11/02/25

Θέλεις η startup σου να επεκταθεί παγκόσμια; Εδώ είναι η κίνηση που πρέπει να κάνεις

Η είσοδος σε μια νέα χώρα, είναι δύσκολη για κάθε εταιρία. Πόσο μάλλον για μια startup. Μπορεί όμως να γίνει με επιτυχία, αν ακολουθήσεις έναν απλό κανόνα. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο worldwide CEO της διαφημιστικής εταιρίας M&C Saatchi, Moray MacLennan. Ο ίδιος ξέρει πολύ καλά να το κάνει. Ξεκίνησε από ένα διαμέρισμα και «έχτισε» μια εταιρία με γραφεία σε 27 χώρες σε όλο τον κόσμο.

«Κάνε προσλήψεις τοπικά», συμβουλεύει ο έμπειρος CEO.

Μπορεί για κάποιους να μοιάζει προφανές, ωστόσο όπως εξηγεί ο Moray MacLennan αρκετές επιχειρήσεις δεν το κάνουν. Είτε λόγω τεμπελιάς, είτε λόγω αλαζονείας. «Αν έχεις μεγάλα έσοδα, ίσως μπορείς να τοποθετήσεις κάποιον σε μια νέα αγορά. Αλλά αν είσαι startup, θα αυξήσεις σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχίας, αν μπορέσεις να βρεις κάποιον ντόπιο που γνωρίζει ήδη την περιοχή καια τους ανθρώπους της», σημειώνει μιλώντας στο CNBC.

Όπως λέει ο MacLennan, μπορεί όλοι να μιλούν για την παγκοσμιοποίηση, ωστόσο οι τοπικές διαφορές είναι υπαρκτές. Έτσι, αν μπεις σε μια αγορά που δεν την γνωρίζεις, τότε είναι πολύ πιθανό να αποτύχεις. Σε ένα παρόμοιο μοντέλο με όλο αυτό που συζητάμε, βασίζεται και η ιδρυτική φιλοσοφία της M&C Saatchi: Στοχεύει στο να αναπτυχθεί μέσω εταιρικών σχέσεων με τοπικές startups και όχι να προωθήσει εξαγορές. Η εταιρία θέλει πάντα να συνεργάζεται με ανθρώπους που ξέρουν την εκάστοτε τοπική αγορά.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

20 + 17 =