων)

Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte το στοχευόμενο κοινό για την ανάπτυξη του νησιού αφορά τέσσερις κατηγορίες: Καταρχάς τον ίδιο τον υφιστάμενο πληθυσμό, τους σύγχρονους επαγγελματίες του ψηφιακού κλάδου χωρίς σταθερή επαγγελματική έδρα (ψηφιακούς νομάδες), τους εύπορους συνταξιούχους και τουρίστες μακράς διαρκείας, καθώς επίσης και τους ταξιδιώτες υψηλού επιπέδου που αναζητούν εναλλακτικές εμπειρίες. Σημειωτέον ότι για την περίοδο από το 2010 και μετά, η αύξηση των ξένων αφίξεων είναι με μέσο ρυθμό 16%, ενώ ποσοστό 85% της οικονομικής δραστηριότητας του νησιού είναι κυρίως από τον τουρισμό και την εστίαση.

«Το νέο μοντέλο που προτείνεται για την Αστυπάλαια μπορεί να λειτουργήσει ως οδικός χάρτης και για άλλες περιοχές της χώρας, ακόμη και στην ηπειρωτική Ελλάδα», σχολίασε χαρακτηριστικά στη διαδικτυακή παρουσίαση της μελέτης ο διευθύνων σύμβουλος της Deloitte, Δημήτρης Κουτσόπουλος.

«Στους επόμενους μήνες στην Αστυπάλαια εργαζόμενοι ακόμη και από την ίδια την Deloitte, θα μπορούν να δουλέψουν απομακρυσμένα. Θα μπορούσε γενικότερα να δημιουργηθεί ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης εστιασμένο σε μία περιοχή με έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως έχει επιταχυνθεί λόγω της πανδημίας».

Φυσικά η Αστυπάλαια δεν επιλέχθηκε τυχαία. Πρόκειται για το νησί που πρόσφατα προσέλκυσε την επένδυση της Volkswagen. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Νοέμβριο υπεγράφη το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ενεργοποίηση ενός επενδυτικού προγράμματος που θα εξελίξει την Αστυπάλαια σε έναν ενεργειακά αυτόνομο προορισμό, ένα πρότυπο νησί έξυπνης και αυτόνομης μετακίνησης. Για τον σκοπό αυτό, το τρέχον σύστημα μεταφορών στο νησί θα αντικατασταθεί από την χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, ώστε μακροπρόθεσμα, η Αστυπάλαια να καταστεί ένα νησί-πρότυπο για την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − three =