αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΗ influencer που… δεν υπάρχει και έχει μαζέψει 3,1 εκατ. followers στο Instagram

Η influencer που… δεν υπάρχει και έχει μαζέψει 3,1 εκατ. followers στο Instagram

Βγάζει σέλφι, πάει βόλτες, συναντιέται με φίλους, προμοτάρει προϊόντα, κάνει διακοπές. Είναι μερικά από τα πράγματα που θα δεις στο προφίλ της Lil Miquela στο Instagram. Ένα προφίλ που έχει 3,1 εκατ. followers.

Με μία σημαντική λεπτομέρεια: Η συγκεκριμένη influencer… δεν υπάρχει. Είναι ένα ψηφιακό avatar. Δεν είναι ένας πραγματικός άνθρωπος. Δημιουργήθηκε το 2016, από τους Trevor McFedries και Sara DeCou. Και υποτίθεται ότι είναι μία 19χρονη κοπέλα.

«Ακριβώς όπως τα ρομπότ αντικατέστησαν τους εργάτες στο εργοστάσιο» έχει γράψει χαρακτηριστικά το Forbes. Συμπληρώνοντας: «Οι Influencers αντικαθίστανται από Virtual Influencers, και αυτά τα avatars μπορεί να ανατρέψουν κάτι ακόμα πιο αναπόσπαστο: Την αλήθεια».

Όπως εξηγούσε τότε το Forbes, τέτοια avatars γίνονται όλο και πιο πολλά. Με την Lil Miquela να βγάζει εκείνη την χρονιά πάνω από 10 εκατ. δολάρια σε έσοδα. «Κάποιος που δεν υπάρχει είναι πιο επιτυχημένος από εσάς» σημείωνε το Forbes.

Μεγάλες εταιρίες έχουν ήδη συνεργαστεί με τέτοιους virtual influencers. Και γιατί όχι; Οι εικονικοί Influencers είναι ελεγχόμενοι και δεν ενέχουν κανέναν ρίσκο. Δεν θα κάνουν «λάθος αναρτήσεις». Επιπλέον, διακηρύσσεται ότι οι virtual Influencers έχουν τρεις φορές υψηλότερo engagement από έναν άνθρωπο Influencer.

https://imageio.forbes.com/specials-images/imageserve/5fb300b6d5fa1265cbc2d115/Girl-taking-a-selfie-wearing-green-in-a-grass-field/960x0.jpg?fit=bounds&format=jpg&width=960

Η Miquela ισχυρίζεται ότι είναι ένα ρομπότ AI. Μια οντότητα, που ενεργεί ως άνθρωπος, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα ρομπότ που προσομοιάζει την πραγματική ζωή.

Και τελικά, πόσοι από τους εκατομμύρια νεαρούς followers του συγκεκριμένου ή άλλων avatar, συνειδητοποιούν πλήρως ΄ότι πρόκειται για μια ψεύτικη περσόνα; Πάντως αν κάνετε ένα γρήγορο scroll σε ένα τέτοιο προφίλ, θα δυσκολευτείτε και εσείς να καταλάβετε την διαφορά. Τουλάχιστον στο οπτικό κομμάτι.

Εδώ όμως υπάρχει και μία ειρωνεία, όπως σημειώνει το Forbes. Πόσοι από τους πραγματικούς influencers σήμερα, βγάζουν τον πραγματικό τους εαυτό προς το κοινό; Με τους περισσότερους από αυτούς να αναρτούν ό,τι θέλουν οι εταιρίες -με τις οποίες κάνουν μεγάλα deals- και να έχουν ως μοναδικό στόχο να αυξήσουν τα στατιστικά τους. Και τους λογαριασμούς τους.

Η Miquela είναι μια καρικατούρα πολλών χρηστών στο Instagram. Θέλουμε να πετύχουμε την φανταχτερή ζωή της, αλλά αγνοούμε την προειδοποίηση: Δεν είναι αληθινή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 3 =