αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΘέλεις να ξεκινήσεις το δικό σου project με low budget; Εδώ είναι 4 κανόνες που πρέπει να εφαρμόσεις

Θέλεις να ξεκινήσεις το δικό σου project με low budget; Εδώ είναι 4 κανόνες που πρέπει να εφαρμόσεις

Είναι μια από τις συνηθισμένες δικαιολογίες που ακούμε από αυτούς που έχουν μια καλή ιδέα, αλλά δεν την κάνουν πράξη. «Δεν έχω αρκετά χρήματα». Τα χρήματα φυσικά παίζουν τον ρόλο τους. Ωστόσο, στην digital εποχή που ζούμε, μπορείς να ξεκινήσεις ένα project από το δωμάτιο του σπιτιού σου και να το φτάσεις σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Από ένα σημείο και μετά, αυτό το project μπορεί να σου φέρει και έσοδα.

Αλλά πως μπορείς να ξεκινήσεις κάτι δικό σου με περιορισμένο budget; Παρακάτω θα δεις 4 κανόνες που πρέπει να ακολουθήσεις. Άλλωστε, όπως έχουμε ξανά πει, κάπως έτσι ξεκίνησε την λειτουργία του και το It’s Possible, από το δωμάτιο ενός σπιτιού στην Καλλιθέα.

Φυσικά, αυτός ο δρόμος είναι πιο εύκολος όταν μιλάμε για ένα digital project. Αν από την άλλη θέλεις να φτιάξεις μια επιχείρηση που περιέχει παραγωγή ή εμπορεύματα, εκεί θα πρέπει να ξέρεις το αυτονόητο: Το κόστος πολλαπλασιάζεται και το εγχείρημα είναι πολύ πιο δύσκολο να φτάσει στην επιτυχία, αν δεν υπάρχει από πίσω ένα καλό αρχικό κεφάλαιο.

Οι κανόνες του low budget δρόμου:

1# Δούλεψε από το σπίτι

Ναι, το να δουλεύεις από ένα επαγγελματικό γραφείο, είναι καλύτερο μερικές φορές. Αλλά στο σενάριο για το οποίο συζητάμε, πρέπει να ξεχάσεις το «νοικιάζω γραφεία». Τουλάχιστον στην αρχή. Ξεκίνα να εργάζεσαι από το σπίτι. Θα πρέπει να πω, ότι έχει και αυτό τα θετικά του. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να διανύεις κάθε πρωί την οποιαδήποτε απόσταση για να πας από το σπίτι μέχρι το γραφείο. Ξυπνάς στις 9:00, δουλεύεις στις 9:10.

2# Δραστηριοποιήσου σε κάτι που γνωρίζεις

Παίζει σημαντικό ρόλο, το αν θα χρειαστεί να μάθεις νέα skills ή να λάβεις τις οποιεσδήποτε νέες γνώσεις, στο ξεκίνημα. Αν, για παράδειγμα, θέλεις να ξεκινήσεις μια πλατφόρμα που αφορά το Bitcoin -που είναι και της μόδας- πρέπει να ξέρεις κάποια πράγματα για το ψηφιακό νόμισμα. Αν φτιάξεις μια εταιρία που σχετίζεται με το μάρκετινγκ, πρέπει επίσης να γνωρίζεις τα βασικά σε αυτό το πεδίο. Πως λύνεται αυτό το ζήτημα; Με το να δραστηριοποιηθείς σε ένα πεδίο που ήδη το γνωρίζεις καλά. Για να μπεις άμεσα στο «παιχνίδι», χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία. Χωρίς να ξοδέψεις χρήματα για σεμινάρια ή μαθήματα. Έτσι και εγώ δημιούργησα ένα ενημερωτικό site, έχοντας πριν δουλέψει σε άλλα digital media.

3# Outsource τα απαραίτητα

ΟΚ, αλλά δεν γίνεται να αποφύγεις όλα τα έξοδα, θα πει κάποιος. Είναι σωστό. Για παράδειγμα, για να έχει παρουσία ένα site, e-shop ή πλατφόρμα, στο ίντερνετ, χρειάζεται να είσαι σε κάποιον server. Στο σπίτι μας server δεν έχουμε, άρα θα πρέπει να πληρώσουμε κάποια χρήματα για να «στεγαστούμε» σε ένα server. Θα κινηθείς «σφιχτά» και σε μια τέτοια περίπτωση. Οι εταιρίες τέτοιου τύπου είναι πλέον πολλές στην Ελλάδα. Κάνε την έρευνα σου και βρες το πακέτο που σου ταιριάζει στην χαμηλότερη τιμή. Το ίδιο μπορείς να κάνεις π.χ. στο κομμάτι της τεχνικής υποστήριξης ή στα λογιστικά.

4# Μάρκετινγκ; Ο low budget δρόμος

Σκέψου πόσο ωραίο θα ήταν: Να λανσάρεις την επιχείρηση σου, και την ίδια ημέρα να παίζει το σποτ σου στην τηλεόραση. Και όλοι να μαθαίνουν για το δημιούργημα σου, μέσα σε μια ημέρα. Τέλεια. Αλλά στο low budget πλάνο για το οποίο συζητάμε, δεν υπάρχουν χρήματα για τηλεοπτικές διαφημίσεις. Ούτε στις εφημερίδες μπορείς να διαφημιστείς, ούτε στο ραδιόφωνο. Η πρώτη κίνηση που μπορείς να κάνεις, είναι να στείλεις κάποια Δελτία Τύπου, σε ενημερωτικά sites που ασχολούνται με το πεδίο σου. Ίσως κάποιοι να κάνουν δημοσιεύσεις για το νέο project σου. Υπάρχουν ακόμα δύο βασικοί -και digital- τρόποι για να κάνεις γνωστή την παρουσία σου: Πρώτον, Ad Words. Οι γνωστές διαφημισούλες της Goole. Δεύτερον, social media. Εκεί όπου θα αναπτύξεις το κοινό σου. Μπορείς να ξεκινήσεις εντελώς δωρεάν. Ωστόσο αν θέλεις να γίνει καλύτερη δουλειά, πρέπει να ρίξεις μερικά χρήματα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − 10 =