Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ο μεγάλος χρόνος φόρτισης των μπαταριών τους. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναζητούν τρόπους για να εξασφαλίσουν γρήγορη φόρτιση των μπαταριών χωρίς να ανεβαίνει το κόστος που αφορά τη φόρτιση και κυρίως χωρίς να προξενεύονται βλάβες στις πανάκριβες μπαταρίες των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της νέας εκστρατείας της Volkswagen, στη Δρέσδη της Γερμανίας, τεχνικοί της μάρκας αναφέρθηκαν στις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της φόρτισης των μπαταριών.
Η Volkswagen θα προσφέρει ένα νέο κουτί τοίχου (Volks-Wallbox) που μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα στο γκαράζ ή στους χώρους στάθμευσης των αυτοκινήτων στην εταιρεία που εργάζονται οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων. Η βασική έκδοση θα κοστίζει περίπου 300 ευρώ (στη τιμή δεν περιλαμβάνεται το κόστος εγκατάστασης).
Η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων απαιτεί προγραμματισμό όσον αφορά τη φόρτιση των μπαταριών. Οι έρευνες της γερμανικής μάρκας δείχνουν ότι η πλειονότητα των κατόχων ηλεκτρικών μοντέλων θα φορτίζουν τις μπαταρίες κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν το αυτοκίνητο είναι στο γκαράζ. Το κόστος θα είναι μικρότερο λόγω της χαμηλότερης χρέωσης ηλεκτρικού ρεύματος που ισχύει σε πολλές χώρες.
Στη παρουσίαση τονίσθηκε ότι το 25% των διαδικασιών φόρτισης θα πραγματοποιείται σε δημόσιους σταθμούς όπου θα υπάρχουν ταχυφορτιστές, ενώ το 5% θα γίνεται σε αυτοκινητοδρόμους, όπου θα εγκατασταθούν μονάδες ταχείας φόρτισης.
Η Volkswagen κατασκεύασε μια νέα μπαταρία υψηλής απόδοσης, η οποία μειώνει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης. Όλα τα μέλη της νέας σειράς αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων I.D. θα φέρουν μπαταρίες νέας γενιάς κατάλληλες για γρήγορη φόρτιση. Χρησιμοποιώντας τα συστήματα γρήγορης φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε ποσοστό 80%, σε περίπου 30 λεπτά.
Η γερμανική εταιρεία επενδύει 1,3 δισ. ευρώ σε τρία εργοστάσια για να κατασκευαστούν τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς καθώς και οι εξελιγμένες μπαταρίες. Η συνολική επένδυση της Volkswagen για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ανέρχεται στα 6 δισ. ευρώ.
Προγραμματίζεται ώστε στο τέλος του 2022, οι τέσσερις μάρκες μαζικής παραγωγής που ανήκουν στο γκρουπ Volkswagen (Volkswagen, Audi, Skoda και Seat), να διαθέτουν στην γκάμα τους 27 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασισμένα στη νέα πλατφόρμα MEB, που δημιουργήθηκε για αυτά τα οχήματα.
Πηγή: Fortune Greece