αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΗ Tesla είναι έτοιμη να μοιραστεί τα μυστικά της τεχνολογίας της

Η Tesla είναι έτοιμη να μοιραστεί τα μυστικά της τεχνολογίας της

Ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ δηλώνει ότι η Tesla δεν θέλει να χτίσει τείχη γύρω από την πρωτοποριακή τεχνολογία αιχμής της. Πρόκειται για εξαιρετικά νέα για εταιρείες όπως η Monolithic Power Systems.

Ο επικεφαλής της βιομηχανίας ηλεκτρονικών οχημάτων αποκάλυψε μάλιστα προ ημερών ότι η Tesla ότι βρίσκεται σε προκαταρκτικές συνομιλίες σχετικά με τη χορήγηση άδειας για πλήρη αξιοποίηση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης που έχει αναπτύξει. Ένας νέος “πυρετός”, λοιπόν, για προηγμένο εξοπλισμό συστημάτων υποστήριξης του οδηγού βρίσκεται προ των πυλών.

Η Monolithic κατασκευάζει ολοκληρωμένα κυκλώματα, ή τσιπ, που τροφοδοτούν αυτά τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μασκ δεσμεύεται να βοηθήσει τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας να “ανέβει” επίπεδο. Σε επιστολή του προς τους μετόχους της Tesla, το 2006, είχε αναφερθεί στην πρόθεσή του να ωθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση. Το σχέδιό του περιελάμβανε την κυκλοφορία ενός περιορισμένης παραγωγής πολυτελούς σπορ αυτοκινήτου, το οποίο θα ακολουθούσε στη συνέχεια ένα όχημα μαζικής παραγωγής. Παρότι το Model 3, το φθηνότερο μοντέλο της Tesla πλησιάζει σε πωλήσεις τις 500.000 μονάδες ετησίως, είναι συζητήσιμο αν το αξίας 50.000 σεντάν θεωρείται μαζικής παραγωγής.

Εκεί, όμως, που πράγματι πέτυχε ο Μασκ είναι να ηγηθεί της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η διασκεδαστική οδήγηση που ευαγγελίζεται η Tesla έστρεψε τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην ηλεκτροκίνηση και στην αναζήτησης της αυτονομίας των οχημάτων πολύ πιο γρήγορα από ό,τι θα περίμενε κανείς πριν από μια δεκαετία. Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να κυκλοφορήσουν ηλεκτρικά οχήματα. Η General Motors (GM), η Volkswagen και η Volvo σχεδιάζουν μάλιστα την πλήρη στροφή της παραγωγής τους στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο απογαλακτισμός του κλάδου από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει και ένα επιπλέον πλεονέκτημα: καλλιεργεί τον επαναπροσδιορισμό των μεταφορών του μέλλοντος. Ωθούμενοι από τον Μασκ, οι ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας επιδιώκουν να φέρουν το μέλλον στο παρόν με την υιοθέτηση προηγμένων συστημάτων ασφαλείας που επιτρέπουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα να αυτοκινούνται, να φρενάρουν και να αποφεύγουν συγκρούσεις με τη χρήση αισθητήρων.

Αυτά τα νέα συστήματα περιλαμβάνουν τη χρηση πλήθους καμερών στο μπροστινό και πίσω μέρος των οχημάτων, συστήματα παρακολούθησης του οδηγού, ραντάρ και διάφορους άλλους αισθητήρες.

Τα οχήματα της Tesla ενσωματώνουν όλα αυτά τα συστήματα στο Autopilot, το καλύτερο πακέτο λογισμικού της εταιρείας.

Το Autopilot βρίσκεται χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό λόγω της φύσης των οχημάτων της Tesla. Τα οποία είναι πάντοτε σε επαφή, πάντοτε συνδεδεμένα στο διαδίκτυο. Καθημερινά, αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Tesla χρησιμοποιούν το λογισμικό της εταιρείας σε πραγματικές καταστάσεις. Όλα τα δεδομένα που προκύπτουν εισρέουν στους διακομιστές της Tesla για ανάλυση με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές την προηγούμενη Τετάρτη, ο Μασκ επεσήμανε ότι πρέπει να διανυθεί ακόμη πολύς δρόμος μέχρις ότου ένα όχημα να καταστεί πλήρως αυτοκινούμενο. Οι μηχανικοί της Tesla πρέπει να εκπαιδεύσουν τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης ώστε να επεξεργάζονται τα συνολικά δεδομένα του περιβάλλοντος χώρου που συλλέγουν οι κάμερες. Επί του παρόντος το λογισμικό αξιοποιεί μόνο μεμονωμένες κάμερες και μεμονωμένα καρέ.

Στο πλαίσιο της Ημέρας Αυτονομίας της Tesla πέρυσι, πάντως, ο Μασκ υπαινίχθηκε ότι αυτή η “εκπαίδευση των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης” βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με τη χρήση μιας νέας εφαρμογής υπερυπολογιστών που ονομάζεται Dojo. Την Τετάρτη αποκάλυψε ότι η Dojo θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος του πακέτου αδειοδότησης τεχνολογίας σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Προτού φυσικά συμβεί κάτι τέτοιο, η Tesla πρέπει να επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Ο υπόλοιπος κλάδος πρέπει επίσης να εντρυφήσει στα συστήματα καμερών, ραντάρ και αισθητήρων που απαιτούνται για τη συλλογή των δεδομένων που χρειάζεται η Dojo για να λειτουργήσει. Αυτό αναμένεται να δημιουργήσει ένα κύμα ενδιαφέροντος για τις εταιρείες που κατασκευάζουν τον απαραίτητο εξοπλισμό τέτοιου είδους συστήματα.

Η Monolithic σχεδιάζει τα μικροσκοπικά τσιπάκια που χρειάζονται τα συστήματα ισχύος ώστε να είναι πιο αποτελεσματικά. Παρ’ όλο που το έργο της ενδεχομένως να φαίνεται απλό, ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων και των φορτηγών απαιτεί περισσότερα ηλεκτρικά μέρη, οπότε η αύξηση της αποδοτικότητάς τους αποτελεί ευλογία.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα ήδη ενσωματώνουν ημιαγωγούς αξίας 350 δολαρίων κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τα στελέχη της Monolithic. Κι αυτό γιατί οι σημερινοί αγοραστές αυτοκινήτων και φορτηγών “απαιτούν” τα οχήματά τους να διαθέτουν πλέον σύγχρονα συστήματα ψηφιακής ψυχαγωγίας, ασφαλέστερο φωτισμό LED, θύρες φόρτισης κινητών και τελευταίας τεχνολογίας συστήματα θέρμανσης και ψύξης. Όλα αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν εξελιγμένους ημιαγωγούς. Ωστόσο, η άφιξη των νέας γενιάς προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού επόμενης γενιάς και των αυτοκινούμενων οχημάτων αποτελούν “φλέβα χρυσού” για εταιρείες όπως η Monolithic.

Η εταιρεία, που έχει την έδρα της στο Κέρκλαντ, της Ουάσινγκτον, επί του παρόντος συνεργάζεται με όλους τους κορυφαίους προμηθευτές ανταλλακτικών οχημάτων στον κόσμο. Μέσω των Delphi, Bosch, Panasonic Automotive, Magna (MGA) και Mitsubishi Electric, η εταιρεία έχει πρόσβαση σε τελικούς πελάτες όπως οι Ford, Nissan, BMW, Mercedes, GM, Volvo, Toyota και Volkswagen.

Οι μετοχές της Monolithic είναι διαπραγματεύσιμη με 64 φορές τα προσδοκώμενα κέρδη της και 21 φορές τις πωλήσεις της. Οι τιμές αυτές ενδεχομένως να φαίνονται ακραίες, αλλά δεδομένων των προοπτικών της οι επενδυτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το premium. Οι πωλήσεις εξάλλου αυξάνονται με ρυθμό της τάξης του 18%-19% τα τελευταία 7 χρόνια.

Πηγή: Forbes

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eight − 2 =